Toon posts:

Problemen met derde scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie dezelfde schermen, echter een tijdje geleden is er 1 raar gaan doen.

Als ik scherm 1 of 2 probeer aan te sluiten met DVI of miniDP->DVI op mijn desktop dan wordt het beeldscherm herkend.

Als ik scherm 3 probeer aan te sluiten met DVI, dan wordt hij niet herkend.
Met VGA op een laptop wordt deze wel herkend in de hoogste resolutie.(mijn desktop heeft geen VGA)
Als ik het scherm met de miniDP->DVI aansluit blijft hij haken op de 640x480 resolutie en staat in windows dat het een non-plug en play scherm is.

Ik heb de drivers voor het beeldscherm opnieuw geinstalleerd,mijn videokaart opnieuw geinstalleerd en heb de kabels gewisseld.

Ik weet het zo snel niet meer:/ iemand een idee?

• bumtroll
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06-02 22:23
Heb je toevallig nieuwe Update,s van je Vidkaart geinstalled? En wat zijn je specs

Verwijderd

Topicstarter
yup. Ik heb de laatste drivers van mijn kaart opnieuw geinstalleerd.

Het gaat om drie Samsung syncmasters 2443BW's.

Computer Specs:
i7 920
Asus P6T SE
12 GB DDR 1600
Asus Radeon HD6950

• speedydown
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-06-2025

speedydown

Icter van lik-me-vestje

ik heb zelf een 6870 en die ondersteund geen 3 schermen. (of was het 4 :P) bij een 3de scherm ziet windowshet scherm inderdaad niet. Ik denk dat daar je probleem zit

als deze kaart wel 3 schermen ondersteund kan het zijn dat bepaalde poorten gelinked zijn en er dus maar 1 van de 2 tegelijk werkt. In dat geval zul je de DP poorten moeten gebruiken

[ Voor 40% gewijzigd door speedydown op 03-08-2013 02:24 ]

Speedydown.nl !!!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
Als ik mij niet vergis maakt het bij 2 schermen niet uit op welke manier deze verbonden zijn. Maar een 3e (en 4e, 5e, etc) moet ALTIJD via DisplayPort gaan (geen omzetting DVI->DP maar echt volwaardig DP). Doe je dat?
(Trouwens, voordat je in Windows zit, doen dan alledrie de schermen wat? Bijvoorbeeld van stand-by naar aan?)

[ Voor 20% gewijzigd door ShitHappens op 03-08-2013 02:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al draaiend gehad voor meer dan een jaar :) met een actieve miniDP->DVI adapter. Echter stopte het geheel er ineens mee.. bleek ik de adapter te hebben gesloopt met mijn voet.

Voordat ik in windows zit wordt op mijn actieve miniDP->DVI adapter aangesloten scherm en 1 van de DVI aangesloten schermen het windows logo getoond en de bios wordt hier ook getoond.

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:47
Gesloopte adapter verklaart een hoop natuurlijk :+

Verwijderd

Topicstarter
Precies.. Helaas zorgt een nieuwe adapter, naast het feit dat ik nu weer beeld heb, er niet voor dat alles opgelost is.

Niemand een idee?

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
speedydown schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 02:19:
ik heb zelf een 6870 en die ondersteund geen 3 schermen. (of was het 4 :P) bij een 3de scherm ziet windowshet scherm inderdaad niet. Ik denk dat daar je probleem zit

als deze kaart wel 3 schermen ondersteund kan het zijn dat bepaalde poorten gelinked zijn en er dus maar 1 van de 2 tegelijk werkt. In dat geval zul je de DP poorten moeten gebruiken
klopt niet. Ik heb een 6850, ik gebruik DP/DVI/DVI. Stop de hdmi port ook vol, anders werkt het niet bij m'n hackintosh. In windows werkt het gewoon triple... (en nu 5 met IGP erbij)
Pagina: 1