Beste mede tweakers,
Ik kwam er gisteren tijdens het game achter dat mijn PC kast wel erg warm was geworden. Ik dacht laat ik de temperaturen eens bekijken. Nu blijken vooral mijn North bridge en South bridge erg warm te worden 65 graden, en ook de temperatuur van mijn CPU liep op tegen de 60 graden. Niet temperaturen om direct van wakker te liggen maar toch te hoog naar mijn mening. Alles draaid op stock, dus heb niks overgeclocked.
Mijn setup:
Omdat ik op tweakers al had gelezen dat de temperatuur in deze kast wel kan oplopen had ik al bewust 2 intakes geplaatst. Zie in afbeelding hieronder de setup. (foto is van internet niet echte setup, maar komt goed overeen. Heb CPU cooler gedraaid op de foto zodat deze gelijk is aan mijn situatie.)

Nu is mijn vraag wat kan ik veranderen om betere cooling bij mijn North en South bridge te hebben en algemeene temperatuur in kast te laten dalen.
Al jullie feedback is welkom.
Ik kwam er gisteren tijdens het game achter dat mijn PC kast wel erg warm was geworden. Ik dacht laat ik de temperaturen eens bekijken. Nu blijken vooral mijn North bridge en South bridge erg warm te worden 65 graden, en ook de temperatuur van mijn CPU liep op tegen de 60 graden. Niet temperaturen om direct van wakker te liggen maar toch te hoog naar mijn mening. Alles draaid op stock, dus heb niks overgeclocked.
Mijn setup:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD Phenom II X6 1090T Black Edition | € 153,50 | € 153,50 |
1 | Asus Crosshair IV Formula | € 381,15 | € 381,15 |
1 | EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Spinpoint M7 HM641JI , 640GB SATA-300, 8MB, 5400rpm | € 89,- | € 89,- |
1 | Asus Xonar U1 Lite Audio Station | € 0,- | € 0,- |
1 | Cooler Master Silencio 550 | € 66,95 | € 66,95 |
1 | Philips 241E1SB Zwart | € 0,- | € 0,- |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 0,- | € 0,- |
1 | Noiseblocker PL-2 120MM, 120mm | € 10,80 | € 10,80 |
1 | Microsoft Natural Ergo Keyboard 4000 | € 41,35 | € 41,35 |
1 | Logitech MX518 | € 0,- | € 0,- |
1 | G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL | € 62,90 | € 62,90 |
1 | Cooler Master Real Power M620 | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 128GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 805,65 |
Omdat ik op tweakers al had gelezen dat de temperatuur in deze kast wel kan oplopen had ik al bewust 2 intakes geplaatst. Zie in afbeelding hieronder de setup. (foto is van internet niet echte setup, maar komt goed overeen. Heb CPU cooler gedraaid op de foto zodat deze gelijk is aan mijn situatie.)

Nu is mijn vraag wat kan ik veranderen om betere cooling bij mijn North en South bridge te hebben en algemeene temperatuur in kast te laten dalen.
Al jullie feedback is welkom.