Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
Toen ik dit artikel zag verschijnen op de frontpage ging mijn hart meteen sneller kloppen. "Mooi! Een overzicht met de beste mobile games van dit moment!" Met mijn m'n handje wat ondertussen wat zweterig van spanning was geworden, pakte ik mijn muis, en bewoog ik mijn cursor naar het linkje.
De klik.
Ik begon te lezen en te lezen... "Hmm... Op de eerste pagina een WP8 spel. Ik heb geen WP8, dus maar even verder lezen dan." Ik ging weer verder met lezen. Om even later tot een schokkende conclusie te komen...
Geen Android games.
Nu zonder grappen en grollen: Googles mobiele besturingssysteem heeft ondertussen een gigantisch marktaandeel gekregen. In een artikel van Tweakers over mobile gaming waarin niets over Android staat stelt mij behoorlijk teleur. Zelfs bij een game die wel is besproken èn uit is voor Android - Real Racing 3 - staat in het artikel alleen dat de game uit is voor iOS; geen woord over Android.
Zoals de persoon die op mijn reactie had gereageerd op het artikel was het misschien handiger geweest om gewoon per OS een pagina te maken. Dit ruikt verdacht veel naar Apple fanboy, en dat is toch iets wat we niet willen op Tweakers?
1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Mooi, dus volgende week zien we gewoonweg een vervolg van dit artikel met meer Android games?Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:40:
Hier hebben we denk ik op meerdere fronten een steek laten vallen. En een grote ook. Geen idee hoe dit zo gekomen is, maar neem van mij aan dat het geen opzet is. Ik kan er nu weinig meer aan veranderen, maar geloof mij als ik zeg dat hier intern het laatste woord nog niet over gesproken is.
Lijkt me een prima oplossing.
Top, bedankt voor de snelle response Wilbert.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:40:
Hier hebben we denk ik op meerdere fronten een steek laten vallen. En een grote ook. Geen idee hoe dit zo gekomen is, maar neem van mij aan dat het geen opzet is. Ik kan er nu weinig meer aan veranderen, maar geloof mij als ik zeg dat hier intern het laatste woord nog niet over gesproken is.
Ik ga wel naar andere artikelen op zoek bij andere websites.
Overigens zou ik dergelijke lijstjes graag per OS zien. Immers hoeft spel A niet net zo goed zijn op platform B. Maar ik snap dat dat veel werk is.
Eigenlijk dus bv een top 3 per platform. Daar kunnen dezelfde spellen in staan overigens.
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Mijn mobiele apparaten zijn een Nexus 7 en een SGS2, dus ook ik las het artikel in de hoop een paar leuke tips voor Android games op te pikken.
Gelukkig heeft Wilbert de Vries al -correct en snel- gereageerd. Dank daarvoor!
Ik ben zo benieuwd hoe zoiets nou gaat op de Tweakers redactie. Wordt zo'n artikel proef-gelezen door een andere redacteur? Was er nou niemand die dacht "Waar is Android?"? En loopt er niemand meer rond op de redactie met een Android telefoon / tablet / autoradio / carkit / <iets anders wat je kunt verplaatsen>?
Deze vragen zijn niet om kritiek te spuien. Ik ben oprecht benieuwd hoe die nou zo tot stand is gekomen en hoe zoiets nou werkt daar in Amsterdam...
Dat is dus eigenlijk geen oplossing.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:44:
Dat zou een prima oplossing zijn, maar zou ook betekenen dat er tijd voor moet zijn. Ik kan nu niet inschatten of die tijd er is of gemaakt kan worden en ten koste van wat. Ik kan dus geen vervolg garanderen, maar kan wel garanderen dat we dit in het vervolg niet meer zo doen.
Ik zou zeggen:het artikel aanpassen of aanvullen, of als er echt geen tijd is het artikel gewoon offline halen.
Jammer maar helaas. Beter iets weghalen, dan je goede naam te grabbel gooien, want dat is wat naar mijn mening nu gebeurd is.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
niiet beter iets als : Mobile games: wat de Tweakers daadwerkelijk spelen3raser schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:43:
Misschien een extra artikel: Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt (deel 2)
Ik snap sowieso de verontwaardiging maar zoals al gezegd mensen kunnen fouten maken, wel hoop ik dat het nog word aangepast of zoals sommigen aan geven er een apart artikel komt.. maar dan krijg je weer reacties van waarom een apart artikel voor Android en niet voor IOS/Windows Phone.. ja Android heeft het meeste aandeel maar dat wil niet zeggen dat IOS/Windows Phone geen eigen artikel verdienen.
Zelf zou ik dus kiezen voor een aanpassing van het huidige artikel.
Als er geen tijd is om het huidige artikel goed aan te passen dan zou ik hem snel offline halen en over een tijdje als die tijd er wel is een compleet artikel online zetten.
[ Voor 14% gewijzigd door pino85 op 02-08-2013 10:14 ]
Liefhebber van Tweakers
Enkel de titel aanpassen zodat deze bij de inhoud aansluit lijkt me ook een prima oplossing.horizon1978 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:03:
Artikel van de site afhalen kan natuurlijk ook nog... maar wel mooi dat er snel gereageerd wordt.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
We zijn beide trouw Android-gebruikers, zeker wat telefoons betreft. Maar - als ik naar mezelf kijk - er zijn de laatste tijd geen Android-games die ik met plezier gespeeld heb. Al verschijnt er zoveel dat ik ze niet allemaal geprobeerd heb. Maar een tweede aflevering met Android-games is uiteraard een prima idee. Wat Wilbert al schreef, we gaan het hier intern nog over hebben en kijken of we op korte termijn een Android-aanvulling kunnen plaatsen.
[ Voor 10% gewijzigd door Paul Hulsebosch op 02-08-2013 10:20 ]
Het klinkt een beetje alsof je nu met een zweep en schuim rond de lippen de redactie afstruint op zoek naar de schuldige.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:44:
Ik kan dus geen vervolg garanderen, maar kan wel garanderen dat we dit in het vervolg niet meer zo doen.
Ik snapte het ook al even niet (en nu ik het wel snap is het alleen nog wat jammer dat het artikel weinig waarde heeft voor mij als Androidtelefoonbezitter) maar dat het niet opzettelijk is geloof ik wel.
Saved by the buoyancy of citrus
Dus eigenlijk had jullie het beter als persoonlijke blog kunnen plaatsen dan als Tweakers Nieuws Artikel.Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
Het artikel is niet meer dan wat de titel aangeeft; wat wij (de twee schrijvers van het stuk) op dit moment aan recente games spelen op de diverse mobiele apparaten die we hebben. We hebben daarbij enkel gekeken naar games, niet naar platformen.
We zijn beide trouw Android-gebruikers, zeker wat telefoons betreft. Maar - als ik naar mezelf kijk - er zijn de laatste tijd geen Android-games die ik met plezier gespeeld heb. Al verschijnt er zoveel dat ik ze niet allemaal geprobeerd heb. Maar een tweede aflevering met Android-games is uiteraard een prima idee. Wat Wilbert al schreef, we gaan het hier intern nog over hebben en kijken of we op korte termijn een Android-aanvulling kunnen plaatsen.
Mobile games: wat de Tweakers.net Redactie deze zomer speelt
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dat staat er feitelijk al. Er staat nu 'Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt' Omdat Tweakers met een hoofdletter is geschreven en het woord 'speelt' enkelvoud is, slaat het op ons als organisatie, de redactie dus in dit geval. Als er had gestaan 'wat tweakers deze zomer spelen' had het over de community gegaan.Motrax schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:23:
Misschien een idee om de titel van het artikel te veranderen naar:
Dan moet je het niet "Wat Tweakers deze zomer speelt" noemen. Dat lijkt meer op een artikel geschreven uit naam van heel Tweakers, maar hier doe je het af met "wat wij (de twee schrijvers van het stuk) op dit moment aan recente games spelen". Dat strookt niet met elkaar. Ik snap dat je niet voor elke redacteur kunt spreken, maar dan nog downplay je het op deze manier, en da's wel jammer. (Niet dat er een ramp is gebeurd natuurlijk.)Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
Het artikel is niet meer dan wat de titel aangeeft; wat wij (de twee schrijvers van het stuk) op dit moment aan recente games spelen op de diverse mobiele apparaten die we hebben. We hebben daarbij enkel gekeken naar games, niet naar platformen.
Is het dan niet verstandig om ten minste eens te kijken naar wat de populairste games zijn in de Play store van Google?Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
We zijn beide trouw Android-gebruikers, zeker wat telefoons betreft. Maar - als ik naar mezelf kijk - er zijn de laatste tijd geen Android-games die ik met plezier gespeeld heb. Al verschijnt er zoveel dat ik ze niet allemaal geprobeerd heb.
[ Voor 6% gewijzigd door Cyphax op 02-08-2013 10:33 ]
ja dit is een beetje vreemd, want zoals ik ook al aangegeven heb in het artikel real racing is ook uit op android. Ik laat het hierbij en hoop op kwalitatief betere artikelen in de toekomst.Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
We zijn beide trouw Android-gebruikers, zeker wat telefoons betreft. Maar - als ik naar mezelf kijk - er zijn de laatste tijd geen Android-games die ik met plezier gespeeld heb.
Dat snap ikWilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:30:
[...]
Dat staat er feitelijk al. Er staat nu 'Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt' Omdat Tweakers met een hoofdletter is geschreven en het woord 'speelt' enkelvoud is, slaat het op ons als organisatie, de redactie dus in dit geval. Als er had gestaan 'wat tweakers deze zomer spelen' had het over de community gegaan.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Je kan ook zelf initiatief nemen en het stuk verrijken met eigen input. Een van de comments onder het artikel doet al een aardige opzet voor het Windows Phone platform, welke in mijn optiek een veel groter ondergeschoven kind is dan Android en welke terecht nu aandacht geniet van de Halo-game.
De meeste apps worden toch wel crossplatform al zit er wat tijd tussen. Ja het is gewoon een feit dat iOS eerder bedient wordt dan Android en dat Windows Phone gewoon vergeten wordt. Maar om Tweakers nu tot de grond toe af te branden omdat een paar Nexus gebruikers zich gepaseerd voelen vind ik een grove schande tegenover Tweakers.
Deze website is puur ter vermaak, wordt je gratis aangeboden en deze mensen hebben de apps gekocht om te testen zodat wij die dure aankoop niet hoeven te doen als het blijkt dat de game niet voldoet.
Ik zeg: Hulde Tweakers en laat de haters.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Dat verklaart natuurlijk de inhoud van het artikel, maar niet de titel. Het artikel gaat niet over wat de gehele T.net-redactie speelt, maar wat jullie twee spelen. Beter zou zijn, iets in de geest van "Blog: Onze games" met Onze verwijzend naar de auteurs.Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:19:
Het artikel is niet meer dan wat de titel aangeeft; wat wij (de twee schrijvers van het stuk) op dit moment aan recente games spelen op de diverse mobiele apparaten die we hebben.
De toevoeging Blog zou meteen een aardige aanzet zijn tot meer artikelen van persoonlijke aard. Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd naar wat er zo allemaal omgaat in de persoonlijke levenssferen van de redactie.
[ Voor 5% gewijzigd door Wodanford op 02-08-2013 10:44 ]
Firefox · Kubuntu · LibreOffice
De opzet van dit stuk was veel simpeler; Jurian en ik spelen best veel mobile games en we hebben simpelweg op een rij gezet welke recente games ons het meest aangesproken hebben. Het is dus ook niet 'wat tweakers zouden moeten spelen deze zomer', maar letterlijk wat er staat; 'wat Tweakers speelt deze zomer'
80.000 parkeer een auto/bus/truck/whutever in een vak games.
Linerider zag ik laatst, dat was helemaal een aanfluiting, gewoon in een flashvenster wat totaal niet werkte.
Angry Birds 21999 heb ik ook wel gezien.
Ik speel nog wel eens Perfect Kick, dat is voor mij de leukste
Het wordt gratis aangeboden maar het geld wordt verdient door Tweakers omdat mensen zoals jij en ik alle advertenties bekijken. Als niemand de website bezoekt wordt er geen geld verdient.Ireyon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:41:
Deze website is puur ter vermaak, wordt je gratis aangeboden en deze mensen hebben de apps gekocht om te testen zodat wij die dure aankoop niet hoeven te doen als het blijkt dat de game niet voldoet.
[ Voor 78% gewijzigd door Tsurany op 02-08-2013 10:52 ]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dooddoener. Het is nu ook te warm om tweakers te lezen of om je uberhaupt een lichaamsdeel te bewegen. Zo lust ik er nog wel een paarIreyon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:41:
Veel te warm om je druk over te maken toch?
"een paar Nexus-gebruikers"? Ik zou proberen om wat minder als een fan van andere platforms over te komen.Maar om Tweakers nu tot de grond toe af te branden omdat een paar Nexus gebruikers zich gepaseerd voelen vind ik een grove schande tegenover Tweakers.
Ik betwijfel of deze website voor de makers puur ter vermaak is en "gratis" content hoeft niet perse lager van kwaliteit te zijn.Deze website is puur ter vermaak, wordt je gratis aangeboden
Waar ik trouwens bij moet vermelden dat ik Tweakers juist bezoek *omdat* de kwaliteit doorgaans een stuk hoger ligt.
http://www.theverge.com/2...-online-reviews-mit-studyIk zeg: Hulde Tweakers en laat de haters.
Ik zou dan wel willen vragen of jullie niet de games willen nemen die al (helemaal) bovenaan in de lijsten staan, want dat heeft imho ook weer niet echt veel nut omdat je als gebruiker die spellen iedere dag al in de store(s) ziet staan (en dus waarschijnlijk ook al hebt uitgeprobeerd).Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:44:
@ Cyphax; Tuurlijk is het verstandig om te kijken naar dergelijke lijsten in de Play Store. En als we een vervolgartikel publiceren, gaan we dat ook zeker doen.
Dat zit wel Schnorr.
Als we zo blijven redeneren wordt dit een heel lang topic ja.Stukfruit schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:48:
[...]Dooddoener. Het is nu ook te warm om tweakers te lezen of om je uberhaupt een lichaamsdeel te bewegen. Zo lust ik er nog wel een paar ;)[...]
Ik ben helemaal geen profeet van een platform. Mijn comment is zo neutraal als het maar wezen kan. Ik maak alleen grappig comment omdat het opvalt dat vooral Android mensen de pen in duiken om Tweakers er eens flink van langs te geven. Ik lees nergens Windows RT/Pro gebruikers die hier de boel eens royaal komen flamberen omdat hun platform nog geen Instragram heeft."een paar Nexus-gebruikers"? Ik zou proberen om wat minder als een fan van andere platforms over te komen.
[...]
Als ik NuTech, Hardware.info en noem al die hobbysites maar op vergelijk met Tweakers, dan steekt laastgenoemde kop en schouders boven het maaiveld uit.Ik betwijfel of deze website voor de makers puur ter vermaak is en "gratis" content hoeft niet perse lager van kwaliteit te zijn.
Waar ik trouwens bij moet vermelden dat ik Tweakers juist bezoek *omdat* de kwaliteit doorgaans een stuk hoger ligt.
Maar deze draad druipt van het "ik-voel-me-ontzettend-gepaseerd"-emotie. Voor de duidelijkheid, ik ben een Surface Pro, WP8 gebruiker.
Optimisten zijn slecht geïnformeerde pessimisten.
Stop gewoon met reageren. Het is in feite een domme fout en dat ga je nu verhullen onder het feit wat nu eigenlijk de definitie is van "tweakers". Ik ben een Tweaker, al jouw gebruikers zijn Tweakers. Er zijn zat nieuwsberichten en overige zaken waarin jullie 'ons' gewoon betrekken met ongeveer de zelfde zin, echter nu het even niet past na een fout van jullie kant geldt dit opeens niet meer zo.Paul Hulsebosch schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:44:
@ Cyphax; Tuurlijk is het verstandig om te kijken naar dergelijke lijsten in de Play Store. En als we een vervolgartikel publiceren, gaan we dat ook zeker doen.
De opzet van dit stuk was veel simpeler; Jurian en ik spelen best veel mobile games en we hebben simpelweg op een rij gezet welke recente games ons het meest aangesproken hebben. Het is dus ook niet 'wat tweakers zouden moeten spelen deze zomer', maar letterlijk wat er staat; 'wat Tweakers speelt deze zomer'
Even reëel gezegd vond ik de eerste reactie van Wilbert de Vries gewoon perfect, prima en niets meer aan doen. Nu komen jullie met allerlei non-argumenten en in feite smoesjes.Dus bij deze dan ook mijn reactie op het excuus van jullie over "wij deden dit puur omdat WIJ dit spelen" : Maak dan voortaan een blog hier: tweakblogs.net als jij en je vriendje wat willen vertellen over spelletjes die alleen jullie aanspreken.
Ik snap echt niet waarom er na de reactie van Wilbert de Vries nog gereageerd word om verkapt je hachje te redden. Er is geen enkel probleem, het is uitgelegd maar dan kom je nu weer met een zwak 'verweer'.
Dat klinkt alsof ze een soort berisping krijgen voor een artikel waar naar mijn mening de eindverantwoordelijke het nu probeert op twee redacteuren af te schuiven. Een zeer kwalijke zaak.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het artikel ook 10 keer niks, maar de manier van handelen is voor mij nog niet voldoende.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Verwijderd

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 02-08-2013 13:30 ]
De eindredacteur controleert artikelen op schrijfstijl en spelfouten. Daar waar ik refereerde dat intern het laatste er nog niet over gezegd is, betekent niet dat ik alle schuld op twee redacteuren afschuif, maar juist dat we intern gaan kijken waarom dit fout is gegaan. Daar kan prima uitkomen dat het mijn schuld is, zou niet de eerste keer zijnRoyeboi schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:10:
Sorry, maar hierboven wordt naar mijn mening nogal geslijmd dat Wilbert dit goed heeft opgelost. Een taak van de hoofdredacteur lijkt mij toch om andermans stukken ook te controleren? Dus wie heeft hier nu steken laten vallen? Of klopt mijn denkwijze hierin niet? Het klinkt nu nogal aanvallend richting Jurrian en Paul Hulsebosch om nu te zeggen met een toontje: ''maar geloof mij als ik zeg dat hier intern het laatste woord nog niet over gesproken is.''.
Dat klinkt alsof ze een soort berisping krijgen voor een artikel waar naar mijn mening de eindverantwoordelijke het nu probeert op twee redacteuren af te schuiven. Een zeer kwalijke zaak.
Begrijp me niet verkeerd, ik vind het artikel ook 10 keer niks, maar de manier van handelen is voor mij nog niet voldoende.
Ik zie uit naar een eventueel vervolg zoals een toekomstig artikel maar dan bijvoorbeeld in een aangepaste versie maar met dergelijke strekking (Wat speelt de 'redactie' op dit moment. Het maandblad Power Unlimited doet dit vaak ook, en hun kracht is dat je als lezer weet wie de 'Nintendo fan' is en wie de 'pc gamer'. Als lezer vind je dat dan niet erg, omdat er verscheidenheid in zit (alle redacteuren bij elkaar zijn representatief voor de doelgroep) en het vooraf duidelijk is. Als het bijgeschaafd wordt, kan het in potentie best een goed artikel worden dat veel leden tevreden stelt.
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
Bedankt dat je het de auteurs van apps voor Android nog wat moeilijker maakt om iets te verdienen door deze troep te promoten.Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:14:
Nog nooit gehoord van xxx?
Daar is alles gewoon gratis : Is het downloaden wel waard.
Dat zit wel Schnorr.
Als je iets doet als medium, dan moet je het ook wel goed aanpakken. Hoewel ik niet zal roepen dat Tnet door Apple is gesponsord om dit artikel te pennen, vind ik het een grote inschattingsfout door een van de twee grootste marktspelers (Android vs iOS) domweg te negeren. Om de community die fout op te laten lossen in de comments, is een belachelijke suggestie. Waarom moeten mensen opdraaien voor de kortzichtigheid van de auteurs? Normaal schrijven jullie redelijke stukken, maar deze kan inderdaad beter bij het grofvuil of offline totdat hij is herschreven.Ireyon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:41:toon volledige bericht
Mensen, mensen, mensen wat een hoop drama om je druk te maken dat Android een keer het ondergeschoven kindje is. Veel te warm om je druk over te maken toch?
Je kan ook zelf initiatief nemen en het stuk verrijken met eigen input. Een van de comments onder het artikel doet al een aardige opzet voor het Windows Phone platform, welke in mijn optiek een veel groter ondergeschoven kind is dan Android en welke terecht nu aandacht geniet van de Halo-game.
De meeste apps worden toch wel crossplatform al zit er wat tijd tussen. Ja het is gewoon een feit dat iOS eerder bedient wordt dan Android en dat Windows Phone gewoon vergeten wordt. Maar om Tweakers nu tot de grond toe af te branden omdat een paar Nexus gebruikers zich gepaseerd voelen vind ik een grove schande tegenover Tweakers.
Ik zeg: Hulde Tweakers en laat de haters.
Wat dus nooit gaat gebeuren omdat het teveel pageviews kost, let's be real about it. Geen enkel medium haalt zomaar een stuk offline, tenzij er echt iets catastrofaal mis is in bijvoorbeeld de opmaakQuacka schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:00:
[...]
Dat is dus eigenlijk geen oplossing.
Ik zou zeggen:het artikel aanpassen of aanvullen, of als er echt geen tijd is het artikel gewoon offline halen.
Jammer maar helaas. Beter iets weghalen, dan je goede naam te grabbel gooien, want dat is wat naar mijn mening nu gebeurd is.
Er is uitgelegd waar de selectie vandaan komt, is best wat voor te zeggen: 2 redacteuren hebben leuke titels gezien en dat wordt gedeeld met de community. Ergens intern had opgepakt kunnen/moeten worden dat 1-2 Android-compatibele titels een nodige aanvulling is. Nu niet gebeurd, wordt in de toekomst aan gewerkt. Dan is het toch wel klaar? Het doet niets af aan de mini-reviews van de iOS/WP8 titels, die zijn nog steeds informatief.
Klacht is ingediend en opgepakt, per acuut iets nieuws schrijven doet vervelende dingen met deadlines van andere zaken. En laten we wel wezen, mobiele games zijn nou niet echt top-priority content voor Tweakers (de site, wellicht ook de doelgroep). Poep gebeurt soms. Volgende keer beter.
In deze reactie kan ik me ook wel goed vinden:
Bij de reactie van Wilbert krijg ik nu echt zo'n beeld in m'n hoofd van een 'baas' die razend is en "HOE HEBBEN JULLIE DIT KUNNEN DOEN?!" aan het schreeuwen is."Hier hebben we denk ik op meerdere fronten een steek laten vallen. En een grote ook. Geen idee hoe dit zo gekomen is, maar neem van mij aan dat het geen opzet is. Ik kan er nu weinig meer aan veranderen,"
Ik vind dit geen passende reactie voor een hoofdredacteur. Hoe kan je je redacteuren zo hard in het openbaar afvallen, zonder weet te hebben van wat er daadwerkelijk voor keuze is gemaakt? Je geeft zelf aan niet te weten hoe het gekomen is. Het lijkt me dat je dit eerst intern bespreekt voordat je dit soort statements maakt .
"maar geloof mij als ik zeg dat hier intern het laatste woord nog niet over gesproken is"
Dit klinkt meer alsof je schrikt van de reacties van de androidcommunity en snel aan damagecontrol wil doen? Ik ben zelf een tevreden galaxy nexus gebruiker, maar ik kan me absoluut niet aan dit artikel storen. Ik vind zelfs de klachten een hoog calimero-gehalte hebben.
Mij had het al meer dan genoeg geleken om te zeggen dat het niet de bedoeling was om Android achterwege te laten en dat daar een volgende keer rekening mee gehouden zal worden.
Maar misschien is het een idee om dit artikel onder Redactieblogs te zetten, aangezien het meer gaat om wat de redactie leuk vindt (wat ik zelf overigens prima vind, is juist leuk om soms persoonlijke meningen te horen ipv zo objectief mogelijk te zijn) en niet zozeer een review voor de lezer is.
[ Voor 59% gewijzigd door Hahn op 02-08-2013 14:19 ]
The devil is in the details.
Heel enevoudige verklaring, er zijn veel te weinig Windows RT/Pro gebruikers om dat ook effectief te doenIreyon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:54:
[...]
Ik ben helemaal geen profeet van een platform. Mijn comment is zo neutraal als het maar wezen kan. Ik maak alleen grappig comment omdat het opvalt dat vooral Android mensen de pen in duiken om Tweakers er eens flink van langs te geven. Ik lees nergens Windows RT/Pro gebruikers die hier de boel eens royaal komen flamberen omdat hun platform nog geen Instragram heeft.
Ik ben benieuwd naar het vervolg met wat meer Android tips, als HTC One gebruiker.
Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com
Ik vind eigenlijk dat het Mobile Games artikel in dat rijtje thuis hoort, nu staat het in de review sector en daar verwacht ik iets meer grondigheid. Al heb ik wel gemerkt dat de Tweakers Games redacteurs wel wat "losser" zijn dan hun collega's van de Mobiele sectie.
tja, als je het ontrafelt klopt het wat je zegt maar ik haal het er niet 1,2,3 uit . Met mij vele anderen.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:30:
[...]
Dat staat er feitelijk al. Er staat nu 'Mobile games: wat Tweakers deze zomer speelt' Omdat Tweakers met een hoofdletter is geschreven en het woord 'speelt' enkelvoud is, slaat het op ons als organisatie, de redactie dus in dit geval. Als er had gestaan 'wat tweakers deze zomer spelen' had het over de community gegaan.
Die kop kan duidelijker, dat is zeker.
Tweakers met een hoofdletter = dus de redactie volgens jou. Wel, ook dat klopt dan niet denk ik, de redactie is groter dan twee man, toch ?
[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 02-08-2013 14:59 ]
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Verwijderd
Ik heb toch wel het idee dat ze vooral ook gekeken hebben naar de wat grotere spellen en dat die niet op android zijn... tja, daar kan tweakers toch niks aan doen? Welke andere recente spellen hadden jullie dan graag willen zien die wel op android beschikbaar zijn? Ondanks het marktaandeel van 67% komt het gewoon nog vrij vaak voor dat de android versie van een spel later komt.
Xcom: Enemy Unknown
Platform Windows 8, Windows Phone 8Uitgever 2K Games en ontwikkelaar Firaxis Games hebben inmiddels een indrukwekkend portfolio aan games voor het iOS-platform.
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Eh is dit niet een beetje een 'ovverreaction'? Ik heb zelf geen iOS systeem maar vond het niet zo erg dat er voornamelijk iOS spellen in het artikel voorkwamen. Iedereen weet dat iOS nog steeds het eerste platform is waar games op verschijnen.Wilbert de Vries schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:40:
Dat er wat fouten in het artikel zelf voorkomen is daarintegen inderdaad niet echt professioneel.
Ik vind hen die allemaal rare samenzweringen gaan bedenken en boos worden een beetje kinderachtig gedrag vertonen.
[ Voor 5% gewijzigd door Wazzim op 02-08-2013 18:02 ]
Ik kom zelf niet veel op HWI, maar zelfs een niet-Tweaker kan nog zien dat de round-up van moederborden voor Haswell van HWI véél beter was dan die van Tweakers. De review van Haswell zelf idem. De videokaartreviews vind ik ook niet met kop en schouders boven HWI uitstekenIreyon schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:54:
Als ik NuTech, Hardware.info en noem al die hobbysites maar op vergelijk met Tweakers, dan steekt laastgenoemde kop en schouders boven het maaiveld uit.
“I think of it like a Thanksgiving dinner. You [do] all this preparation, you invite all the guests, you have the meal, and then suddenly, it seems, it’s over.”
Tweakblog van de maand
Ik vind het verder wel grappig dat er vroeger veel geklaagd werd over al die Apple fanboys, maar dat is tegenwoordig wel anders. Eigenlijk laten de Apple gebruikers niet zoveel meer van zich horen in android nieuwsberichten. Bij de android gebruikers is dat wel anders. Zodra hun besturingssysteem ook maar enigszins negatief in beeld komt is het hek van de dam om het zo maar uit te drukken en wanneer er over IOS of Windows 8 gepraat wordt is de Tweakers redactie meteen omgekocht en bevooroordeeld....
Ik vind dus ook dat de hoofdredacteur Wilbert de Vries hier erg overdreven reageert. Ga eerst maar eens met je collega's praten voordat je ze hier als het waren laat vallen tegenover de community.
Laat dit artikel maar gewoon staan. Het is interessant voor IOS gebruikers en ook redelijk nuttig voor WP8 gebruikers. Het volgende artikel mag dan wel geschreven worden door twee android fanboys die er vast wel te vinden zijn binnen de Tweakers redactie.
Het zal uit mijn reactie wel duidelijk zijn dat ik een IOS gebruiker ben, maar ik heb wel twee jaar een HTC desire gehad. Een leuke telefoon, maar ik merkte wel altijd dat vrienden met een Iphone leukere spellen hadden en het draaide ook allemaal wat soepeler. Kijk bijvoorbeeld in de collegezalen naar hoeveel mensen Real reacing 3 op hun android telefoon spelen, terwijl het de helft van de tijd lagged. Intussen komen er natuurlijk ook steeds meer A titels uit voor Android, maar dezelfde titels zijn meestal ook al beschikbaar voor IOS.
[ Voor 3% gewijzigd door zynex op 02-08-2013 19:41 ]
Hallo
Lijkt mij niet heel zinnig om allerlei scenario's te bedenken waarom er mogelijk geen Android-spellen mee zijn genomenWoutervOorschot schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:09:
Misschien at android wel een groot marktaandeel heeft, maar omdat de tablets die wel goed werken en een fatsoenlijk touchscreen hebben geen groot marktaandeel hebben en er zodoende ook geen games zijn die Tweakers(dat kan zowel de redactie als de lezers betekenen!) speelt op Android.
The devil is in the details.
Als redacteuren persoonlijke dingen van hun leven willen delen, dan kan dat natuurlijk, maar stop het dan in een blogpost. Dit is een featured review, lijkt me gepast wanneer dit gericht is op de community.
Tevens vind ik de review erg eenzijdig, natuurlijk is dit begrijpelijk wanneer je het bekijkt dat dit puur 10 games zijn van de reviewers, maar persoonlijk speel ik veel tower defense spellen bijvoorbeeld, maar die komen niet langs.
Uiteindelijk moeten de reviews echt, zoals ik al zei, voor een platform zijn, niemand heeft zin om door pagina's te zoeken voor apps die op hun platform werken, leuk al die spellen op iOS, ik ben het zeker eens dat er toppers tussen zitten, waaronder bijv KotOR en Xcom, maar als ik ze niet op mijn tablet kan spelen, dan vind ik het niet relevant en hoef ik er ook niet over te lezen.
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
1. Dat er geen Android games in zitten en dat het een ernstig iOS-minded special geworden is, is een fikse blunder. Simple as that.
2. Die blunder komt op mijn rekening. Ik heb de games grotendeels uitgekozen en daarbij vooral gekeken naar games, niet naar platforms. Ik zag veel te laat dat we eigenlijk, op een of twee titels na, alleen maar iOS-games hadden. Excuses daarvoor. Een onnodige ondermijning van de objectieve positie die Tweakers heeft ten opzichte van de diverse platformen, hetgeen nooit had mogen gebeuren.
3. Overleg over eenzelfde special, maar dan meer Android-minded, is al begonnen en komt er wat mij betreft zo snel mogelijk achteraan.
Het was ons eerste stapje op het gebied van mobile gaming en we kunnen wel stellen dat we van een behoorlijk leermoment kunnen spreken. Niet eens alleen wat betreft het ontbreken van games voor het grootste platform, maar ook in de overzichtelijkheid, en dergelijke. Dank voor de terechte kritiek en inhoudelijke feedback. Aan ons om die te gebruiken om de volgende special beter te maken.
[ Voor 18% gewijzigd door Tweakjur op 03-08-2013 13:51 ]
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)
Trouwens wel nog als compliment, de videoreview zelf vond ik goed gedaan!
[ Voor 17% gewijzigd door Benjamin- op 03-08-2013 16:31 ]
Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900
lijk, dat is een lang verhaal kort maken. het is nu zo, de volgende keer doen we het beter. Niemand opgevallen dat het iets nieuws is? Dan kan er wat verkeerd gaan. ik kijk in ieder geval al uit naar de volgende aflevering, die gezien de reacties al snel kan komen.JJJur schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:44:
Er is hier denk ik genoeg gezegd en de kern is wel duidelijk. Helaas zat ik zelf in het buitenland en was ik niet in de gelegenheid om eerder te reageren. Laat ik het nu maar kort houden.
1. Dat er geen Android games in zitten en dat het een ernstig iOS-minded special geworden is, is een fikse blunder. Simple as that.
2. Die blunder komt op mijn rekening. Ik heb de games grotendeels uitgekozen en daarbij vooral gekeken naar games, niet naar platforms. Ik zag veel te laat dat we eigenlijk, op een of twee titels na, alleen maar iOS-games hadden. Excuses daarvoor. Een onnodige ondermijning van de objectieve positie die Tweakers heeft ten opzichte van de diverse platformen, hetgeen nooit had mogen gebeuren.
3. Overleg over eenzelfde special, maar dan meer Android-minded, is al begonnen en komt er wat mij betreft zo snel mogelijk achteraan.
Het was ons eerste stapje op het gebied van mobile gaming en we kunnen wel stellen dat we van een behoorlijk leermoment kunnen spreken. Niet eens alleen wat betreft het ontbreken van games voor het grootste platform, maar ook in de overzichtelijkheid, en dergelijke. Dank voor de terechte kritiek en inhoudelijke feedback. Aan ons om die te gebruiken om de volgende special beter te maken.
En dan mijn feedback: de reviews waren goed. De volgende keren onderverdelen in OS'en en dan is het helemaal goed. Maar probeer dan wel graag de wat minder bekende pareltjes te pakken, die top 10 kan ik zelf ook wel opzoeken
Wat enkele redacteuren toevallig in hun vrije tijd doen zal me een worst wezen. Het gaat erom of het toegevoegde waarde heeft voor je doelgroep en of het deugdelijk in elkaar zit. Beide onvoldoende.
Dat het geschreven is vanuit de games en niet vanuit de platformen is dan ook de grootste fout. Meeste mensen hebben maar 1 platform en willen daar iets over lezen of op zijn minst direct kunnen filteren dat het topic voor hun niet interessant is.
[ Voor 24% gewijzigd door Cyberdeck op 04-08-2013 00:33 ]
Te veel Android gewoon, zo veel dat als er eindelijk 1 keer geen Android is of te weinig, iedereen loopt te zeiken dat er geen Android tussen staat.
En er was duidelijk gemaakt waar de artikel over gaat, over wat deze 2 jongens spelen, en dat de hoge piet van T.net dan ook nog eens alles probeert te sussen, niks sussen! Gewoon laten zeiken en niks doen, er komt eindelijk variatie en dan gaat bijna de hele Android community lopen janken als pasgeboren baby's dat er geen Android tussen stond.
En dan nog iets, ik las hier boven de uitleg over "tweakers" zijn, lid zijnvan tweakers maakt jouw geen tweaker, je bent een tweakers als je tweakt, verstand van zaken over technologie hebt ect, maar een tweaker gaat niet lopen zeiken omdat zijn favo OS niet tussen staat, een tweaker behandel elk OS hetzelfde.
Dan ben je dus zelf ook geen Tweaker? :-/Mizgala28 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:15:
Iedereen maar zeiken dat er bijna geen Android games bij zaten, als ik eerlijk moet wezen word ik als een iOS en Android gebruiker schijtziek van Android op Tweakers, er is juist veel te veel Android op Tweakers, daarna volgt iOS en systemen als WP kun je al helemaal als een gek lopen zoeken.
Te veel Android gewoon, zo veel dat als er eindelijk 1 keer geen Android is of te weinig, iedereen loopt te zeiken dat er geen Android tussen staat.
...
...
En dan nog iets, ik las hier boven de uitleg over "tweakers" zijn, lid zijnvan tweakers maakt jouw geen tweaker, je bent een tweakers als je tweakt, verstand van zaken over technologie hebt ect, maar een tweaker gaat niet lopen zeiken omdat zijn favo OS niet tussen staat, een tweaker behandel elk OS hetzelfde.
*sorry, open deur enzo*
[ Voor 86% gewijzigd door Afvalzak op 04-08-2013 12:14 ]
Lekker elitistisch zo. Iedereen die interesse heeft in technologie en graag prutst mag zich van mij tweaker noemenMizgala28 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:15:
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.
Zo te zien begrijpen mensen het fout ,of ik heb het fout uitgelegd.boe2 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 14:36:
[...]
Lekker elitistisch zo. Iedereen die interesse heeft in technologie en graag prutst mag zich van mij tweaker noemen
Wat jij zegt is wat ik bedoel, maar dan in andere woorden.
Maar ik zou toch wel verwachten dat een goede publisher zijn game zou uitbrengen op zoveel mogelijk platformen: Android, iOS én WP8. Immers, je wilt je doelgroep maximaliseren. Dat ga ik ook doen als ik mijn game heb gemaakt.
Als ik de reacties doorlees krijg ik de indruk dat er van alle games die er gereviewd zijn, er geen enkele game op Android beschikbaar is.
Ik weet niet of dit waar is, maar als er inderdaad geen enkele game uitgebracht is op Android, dan moet er toch een goede reden zijn waarom publishers de platform met het grootste aandeel negeren? Bijvoorbeeld, (ik noem maar wat), misschien omdat Android native al gekraakte APKs kan openen?
Als de statement niet waar is en de games wel beschikbaar zijn voor Android, waarom klaagt iedereen daar dan voor?
[ Voor 7% gewijzigd door mohf op 04-08-2013 17:47 ]
Ik gebruik geen Android, ik gebruik al jaren Windows Phone en ik krijg binnenkort mijn Surface RT binnen (school actie). Mijn vraag voor Win8/RT apps is dan ook duidelijk vanuit mijzelf gemotiveerd.Mizgala28 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 11:15:
Iedereen maar zeiken dat er bijna geen Android games bij zaten, als ik eerlijk moet wezen word ik als een iOS en Android gebruiker schijtziek van Android op Tweakers, er is juist veel te veel Android op Tweakers, daarna volgt iOS en systemen als WP kun je al helemaal als een gek lopen zoeken.
En er was duidelijk gemaakt waar de artikel over gaat, over wat deze 2 jongens spelen, en dat de hoge piet van T.net dan ook nog eens alles probeert te sussen, niks sussen! Gewoon laten zeiken en niks doen, er komt eindelijk variatie en dan gaat bijna de hele Android community lopen janken als pasgeboren baby's dat er geen Android tussen stond.
Dessalnietemin slaat het werkelijk nergens op dit artikel, wat ik al zei, ik vind de presentatie goed, goed in elkaar gezet en de 2 heren presenteren het leuk. Maar uiteindelijk is de bedoeling van deze site, om het publiek te dienen.
Begrijp me niet verkeerd, ze hoeven niet alles te doen wat het publiek wilt enz, zij moeten de lijn uitzetten voor hoe de site eruit moet zijn en wij hebben dan maar te kiezen of wij dit een prettige site vinden. Echter gezien dit op de frontpage staat als review en niet als een persoonlijke blog, betekent dat ze het grote publiek hiermee willen interesseren, lost van marktaandelen, kan het niet zo zijn dat de grootste speler, namelijk Android, hierin eigenlijk niet wordt meegenomen.
iOS heeft al jaren eigenlijk toch wel de beste selectie spellen, het is dan ook zeker niet raar dat deze naar boven komen drijven, maar wanneer 9 van de 10 spellen op iOS zijn te spelen, 1 van de 10 op Android en ook 1 van de 10 op MS platformen, dan moet je je afvragen of je niet beter voor ieder platform 1 kan uitbrengen ipv misschien wel 2/3de van je gebruikers maar 1 spel voor te schotelen in een 'lange' (video)review terwijl hier van te voren niets over wordt gezegd.
En over je tweaker en ieder os hetzelfde behandelen. Dat is leuk en aardig, maar gezien het gros van de mensen hier niet 3 verschillende devices heeft liggen om alle spellen te kunnen spelen, dan is het toch wel fijn om specifieke reviews te krijgen, of 1 die zo breed ligt dat het niet erg is als je er 1 of 2 niet kan spelen.
Of: Wat de Redactie van Tweakers.net op de iPad speelt deze zomerMotrax schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:23:
Misschien een idee om de titel van het artikel te veranderen naar:
Vandaar dat ik zeg dat dit eerste klas geknungel is. Gewoon lukraak een tekst op papier knallen is geen redactiewerk. Hier komt meer bij kijken. Voor wie is dit topic, voor wie niet en hoe kunnen de lezers dit snel ontdekken.
Als het topic was begonnen met Hoe zijn we de zomer doorgekomen met IOS games? Duidelijk een persoonlijke tint interessant voor IOS gebruikers. Zal ik dus niet lezen. En dat maakt me niet minder een tweaker.
Verwijderd
Ik heb sindskort een Android tablet. Waar kan ik de special vinden? Het lukt me niet met de search.JJJur schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:44:
Alvast bedankt!
Ik denk dat hij die niet bedoelt:
Is deze er ooit gekomen?3. Overleg over eenzelfde special, maar dan meer Android-minded, is al begonnen en komt er wat mij betreft zo snel mogelijk achteraan.
Zo niet: het is weer bijna zomer; je kan dan beter een nieuwe special schrijven lijkt me.
[ Voor 10% gewijzigd door Cyphax op 20-05-2014 13:09 ]
We zijn ondertussen wel bezig aan een nieuwe mobile round-up, die ergens in de zomer moet verschijnen. Daarbij zitten dit keer (uiteraard) ook Android-games. Een specifieke Android-special is momenteel even niet het plan. Omdat we maar zo zelden een Mobile round-up kunnen doen zou dat gewoon onhandig zijn: zeker nu zijn er een aantal leuke iOS-games van Nederlandse makelij die we dan zouden moeten negeren.
(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)