Crysis 3 GPU load niet optimaal ?

Pagina: 1
Acties:

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:33
Beste Tweakers,

Ik heb hierbij een probleempje dat zich eigenlijk alleen voordoet in Crysis 3. Het probleem gaat (zoals de titel al zegt) over de load van mijn AMD 7870GHz van Sapphire.

Het spel is speelbaar op verschillende settings, maar zodra ik deze settings neem:
1080p (altijd)
high testures en settings op high
V-sync staat aan (normaal nooit) en maakt wat verschil (positief, gevoels matig)
Anti Aliasing staat op FXAA en hier gaat het ook ergens fout.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/f1OI5pN.jpg

Zoals je hierboven de load kunt zien is hij niet zoals hij moet. De processor die in mijn systeem zit (core i5 3350P) mag absoluut geen probleem vormen voor mijn videokaart, daarom vind ik het vrij apart en denk ik dat ik ergens iets in de driver moet aanpassen ?
Het is namelijk zo dat als ik de Anti-Aliasing op 2TX zet, dan zie je gelijk dat mijn gpu load omhoog schiet en vrijwel constant blijft, maar het probleem hiervan is, dat is het wel ga merken aan mijn fps en het niet lekker speelt.
Mijn vraag is dus: Moet ik nu iets in mijn driver aanpassen of is het iets totaal anders ? (driver = 13.6 Beta)

Ik lees het wel en mochten er vragen/opmerkingen zijn of allebei, dan lees ik het graag ;)

Mvg,
BBB

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hoeveel FPS krijg je? De videokaart gebruikt wat hij nodig heeft om 60 FPS (of 120) te halen met Vsync aan. Hiernaa wordt de load niet hoger.

• Mosin
Je hebt volgensmij helemaal gelijk. Zonder V-sync doet hij het opeens erg goed!
Mocht het gewoon verder goed verlopen, dan meld ik dat nog wel.

[ Voor 92% gewijzigd door Mosin op 02-08-2013 04:02 ]

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hij heeft het nooit slecht gedaan, hij had gewoon niet de extra load nodig, netzo als je CPU niet altijd op 100% loopt ;).

• Mosin
Ja hij deed het goed met v-sync, maar je zag wel dat hij rond de 40/45 fps bleef hangen. Zonder v-sync knalt hij opeens omhoog. In ieder geval is dat V-sync verhaal ook gelijk duidelijk :)
Bedankt!