Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 524063

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hulp gevraagd!

Ik heb thuis een tv van sharp waarbij ik niet de gewenste kwaliteit ontvang.
Ik maak nu nog gebruik van een COAX kabel.
Graag zou ik willen weten of er een mogelijkheid is waardoor ik deze kan aansluiten m.b.v een HDMI kabel naar mijn tv.

PS: Ik ben niet op zoek naar een converter want die kunnen flink prijzig zijn, ik ben op zoek naar de meest goedkope maar toch ook goede oplossing.

Met vriendelijke groet,
Kevin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dt77h
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-05 10:37
graag eerst wat meer info, want met ik gebruik nu coax en ik wil aansluiten met hdmi kunnen we niet veel mee.

kijk je bijvoorbeeld nog analoog en wil je digitaal.

ik kan niet door mijn glazen bol kijken wat jij thuis hebt staan. behalve dan een sharp televisie. :*)

[ Voor 42% gewijzigd door dt77h op 02-08-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-05 14:32

ResuCigam

BOFH

Dat gaat niet lukken, bij je hdmi ingang zit geen tuner en die heb je nodig om de signalen uit de coax te halen...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorry maar ik ben geen tv expert,

ResuCigam bedankt voor je input bij dit onderwerp.
Nu weet ik dat dit idd niet gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Moet je het topic zelf sluiten of gebeurd dat vanzelf na een tijdje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Wat jij wilt gaat inderdaad niet werken, maar dat komt omdat HDMI eigenlijk niets met het probleem te maken heeft.

Jij ontvang televisie over COAX, dat is heel normaal. Half Nederland ontvang op deze manier televisie. Nu is echter de vraag of jij digitale televisie of analoge televisie ontvangt.

Analoog? Stap over naar digitaal. Dit zal de beeldkwaliteit sterk verbeteren. Zeker wanneer je dit doet in combinatie met HD zenders die je via de provider kunt ontvangen. Ziggo heeft dit bijvoorbeeld standaard, UPc heeft dit in een extra pakket.

Digitaal? Waarschijnlijk heb je last van macroblocks. Dit fenomeen komt voor wanneer het signaal vanuit de COAX te zwak is. Het ziet er dan uit alsof je beeld uit allemaal blokken staat. Met name groene blokken. Dit gaat vaak gepaard met geluid dat uitvalt of gaat piepen.
Als je hier inderdaad last van hebt, zul je de COAX (en splitters /versterkers) moeten gaan, het liefst met een kabelkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

De goedkoopste optie is een dvb-c decoder op marktplaats kopen. (ik neem even aan dat je kabelaar ook dvb aanbied)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
fish schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:06:
De goedkoopste optie is een dvb-c decoder op marktplaats kopen. (ik neem even aan dat je kabelaar ook dvb aanbied)
Nergens voor nodig als de televisie een DVB-C tuner aan boord heeft en de televisie in kwestie door de provider wordt ondersteund. Maar aangezien er weinig informatie wordt gegeven, is dat nog maar de vraag. Het zou handig zijn als het allemaal iets duidelijker uitgelegd wordt met eventuele apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

treu, als als

maar het is wel antwoord op zijn vraag, daarvanuit gaande neem ik voorlopig aan dat de ts geen ci heeft

btw mijn ci+ is officieel ook niet ondersteund. maar werkt al weer een paar jaarjes ;)

Iperf

Pagina: 1