Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik woon sinds juni 2013 in een net nieuw opgeleverd nieuwbouwhuis. Ik ben helaas vergeten om richting 1 kamer een loze leiding te laten aanleggen, dus ik wil dit oplossen door powerline adapters te gebruiken van het type TP-Link TL-PA551.

Ik laat mn internet binnenkomen in de meterkast via Ziggo modem en verdeel deze via een router naar de 1e powerline adapter. Nu zit 5 meter verderop het stopcontact wat ik nodig heb voor de 2e powerline adapter. Echter krijg ik maar 20 mbit/s hierover.

Hebben jullie nog tips deze snelheid te verhogen, zodat ik toch kan genieten van mijn Ziggo 150 mbit lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik geen stekkerdozen maar directe stopcontacten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loadjnt
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-05 11:52
Zitten de stopcontacten op de dezelfde groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
siryoshi, ja.
loadjnt: nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Daar gaat 't natuurlijk al fout, er wordt altijd gezegd dat ze op dezelfde groep het beste presteren. Kun je een snelheidstestje doen met beide adapters op dezelfde groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chickpoint
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-09 15:52
EDIT: ShitHappens was me voor.

[ Voor 82% gewijzigd door chickpoint op 02-08-2013 15:10 ]

Ik heb echt geen 9 tot 5 mentaliteit! Eerder 10 tot 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:24
Je zou van de groep waar de 2e powerline adapter op zit, een aftakking kunnen maken met 1 stopcontact in de meterkast, daar komt deze groep tenslotte vandaan. Daar vervolgens de 1e powerline adapter op aansluiten, dan zitten ze gelijk op dezelfde groep en is alles opgelost.

Het zou niet zou veel verschil mogen maken als de verschillende groepen op dezelfde fase zitten in mijn ogen. Aangezien de 1e powerline adapter in de meterkast hangt, zoals ik het lees.
Indien de groepen op een verschillende fase zitten, zou je ook 2 groepen van fase kunnen wisselen om er voor te zorgen dat ze op de zelfde fase terecht komen.
Pagina: 1