Ik ben op zoek naar een kleine pc. Eigenlijk een zo klein en stil mogelijke "pc" met minimaal de processor kracht van een i3, een SSD van 100+ GB en minimaal 4GB geheugen. Verder zit er eigenlijk geen eisenpakket aan vast. Het enige waar de pc voor gebruikt gaat worden is simpel 2D werk, internet en 1080p videomateriaal.
Ik zal dus te denken aan zo'n intel NUC geval, in combo met een 128GB SSD en 2x2GB geheugen
dan kom ik dus uit op het volgende lijstje:
En voor 400 euro's niet bijzonder duur en eigenlijk een prima systeem wat aan mijn eisenpakket voldoet. Maar ik weet eigenlijk niet of er in het AMD kamp iets vergelijkbaars te krijgen is.
Wellicht wordt er in de toekomst een licht 3D spelletje op gespeeld, wat een AMD APU misschien wat interessanter maakt. Maar wat ik heb gelezen is dat die APU's een stuk meer power vreten, wat niet ten goede komt aan een stil systeem. Iemand toevallig inbreng op een vergelijkbaar systeem
Ik zal dus te denken aan zo'n intel NUC geval, in combo met een 128GB SSD en 2x2GB geheugen
dan kom ik dus uit op het volgende lijstje:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Next Unit of Computing kit (Core i3 3217U) | € 248,50 | € 248,50 |
| 1 | Kingston HyperX KHX1600C9S3K2/4GX | € 28,30 | € 28,30 |
| 1 | Crucial m4 mSATA CT128M4SSD3 128GB | € 100,31 | € 100,31 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 377,11 | |
En voor 400 euro's niet bijzonder duur en eigenlijk een prima systeem wat aan mijn eisenpakket voldoet. Maar ik weet eigenlijk niet of er in het AMD kamp iets vergelijkbaars te krijgen is.
Wellicht wordt er in de toekomst een licht 3D spelletje op gespeeld, wat een AMD APU misschien wat interessanter maakt. Maar wat ik heb gelezen is dat die APU's een stuk meer power vreten, wat niet ten goede komt aan een stil systeem. Iemand toevallig inbreng op een vergelijkbaar systeem