Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Artikel uTorrent hacker mist belangrijk detail

Pagina: 1
Acties:

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
tweakers.net/nieuws/90532/hacker-had-toegang-tot-broncode-utorrent-via-lek-in-github.html
Artikel noemt enkel
hij zich afgescheept voelde
terwijl er dus een reward van $500 was.

Wellicht is het bedrag een tikkie weinig, maar toch wel van invloed op de voorspelbare discussie over ethiek op de fp nu. Het gaat dus niet om geen enkel bedankje vs publicatie, maar om 500 dollar pakken vs ranten.

{signature}

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Hij verwijst naar een andere hacker die 20K kreeg voor een lek dat in zijn ogen minder gevolgen had dat hetgeen hij rapporteerde. Hij kreeg 500 dollar geboden, moest daar zelf moeite voor doen door een factuur te sturen en voelde zich dus dermate afgescheept, dat hij alsnog publiceerde. In mijn ogen is die 500 euro dus geen belangrijk detail. Als BitTorrent zijn rekeningnummer had gevraagd en 500 of 1000 dollar had overgemaakt, zou het wellicht al anders gelopen zijn voor hem. Dat is de nuance die ik probeer te maken door het woord afschepen te gebruiken.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:02

EnnaN

Toys in the attic

Maar dat het "afgescheept" doelt op het bedrag en de manier waarop is best wel niet duidelijk. Misschien is de 500 eu niet belangrijk (vind het wel een leuk detail, maar goed), maar zoals het nu staat had ik er zelf meer in gelezen dattie genegeerd werd oid?

sig

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het ook wel een belangrijk detail eigenlijk. Te lam om een factuur te sturen en daarom is'ie boos :'). Het mooie van het reactiesysteem is dat je het gewoon eronder kunt plaatsen, als het echt belangrijk wordt gevonden krijgt het vanzelf wel een "Spotlight" :P.

🌞🍃

• frederikske
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
En Tweakers is weer goed bezig door een verhaal helemaal te verdraaien...
Check je bronnen! Er is géén lek in GitHub gebruikt! Iemand was gewoon vergeten een wachtwoord te zetten op het Jenkins panel!

http://forum.ragezone.com...0/index5.html#post7723420

--update
Bedankt voor de info aan te passen. Iemand die (schijnbaar toch) met de beste intenties een veiligheidsprobleem melde (MentaL) dient niet onnodig slecht afgeschilderd te worden. Dank.

[ Voor 25% gewijzigd door frederikske op 02-08-2013 16:30 . Reden: artikel aangepast ]

• Voutloos
  • Niet online
Datafeest schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:59:
Het mooie van het reactiesysteem is dat je het gewoon eronder kunt plaatsen, als het echt belangrijk wordt gevonden krijgt het vanzelf wel een "Spotlight" :P.
Ja, ik twijfelde of ik voor de post met KarmaGarantieTM ging, maar dacht dat dat het handiger was als het artikel zelf beter zou worden.
Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:52:
Hij verwijst naar een andere hacker die 20K kreeg voor een lek dat in zijn ogen minder gevolgen had dat hetgeen hij rapporteerde. Hij kreeg 500 dollar geboden, moest daar zelf moeite voor doen door een factuur te sturen en voelde zich dus dermate afgescheept, dat hij alsnog publiceerde. In mijn ogen is die 500 euro dus geen belangrijk detail. Als BitTorrent zijn rekeningnummer had gevraagd en 500 of 1000 dollar had overgemaakt, zou het wellicht al anders gelopen zijn voor hem. Dat is de nuance die ik probeer te maken door het woord afschepen te gebruiken.
Allemaal behoorlijk subjectief, het is niet alsof vast staat dat je $grootBedrag moet krijgen of zonder enige moeite. Het is wellicht weinig en tikje te administratief, maar als je gewoon 'hij zich afgescheept voelde met een aanbod van $500' had geschreven is de strekking toch heel anders.

{signature}

• IJsrace
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58

IJsrace

null

frederikske schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:20:
En Tweakers is weer goed bezig door een verhaal helemaal te verdraaien...
Check je bronnen! Er is géén lek in GitHub gebruikt! Iemand was gewoon vergeten een wachtwoord te zetten op het Jenkins panel!

http://forum.ragezone.com...0/index5.html#post7723420
Volledig waar, dit artikel moet duidelijk even aangepast worden. Er staat ook al een +3 onder het nieuwsbericht met de correct informatie, welke hij zelf hier heeft geplaatst.
Daarnaast heeft hij inmiddels zijn 500 dollar gekregen (1e post van het topic), als jullie toch bezig zijn ;).

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15:35

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Tevens is hij geen hacker - http://forum.ragezone.com...0/index3.html#post7722065 http://forum.ragezone.com...0/index5.html#post7723415

Ik kan ook met zekerheid zeggen dat hij dit niet is, hij is al ruim 11 jaar een vriend van mij en ik weet wat hij wel en niet doet.

Tevens heet de site RaGEZONE. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Benjamin- op 02-08-2013 21:31 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Artikel nog een keer nagelezen en besloten, hoewel laat, nog wat aanpassingen te maken. De verwijziging naar het woord 'hacker' is er uit en de referentie naar de geboden 500 dollar is toegevoegd.

• Voutloos
  • Niet online
Nice, thx. :)

{signature}

Pagina: 1