Kernel error. Wie o wie kan mij helpen:(!

Pagina: 1
Acties:

• DramaMined
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo Allemaal,

Allereerst, bedankt voor het lezen:)! Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen.

Ik hoop dat ik het geode forum te pakken heb voor deze vraag, Ik heb de zoekfunctie ook gebruikt maar daar echter niet de juiste oplossing tussen gevonden. Mocht ik het verkeerde forum hebben gebruikt, mea culpa.

Ik ondervind de laatste weken/maanden problemen met mijn systeem, het betreft het volgende systeem:

BIOS: BIOS Date: 02/05/10 19:13:52 Ver: 08.00.10
Processor: Intel(R) Core(TM) i5-2500K CPU @ 3.30GHz (4 CPUs), ~3.3GHz
Memory: 8192MB RAM
Available OS Memory: 8174MB RAM
GPU: GTX 570
Windows Dir: C:\Windows
DirectX Version: DirectX 11

Welke problemen treden er op?

Tijdens internet bezoek naar websites die video content bevatten/zwaar op flash leunen of op andere wijze grafisch ietwat intenser zijn loopt mij hele systeem vast. Dit gebeurd doorgaans na een 2/8 minuten kijken naar bijv. video.

Het syteem loopt niet in een keer vast, beeld loopt wel vast maar het geluid loopt heel erg vertraagd door. Dus de stemmen/muziek vervormen helemaal en klinken alsof ze op 1/10e van de normale snelheid worden afgespeeld. Wierde shit.

Ik druk dan herhaaldelijk op alt+ctrl+del waarna mijn systeem zich, na een seconde of 20-30 totaal geen response(ook niet van muis, maar geen black/bluescreen) te hebben gegeven, eindelijk taakbeheer laadt en ik mijn computer gebruik kan hervatten. Vaak staat er dan in de rechter onderhoek de volgende melding:

Beeldschermstuurprogramma NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 314.22 reageert niet meer en is hersteld.

Hierna kan ik de pc weer een tijd gebruiken waarna dezelfde problemen weer opduiken. En ik de zelfde handeling weer uitvoer om verder te gaan.

Wat is hier vreemd aan

Het vreemde van de hele zaak is dat je logischer wijs zou zeggen dat er ofwel iets met mijn videokaart niet goed is, ofwel met de voeding. Maar dat lijkt mij niet het geval.
Grafisch intense programma's draai ik zonder problemen uren achter elkaar (borderlands 2, crysis 3, battlefield 3) allemaal op maximale settings met AA aan.

Wat heb ik al geprobeerd
Het lijkt mij dat dus niet aan de koeling/voeding van mijn GPU ligt. De temperatuur is ook stabiel, PSU doorgemeten en die is ook stabiel.

Ik heb al meerder malen een totale herinstallatie uitgevoerd, drivers zijn allemaal up to date, en alle software is legitiem. Verschillende driver versies geprobeerd. Mem-tests gedraaid, verscheidene virus scanners geprobeerd. Zelfs een nieuwe SSD aangeschaft en daar windows op geinstaleerd. Niets hielp tot op heden.

Er lopen geen bitcoin miners op de achter grond. De hardware is niet kapot.

Persoonlijk denk ik dat er twee oorzaken over blijven:

windows 7 tdr funtie, die ik naar mijn weten heb uitgeschakeld in het register.

OF

Een conflict met mijn Samsung 840 SSD. (lijkt me echter niet omdat de problemen er al waren voordat ik de SSD heb aangeschaft)

Wie o wie heeft er enig idee wat het probleem zou kunnen zijn? Ik vind het vooral vreemd dat mijn geluid wel doorspeelt maar ontzettend vervormd wordt.

Alvast heel erg bedankt voor de input!

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Dit gebeurt alleen met flash? Zo ja, rechts klik op het flash filmpje/gamepje en deactiveer hardware acceleratie. Die optie schijnt nog wel eens Blue Screens en ander gejammer op te leveren.