Toon posts:

Hulp met een stukje software

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo medeTweakers,

Allereerst ik hoop dat dit topic toegestaan is, zo niet mijn welgemeende excusses!

Mijn vader vroeg laatst of er software was waarmee hij mijn zusje haar internet activiteiten in de gaten kan houden. Er zijn genoeg reden waarom hij dit vraagd (Verkeerde criminele vriendjes, denkend aan winkel dieven etc, en bepaald gedrag wat plotseling op komt zetten zonder dat de opvoeding daar aanlijding tot toe gaf. Ze is helaas ook nul,niks meer vatbaar voor een goed gesprek helaas en mijn ouders en ik vrezen erger dat er aan de hand is. Er zijn nog maar reden maar ik wil mijn zusje niet zwart maken meer). Nou heb ik gelijk opgezocht of er zulke software bestaat. Ik heb heel veel software gevonden alleen het probleem is dat het allemaal "KEYLOGGERS" zijn. En mijn vader wil een programma hebben waarmee hij:
- live kan meekijken
- Geschiedenis kan bekijken
- belangrijk is dat AL het meekijken ONGEZIEN gebeurd

Ik heb veel gezocht op google, maar kon niks vinden. Ik heb gezocht met onder andere de volgende termen:
- "meekijk software"
- "check what your children are doing online"
- "live meekijken andere pc"

Ik hoop dat jullie wat goede software weten die bij de vraag van mijn vader aansluit. Nog 1 ding die van toepassing is:
- ze heeft geen webcam (en die krijgt ze ook UBER NOOIT NIET!), daarmee kan dus niemand meekijken!
- ze is 13, dus nog geen bijna volwassen. Midden in de pubertiet

Nogmaals wat ik gelezen heb is dat het meekijken mag zolang de personen onder de 18 zijn. Ik hoop dat ik geen regels breek met deze vraag stellen en indien wel, sluit dit topic asap! Het enigste wat overigens in de buurt kwam van wat ik zocht was het volgende programma: TightVNC (http://www.tightvnc.com/download.html), alleen dit programma is zichtbaar op de pc helaas.

Alvast bedankt voor het lezen!!

Bart

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-03 21:26
TeamViewer Host.

Ik weet niet wat er aan de hand is met je 'zusje' maar het is wel duidelijk genoeg dat het echt 'fucked up' is. Beter nuanceer je dat dus een beetje om het 'NIET zwart maken van je familie' waar te maken ;).

Ik zie trouwens dat je ICT-Beheerder bent van opleiding, wat gebruik jij als ICT-Beheerder zoal?

[ Voor 18% gewijzigd door unglaublich op 02-08-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het is onwenselijk om op deze manier je kinderen op te voeden. Je kinderen spioneren en met ze mee kijken wanneer je maar wilt is zo'n beetje het meest vreselijke wat je als ouder kan doen.
Daarnaast kan het ook een behoorlijke inbreuk zijn op de privacy van de gene waar je kind gesprekken mee voert. Die kant van de gesprekken kan je ook in zien en dat hoort zeker niet te kunnen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
Iedereen moet zich met de opvoeding van zijn eigen kinderen bemoeien Tsurany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stroopwafels
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:57
Je kunt kijken naar een Remote Administration Tool. (RAT)

- Blackshades
- CyberGate

Maar alsnog ben ik het compleet met Tsurany eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

unglaublich schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:27:
Iedereen moet zich met de opvoeding van zijn eigen kinderen bemoeien Tsurany.
Als iemand niet in staat is zijn eigen kinderen fatsoenlijk op te voeden heeft diegene daar zeker hulp en advies bij nodig.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
unglaublich schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:24:
TeamViewer Host.

Ik weet niet wat er aan de hand is met je 'zusje' maar het is wel duidelijk genoeg dat het echt 'fucked up' is. Beter nuanceer je dat dus een beetje om het 'NIET zwart maken van je familie' waar te maken ;).
Is verbeterd
unglaublich schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:24:
Ik ben net begonnen op mijn ict opleiding (na MBO3 medewerker ICT beheerder gedaan te hebben, waarbij dit soort tools nooit ter sprake kwam), en ben nu nog vooral bezig met MCSA/MCSE en Cisco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tsurany schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:31:
[...]

Als iemand niet in staat is zijn eigen kinderen fatsoenlijk op te voeden heeft diegene daar zeker hulp en advies bij nodig.
Kun je ook normaal reageren? Het enigste wat nu uit je reactie blijkt is dat jij zeker GEEN KINDEREN hebt gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klown
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-10 22:43

klown

geek

Vroeger had je 'hackprogramma's' als Netbus en sub-seven, waarmee je ongezien screenshots (ook om de 5 seconden enzo) kon 'capturen'. Geen idee hoe dat tegenwoordig draait op de hedendaagse windows-versies. Vroeger sloeg de virusscanner er wel op aan, dus die zal je dan ook moeten temmen, maar die 'server' draaide als service en was daardoor voor de normale computergebruiker niet meteen zichtbaar. Misschien of dat wat voor je is?

MSI K7T266 Pro2|AMD Athlon XP 1800+|512 MB DDR|Leadtek Geforce 2 Ti 64 MB DDR|LG 16x DVD|IBM 60 GB 7200 rpm HD|Creative soundworks DTT3500 speakers|IIyama A902MT|Wacom Graphire 2|Logitech Mouseman Dual optical & MX500|Creative soundbl. Audigy|Trust sp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 09:48
Tsurany schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:31:
[...]

Daar ben jij niet degene voor om daar over te oordelen ;). Staat je het niet aan; negeer het dan en hou je er buiten.

OT:
Is LogMeIn niet wat?

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks sofar voor de tips, ik ben nu een testopstelling aan het bouwen van VM's om de genoemde software te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:26

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik denk dat de opvoed c.q. privacy discussie hier hier niet van toepassing is, die kan beter ergens anders gevoerd worden.

Overigens kan je met VNC ook meekijken met iemands desktop.

[ Voor 20% gewijzigd door Standeman op 02-08-2013 15:36 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
@Standeman
Daar ben ik het niet mee eens. Dit heeft de potentie om de familie relatie tot een puinhoop te brengen. Een breder debat over het internet gedrag van kinderen bespioneren kan ongetwijfeld ergens anders gehouden worden maar dit gaat hier momenteel even over 1 kind.

Mijn advies, doe dit niet.

Mocht ze er over een tijdje achter komen kun je er donder op zeggen dat het oorlog in de tent is.

Edit:
Punt ook zijnde wanneer stop je er mee? 14? 15? 16? 17? 18?

[ Voor 7% gewijzigd door Shamalamadindon op 02-08-2013 15:43 ]

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-10 15:07

Comgenie

Soms heb je dat

Inderdaad, gewoon een VNC servertje, die kan je ook prima verbergen.

Alhoewel je ook gewoon kan bluffen dat je mee kan kijken. Dan zal ze vast al oppassen met wat ze doet en zegt online. Combineer het met wat uitleg en bangmakerij over het grote boze internet :P. Ik zou het zeker niet in het geheim doen (dan leert ze er toch niks van?).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bloemstukje schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

Daar ben jij niet degene voor om daar over te oordelen ;). Staat je het niet aan; negeer het dan en hou je er buiten.

OT:
Is LogMeIn niet wat?
Nee, want het moet juist ongezien gebeuren. Ze moet haar normale surf gedrag gewoon doen terwijl mijn pa meekijkt zodat hij kan zien wat ze daadwerkelijk doet (of het onschuldig is of niet). Ik heb btw ook logmein op mijn pc geinstalleerd en het is niet bepaald onzichtbaar (helaas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Leo1010 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:38:
@Standeman
Daar ben ik het niet mee eens. Dit heeft de potentie om de familie relatie tot een puinhoop te brengen. Een breder debat over het internet gedrag van kinderen bespioneren kan ongetwijfeld ergens anders gehouden worden maar dit gaat hier momenteel even over 1 kind.

Mocht ze er over een tijdje achter komen kun je er donder op zeggen dat het oorlog in de tent is.

Edit:
Tot een systeem upgrade, welke over 2 a 3 jaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-09 14:42
Je kan tightvnc proberen. Die kan je volgens mij totaal verbergen. Daarnaast merk je niks als de pc word overgenomen

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unglaublich
Leo1010 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 15:38:
@Standeman

Edit:
Leo, je moet begrijpen dat jouw visie op opvoeding niet de juiste is. Hoewel iets in jouw ogen misschien onbegrijpelijk is zul je het moeten respecteren dat er medemensen zijn die anders over bepaalde zaken denken. Zoalang zaken niet verboden bij de wet zijn moeten we elkaar daar in vrij laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
niet voor rede vatbaar, niet naar volwassenen willen luisteren:
Typische pubertijd symptomen....... (wij hebben het achter de rug :X )

Mijn advies: niet doen, maar er is al besloten om het te doen: doe het dan niet stiekem, ze komt er toch achter.
(ze komt op school, en vriendin met smartphone ziet dat ze nog online is op facebook...)
En 13... ze zal zelf ook wel een telefoon hebben, wat lastiger te monitoren ben ik bang.

'parental control' is wel een goeie zoekterm denk ik.

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ten overvloede sluit ik me in dit topic aan bij de 'moraalridders' die vinden dat je je eigen familie niet hoort te bespioneren. Ik ben geen orthopedagoog, maar als iemand mij zou vertellen dat je daarmee een ernstige vertrouwenscrisis kunt veroorzaken, zou ik het zomaar geloven. Het middel is erger dan de kwaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik geef het topic nog even het voordeel van de twijfel...

Mag ik vragen wat je vader nu eigenlijk exact wil bereiken? Je zusje zal immers op meerdere plekken toegang tot het internet hebben (bibliotheek, via school, bij vrienden).

En ik weet dat het geen antwoord op je technische vraag is, maar waarom gaat je vader niet gewoon naast je zusje zitten als ze op internet zit? Zet desnoods de pc op een zichtbare plek neer zodat er voor je ouders altijd overzicht is.

Scherm de pc af met een wachtwoord zodat ze verder enkel het internet op kan als ze toestemming heeft en de pc door je ouders ontgrendelt wordt.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:13
Ik lees alleen oplossingen voor realtime meekijken. Daar is niet om gevraagd. En dat is ook eigenlijk niet gewenst, laat dat de FBI maar doen.

Je zou OpenDNS kunnen instellen op de pc, dat geeft je opzicht al een indruk welke websites er veel worden bezocht, en de mogelijkheid toegang tot categorieën en/of sites verhinderen*.

Verder zijn er na één google al vele tools te vinden.

OpenDNS is ook mogelijk op de smartphone, echter werkt het verhinderen/logging van toegang alleen thuis.

Daarnaast is het "meekijken" met werknemers toegestaan mits dit zichtbaar is. Door bijvoorbeeld een bordje met "Cameratoezicht" op te hangen. Verborgen camera's mogen volgens mij niet.
Ik weet niet hoe dit van toepassing is op kinderen.

Echter lijkt mij het niet verstandig, voor broer-zus relatie, als jij je gaat bemoeien met de verzamelde gegevens, of anderszins inbreuk maakt op de privacy van je familieleden. Wijs je ouders alleen op het bestaan van deze software.

Ik verwacht eerlijk gezegd dat je ouders er meer aan hebben als ze toegang hebben tot de sociale media/email.
Als ze überhaupt in staat was accounts aan te maken voor sociale media, onder de 14 jaar mag dat niet volgens mij.

*verhinderen, compleet blokkeren lukt je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:56
jeroen3 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:30:
Ik lees alleen oplossingen voor realtime meekijken. Daar is niet om gevraagd. [...]
wut?
[...] En mijn vader wil een programma hebben waarmee hij:
- live kan meekijken [...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eddie4nl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-02 14:39
Ik neem aan dat het gaat om uit te zoeken of ze om gaat met een loverboy en dat het gedrag daar vandaan komt. Ik ben zelf een groot voorstander met probeer eerlijk te zijn met je kinder en praat met ze maar ik kan me voorstellen dat je zorgen maakt.

Elk afluister programma kunnen door virusscanners onschadelijk gemaakt worden. Of duidelijk aangeven wanneer er iemand mee kijkt. Daarom deze keyboard afluister tool
Afbeeldingslocatie: http://www.keelog.com/images/kusb_inst1d.jpg

http://www.keelog.com/ Goedkoopste begint bij 35 euro

software oplossingen
http://www.mobistealth.com/

kan je ook gebruiken op je mobiel om chats in de gaten te houden.

[ Voor 18% gewijzigd door eddie4nl op 02-08-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Question Mark schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 19:30:
Ik geef het topic nog even het voordeel van de twijfel...
Als het topic dich moet doe dat dan vooral (klinkt onbeschoft, maar dat is niet zo bedoeld!!).
Mag ik vragen wat je vader nu eigenlijk exact wil bereiken? Je zusje zal immers op meerdere plekken toegang tot het internet hebben (bibliotheek, via school, bij vrienden).
Wat hij mij vertelde is dat hij wilt meekijken welke websites zij bezoekt en welke dingen (lees: extremiteiten/rare/outoftheordinary) zij daar plaatst.
En ik weet dat het geen antwoord op je technische vraag is, maar waarom gaat je vader niet gewoon naast je zusje zitten als ze op internet zit? Zet desnoods de pc op een zichtbare plek neer zodat er voor je ouders altijd overzicht is.

Scherm de pc af met een wachtwoord zodat ze verder enkel het internet op kan als ze toestemming heeft en de pc door je ouders ontgrendelt wordt.
Dit gaat niet omdat zij een pc op haar eigen kamer heeft gekregen. En een pc in de woonkamer wil mijn vader niet hebben, ook een laptop wil hij niet voor haar kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Ik ga geen reactie geven of het nu wel correct is of niet. Dat is niet aan mij om daar over te oordelen.
Zoals eerder was aangehaald kan je Tight VNC gebruiken. In de FAQ op de site kan je ook lezen hoe je deze op de pc kan verbergen.

Dameware is ook een goede voor monitoring. Je kan deze wel als trial gebruiken of later kopen / deinstalleren.

Poison Ivy is ook een soortgelijke tool (Geen ervaring mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga niet in op de discussie of het goed of slecht is. Ik zou als ik jou was voornamelijk gaan richten op parental control software. (is al eerder hier geroepen)

Begin dus eens hier mee:

Link: http://parental-software-review.toptenreviews.com/

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:26

TheVMaster

Moderator WOS
Ik sluit mij voor een groot deel aan bij mijn collega Question-Mark, maar wil wel iets toevoegen m.b.t. parental software.

By default zit parental control software ingebouwd in Windows. Voor meer info: http://windows.microsoft....eatures/parental-controls
Pagina: 1