Toon posts:

Game PC | Budget = €1200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe computer, en na lang getwijfeld te hebben tussen het aanschaffen van een desktop of laptop ben ik toch maar voor de desktop gegaan.
Ik weet ongeveer al wat ik wil, maar ik heb nog wat hulp nodig voordat ik iets ga bestellen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik ben een fanatieke gamer, games als BF3, Far Cry 3, Skyrim en FIFA speel ik regelmatig. Ook maak ik af en toe gebruik van photoshop en diverse videobewerkingsprogramma's.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Maximaal €1100, excl. besturingssysteem en assemblage.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

Ik heb al een monitor (1080p), toetsenbord, muis en speakers.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Sowieso een goede videokaart, want ik wil dat deze pc zo lang mogelijk toekomstige games op high settings aankan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Het liefst een Intel processor, omdat ik hier goede ervaringen mee heb.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)

Ik licht per onderdeel wel even toe.
Oh, en ik ben niet van plan te gaan overklokken.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 4670 Boxed€ 193,95€ 193,95
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 78,20€ 78,20
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 360,-€ 360,-
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 53,85€ 53,85
1Fractal Design Core 3000 USB 3.0€ 63,50€ 63,50
1Scythe Mugen 4€ 35,60€ 35,60
1Crucial Ballistix Sport BLS2C8G3D1609ES2LX0CEU€ 115,-€ 115,-
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 85,40€ 85,40
1Plextor PX-256M5S 256GB€ 141,-€ 141,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,50

Processor: Ik wil een processor waar ik qua gaming voorlopig nog wel even mee vooruit kan, en aangezien hij aanzienlijk goedkoper is dan de i7 lijkt dit me een goede keuze. Ik ga dus wel een beetje photoshoppen en videobewerking, maar niet zoveel dat een i7 mij nodig lijkt.

Moederbord: Heb ik er nog niet bij staan, omdat ik werkelijk waar geen flauw idee heb welk moederbord ik moet kiezen. Ik heb wel even naar de Best Buy Guide gekeken, maar ik geloof dat je met dat moederbord ook kunt overklokken, wat ik niet van plan ben.

Videokaart: Ik heb al een aantal uurtjes desktop aankoopadvies topics doorgelezen, en ik heb de indruk gekregen dat de GTX 770 de kaart is die ik moet hebben, echter weet ik niet welk merk? Misschien is het ook verstandig om een 4GB geheugen videokaart te nemen(?), rekening houdend met toekomstige, zware games.

Harde schijf: Deze Seagates worden overal aangeraden, daarom zit die erbij. Zit nog te twijfelen tussen 1 of 2 tb.

Case: Dit lijkt mij een geschikte, mooie en niet al te dure case, geen idee hoe het met de koeling zit eerlijk gezegd.

Koeling: Ik zie dat Scythe Mugen overal wordt aangeraden, vandaar.

Geheugen: Ik weet niet hoeveel ik nodig zal hebben, maar ik denk minimaal 8gb. Ik wil dat programma's als photoshop en BF3 tegelijkertijd aan kunnen staan, zonder problemen.

Voeding: Liefst zo zuinig mogelijk, zo goedkoop mogelijk en liefst modulair (geloof ik), daarom leek deze mij geschikt.

SSD: Deze Plextor SSD's worden in de meeste topics aangeraden, en ik denk dat 250 gb wel comfortabel is.

Ik hoop dat alles een beetje duidelijk en overzichtelijk is, zoniet pas ik het aan.

Mvg,
Beer111 :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 20:09 . Reden: lager budget ]

• rolandos582
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:06
Kwa moederbord zou ik gaan kijken naar een Z87.

Bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 of pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3

Met de Plextor 256GB zit je inderdaad goed, ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over!

Ik raad zelf meestal de MSI videokaarten aan, goede ervaringen mee en goede koeling.
2GB variant pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC
4GB variant pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING

Deze kaart komt overigens ook goed uit de tests,
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning

Zie bijvoorbeeld reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race

Met de voeding zit je inderdaad wel goed, alleen kan denk ik wel goedkoper. Maar daar zijn andere mensen beter in!

[ Voor 16% gewijzigd door rolandos582 op 02-08-2013 05:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 05:27:
Kwa moederbord zou ik gaan kijken naar een Z87.

Bijvoorbeeld pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3 of pricewatch: Gigabyte GA-Z87-HD3

Met de Plextor 256GB zit je inderdaad goed, ik heb hem zelf ook en ben er tevreden over!

Ik raad zelf meestal de MSI videokaarten aan, goede ervaringen mee en goede koeling.
2GB variant pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Twin Frozr OC
4GB variant pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING

Deze kaart komt overigens ook goed uit de tests,
pricewatch: MSI GeForce GTX 770 2GB Lightning

Zie bijvoorbeeld reviews: Tweemaal GTX 770: gelopen race

Met de voeding zit je inderdaad wel goed, alleen kan denk ik wel goedkoper. Maar daar zijn andere mensen beter in!
Hoi Rolandos,
Allereerst bedankt voor je reactie! Over het moederbord, zijn die die jij opnoemt overklokbaar? Want ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Ik denk dat ik dan als videokaart de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING neem, aangezien hij maar €60 duurder is. Heel erg bedankt in ieder geval!

Mvg,
Beer111

Overigens ben ik vandaag de hele dag weg dus zal ik niet direct reageren.

• Teun.
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 07:59:
[...]

Hoi Rolandos,
Allereerst bedankt voor je reactie! Over het moederbord, zijn die die jij opnoemt overklokbaar? Want ik ben niet van plan te gaan overklokken.
Ik denk dat ik dan als videokaart de pricewatch: MSI GeForce GTX 770 4GB GAMING neem, aangezien hij maar €60 duurder is. Heel erg bedankt in ieder geval!

Mvg,
Beer111

Overigens ben ik vandaag de hele dag weg dus zal ik niet direct reageren.
Ga je op hogere resoluties dan 1080p spelen? zo nee dan is de 4 GB versie niet nodig.

Voor de rest ziet je configuratie er goed uit, zou alleen de kast vervangen door de fractal design r4, een wat nieuwere kast van fractal design, in plaats van de core 3000.

Als moederbord raadt ik je een van dezen aan:

pricewatch: Asus B85-PLUS
pricewatch: MSI B85-G41 PC Mate
pricewatch: Gigabyte GA-B85-HD3

B85 borden ATX size, aangezien je niet gaat overklokken.

Verwijderd

Topicstarter
Teun. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

Ga je op hogere resoluties dan 1080p spelen? zo nee dan is de 4 GB versie niet nodig.

Voor de rest ziet je configuratie er goed uit, zou alleen de kast vervangen door de fractal design r4, een wat nieuwere kast van fractal design, in plaats van de core 3000.

Bedankt! Aangezien ik niet op een hogere resolutie dan 1080p ga gamen zal ik dan voor de 2gb versie gaan.
Moederbord en kast zoek ik nog even uit, even reviews doorlezen.

Verwijderd

Topicstarter
UPDATE:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 76,85€ 76,85
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,20€ 36,20
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,90€ 58,90
1Cooler Master Silent Pro Gold 550W€ 66,90€ 66,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.075,50

Ik denk dat m'n samenstelling zo klaar is. Iemand nog aanpassingen?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Qua voeding zou ik eerder kiezen voor Corsair dan voor Coolermaster. De Corsair voedingen zijn van betere kwaliteit en ook stiller.

Verder een mooie samenstelling.

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Corsair is nu niet direct The best als voedingmerk. Ze zijn voornamelijk heel goed bij de 750W+ voedingen.
Ik zou dus eerder voor een Seasonic gaan kiezen. ^.^

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:31:
Qua voeding zou ik eerder kiezen voor Corsair dan voor Coolermaster. De Corsair voedingen zijn van betere kwaliteit en ook stiller.

Verder een mooie samenstelling.
Oke, ga ik naar kijken.

Verder nog een vraag, in dit topic: 700-750 euro gaming pc advies zei Drlezie dit:
DrIezie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 13:55:
[...]

Het zijn alle2 systemen waarmee je zeer goed kan gamen. Enkele verschillen:
- Het AMD systeem kan je overklokken, heeft meer cores en staat dichter bij de toekomstige game consoles (PS4 en Xbox One) die ook 8 cores hebben
- Intel is zuiniger (bij zwaar gebruik zo'n 10€/jaar), betere single core snelheid en moederbord heeft PCI-e 3.0 (maakt momenteel niets uit, maar binnen een aantal jaren waarschijnlijk wel).

Welke spellen speelt je vriend? Wilt hij z'n gameplay steamen? Zal hij foto- en/of videobewerkingsprogramma's gebruiken? Deze info kan de doorslag geven om voor Intel of AMD te kiezen.
Is het dus verstandiger om een AMD processor te nemen?

• rolandos582
Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, de een zegt van wel de ander niet.
Het heeft ook te maken of je goede ervaringen hebt met een merk bijvoorbeeld.

Ik heb onlangs zelf ook een nieuwe PC samen gesteld en gekozen voor de AMD setup. Zie onderschrift, en ik ben er zeker tevreden over.

Verwijderd

Topicstarter
rolandos582 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:51:
Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld, de een zegt van wel de ander niet.
Het heeft ook te maken of je goede ervaringen hebt met een merk bijvoorbeeld.

Ik heb onlangs zelf ook een nieuwe PC samen gesteld en gekozen voor de AMD setup. Zie onderschrift, en ik ben er zeker tevreden over.
Ik denk dat ik dan toch voor Intel ga, daar heb ik persoonlijk betere ervaringen mee.

• Linus_BE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 27-03 22:42
Waarom heb je juist voor het moederbord gekozen in uw huidige build? Mijn build is gelijkaardig maar ik twijfel nog over het moederbord :-)

Verwijderd

Topicstarter
Linus_BE schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 23:12:
Waarom heb je juist voor het moederbord gekozen in uw huidige build? Mijn build is gelijkaardig maar ik twijfel nog over het moederbord :-)
Is me aangeraden eerder in deze thread:
Teun. schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:50:
[...]

Heb ze vergeleken, en voor mij kwam de Gigabyte versie het beste uit de vergelijking. Mag ik jouw build 'ns zien?

• Linus_BE
  • Laatst online: 27-03 22:42
Ongeveer hetzelfde, alleen met andere case, i5-4570, en msi gtx 760 :-) ik had als moederbord een Asus B85M-E maar ik was nog niet zeker. Als voeding heb ik XFX pro 550. Ik zou pricewatch links plaatsen, maar via gsm is dat niet handig :-) Mijn topic hier heet 900 euro gaming pc all in.

Mijn budget was 900 inclusief monitor.

[ Voor 7% gewijzigd door Linus_BE op 03-08-2013 00:11 ]

• comitatus
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-04 17:26
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB, ik zou kiezen voor deze SSD. Lichtelijk duurder maar is het meer dan waard. Heeft een buffer TLC, die SLC wordt aangestuurd waardoor die veel sneller kan schrijven. Buffer is wel verdwenen naar 1500TB schrijfoverdracht maar hij blijft wel gewoon werken. Verder is die heel betrouwbaar en met buffer onbetwist snelste in prijsklasse. Zeer betrouwbaar zeker een aanrader.

Als je toch voor scyth mugen gaat neem dan de 4, die paar knaken is het op zijn minst waard. Iets stiller en iets beter koelprestaties. Niet revolutionair maar wel beter.

Beste 550Watt voeding is pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt, zeer goede resultaten. Of deze maar veel duurder, pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W.
De voeding die je zelf aangeeft is niet modulair en daarom ook stuk goedkoper. De prestaties zijn wel netjes (moest wel doen met frans informatie maar resultaten zagen er goed uit)

Verwijderd

Topicstarter
comitatus schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:12:
pricewatch: Samsung 840 EVO 250GB, ik zou kiezen voor deze SSD. Lichtelijk duurder maar is het meer dan waard. Heeft een buffer TLC, die SLC wordt aangestuurd waardoor die veel sneller kan schrijven. Buffer is wel verdwenen naar 1500TB schrijfoverdracht maar hij blijft wel gewoon werken. Verder is die heel betrouwbaar en met buffer onbetwist snelste in prijsklasse. Zeer betrouwbaar zeker een aanrader.

Als je toch voor scyth mugen gaat neem dan de 4, die paar knaken is het op zijn minst waard. Iets stiller en iets beter koelprestaties. Niet revolutionair maar wel beter.

Beste 550Watt voeding is pricewatch: Seasonic G-Serie 550Watt, zeer goede resultaten. Of deze maar veel duurder, pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 10 550W.
De voeding die je zelf aangeeft is niet modulair en daarom ook stuk goedkoper. De prestaties zijn wel netjes (moest wel doen met frans informatie maar resultaten zagen er goed uit)
Bedankt voor je reactie! Ik heb al uitgebreid gekeken naar de Samsung 840 EVO, alleen wil ik niet te lang wachten met aanschaffen van de pc, en aangezien de Samsung 840 EVO nog niet verkocht wordt, heb ik deze gekozen. Misschien is het toch de moeite waard om te wachten?

Mugen 4 ga ik zeker doen! Wist niet dat die er was dus bedankt! EDIT: Als ik naar de Mugen 4 kijk, dan is die eigenlijk nog €1 goedkoper dan de Mugen 3 - Scythe Mugen 4
/ Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition.
Hoe kan dat?

Voeding heb ik al aangepast, en heb dus de goede genomen :)

Vriendelijke groet,
Beer :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 00:30 ]

• comitatus
De 840 evo zal echt niet lang op zich laten wachten hij wordt al verkocht maar nog niet geleverd. Het wachten is gewoon op dat die hier in Europa voldoende zijn om te distribueren naar de winkels.

Wachten kan zeker geen kwaad videokaarten en cpu's kun je vrij makkelijke upgraden maar ik vind me hele windows eraf gooien zorgen dat alles goed geback-upt is en vervolgens alles weer installeren geen pretje. Dus mijn keuze zou liggen bij wat mogelijk is. Deze SSD zoekt echt limiet op van de SATA dus veel sneller ga je niet meer. Anderzijds zijn verschillen tussen SSD's maar relatief klein.

Verwijderd

Topicstarter
comitatus schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:32:
De 840 evo zal echt niet lang op zich laten wachten hij wordt al verkocht maar nog niet geleverd. Het wachten is gewoon op dat die hier in Europa voldoende zijn om te distribueren naar de winkels.

Wachten kan zeker geen kwaad videokaarten en cpu's kun je vrij makkelijke upgraden maar ik vind me hele windows eraf gooien zorgen dat alles goed geback-upt is en vervolgens alles weer installeren geen pretje. Dus mijn keuze zou liggen bij wat mogelijk is. Deze SSD zoekt echt limiet op van de SATA dus veel sneller ga je niet meer. Anderzijds zijn verschillen tussen SSD's maar relatief klein.
Dan denk ik dat ik inderdaad nog even wacht op de evo's.
Nog een vraag:
EDIT: Als ik naar de Mugen 4 kijk, dan is die eigenlijk nog €1 goedkoper dan de Mugen 3 - Scythe Mugen 4
Hoe kan dat?

• SmokingCrop
  • Niet online
Vraag & aanbod ;)
De een wordt schaarser, maar is nog altijd gewild. De ander is nog niet goed genoeg bekend, maar heeft wel veel aanbod.

[ Voor 78% gewijzigd door SmokingCrop op 03-08-2013 18:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 18:53:
Vraag & aanbod ;)
De een wordt schaarser, maar is nog altijd gewild. De ander is nog niet goed genoeg bekend, maar heeft wel veel aanbod.
Oké, ik dacht dat de ene misschien een andere editie/versie ofzo is. Maar in ieder geval bedankt voor je antwoord!

Ik denk dat ik dit lijstje morgen ga bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 85,40€ 85,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.070,40

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

Volgens de PW de spanning waarop ze werken plus het formaat (LP versus normal). Op de webstie van de fabrikant kijken gaat wat lastig op gsm, maar daar zou je specs ook nog kunnen vergelijken.

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• rolandos582
NLBUURMAN schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 00:34:
Volgens de PW de spanning waarop ze werken plus het formaat (LP versus normal). Op de webstie van de fabrikant kijken gaat wat lastig op gsm, maar daar zou je specs ook nog kunnen vergelijken.
pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU

Part Number: BLT2K4G3D1608ET3LX0
Module Size: 8GB Kit (4GBx2)
Package: Ballistix 240-pin DIMM
Feature: DDR3 PC3-12800
Specs: DDR3 PC3-12800 • 8-8-8-24 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.35V • 512Meg x 64 • Low Profile

pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2CP4G3D1608DT1TX0CEU

Part Number: BLT2KIT4G3D1608DT1TX0
Module Size: 8GB Kit (4GBx2)
Package: Ballistix 240-pin DIMM
Feature: DDR3 PC3-12800
Specs: DDR3 PC3-12800 • 8-8-8-24 • Unbuffered • NON-ECC • DDR3-1600 • 1.5V • 512Meg x 64 •

Memory spec terms
If you're not sure if a module is right for your system, use the Crucial Memory Advisor tool for a list of guaranteed compatible modules.

NON-ECC/Non-parity — Most desktop and laptop computers take NON-ECC or Non-parity memory.

ECC/Parity — ECC or parity modules look for errors in data and are most often found in servers and other mission-critical applications used by large networks and businesses.

Unbuffered — Most PCs and workstations use unbuffered memory which is faster than registered memory.

Registered/Buffered — Registered or buffered modules delay all information transferred to the module by one clock cycle. This type of memory is primarily used in servers.

Fully buffered — Designed for next-generation servers, features an advanced memory buffer.
CL — CAS (column address strobe) latency, which is the number of clock cycles it takes before data starts to flow after a command is received. Lower CL is faster. Modules with different CL can be mixed on a system, but the system will only run at the highest (slowest) CL.

Component configuration — (For example: 64Meg x 64) Indicates the size of the memory chip components on the module.

Voltage — For example 2.6V. Indicates the power used by the module. The lower the better.

[ Voor 39% gewijzigd door rolandos582 op 04-08-2013 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
@rolandos582 @NLBUURMAN Dus de pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is beter :) Thnx

• comitatus
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 00:34:
[...]

Dan denk ik dat ik inderdaad nog even wacht op de evo's.
Nog een vraag:
EDIT: Als ik naar de Mugen 4 kijk, dan is die eigenlijk nog €1 goedkoper dan de Mugen 3 - Scythe Mugen 4
Hoe kan dat?
Omdat de fabrikatie prijs het zelfde is en Scyth gewoon een vaste prijs weg zet in de markt en niet laat zakken na leeftijd zoals bij hardware vaak ziet. Ze weten gewoon hoelang ze doen met nieuwe cpukoeler en hoeveel kost dus kunnen ze aardige inschatting doen van een goede vaste prijs.

• comitatus
Als je op de 840 Evo wilde wachten kun je hem bestellen bij mycom dan is die de 17e binnen, volgens website: http://www.mycom.nl/compo...utm_campaign=hardwareinfo. Guess ook de andere stores maar dat kan ik niet bevestigen.

Verwijderd

Topicstarter
comitatus schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 00:23:
Als je op de 840 Evo wilde wachten kun je hem bestellen bij mycom dan is die de 17e binnen, volgens website: http://www.mycom.nl/compo...utm_campaign=hardwareinfo. Guess ook de andere stores maar dat kan ik niet bevestigen.
Bedankt! Dan ga ik daar zeker op wachten, de 17e duurt toch niet lang meer :*)

Verwijderd

Topicstarter
M'n setup ziet er nu als volgt uit:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seasonic G-Serie 550Watt€ 85,30€ 85,30
1Samsung 840 EVO 250GB€ 154,50€ 154,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.083,80

Ik zit alleen nog met de processor, want ik heb in veel topics gelezen dat AMD in principe voor de next gen games die ik ga spelen de betere is? De AMD processor's zijn ook goedkoper, wat het nog aantrekkelijker maakt. Kan iemand me advies geven? Ik weet het niet meer namelijk..

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 172,90€ 172,90
1Intel Core i7 4770 Boxed€ 267,40€ 267,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 634,25

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:33
Bedenk je wel dat de mugen 3 pcgh met 2 (low rpm) fans komt en zeker bij idle veel stiller is.
Tijdens load ontlopen ze elkaar niet zoveel.

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 05-08-2013 20:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:26:
Bedenk je wel dat de mugen 3 pcgh met 2 (low rpm) fans komt en zeker bij idle veel stiller is.
Tijdens load ontlopen ze elkaar niet zoveel.
Je bedoelt dat de mugen 3 pcgh dus eigenlijk stiller is dan de mugen 4?
Ik snap het niet helemaal :?

• mitsumark
Zolang je weinig met de pc doet (idle) is de Mugen 3 pcgh inderdaad veel stiller.

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 23:00:
Zolang je weinig met de pc doet (idle) is de Mugen 3 pcgh inderdaad veel stiller.
Dus kan ik beter de Mugen 3 nemen, want tijdens load ontlopen ze elkaar niet veel..?

• Robbedem
  • Laatst online: 11-03-2025
Bedenk wel dat fans tijdens idle sowieso al niet veel lawaai maken (mits ze regelbaar zijn via het moederbord), dus het is voornamelijk het verschil onder load dat uitmaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan beter de Mugen 4 nemen?

Ohh, en:
Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:06:
Ik zit alleen nog met de processor, want ik heb in veel topics gelezen dat AMD in principe voor de next gen games die ik ga spelen de betere is? De AMD processor's zijn ook goedkoper, wat het nog aantrekkelijker maakt. Kan iemand me advies geven? Ik weet het niet meer namelijk..

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD FX-8350 Black Edition€ 172,90€ 172,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 634,25

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 11:17 ]

• mitsumark
Met alle 3 de processors doe je geen miskoop, je zult achteraf geen spijt krijgen.

De i5 is op dit moment met de huidige software wellicht de beste koop, het is nooit een hoogvlieger maar ook zeker geen laagvlieger.
De i7 is een i5 met een paar extra theoretische threads/cores, dit kan wat voordeel (tot 30%) geven bij software die hier gebruik van kan maken. Een handvol games kan dit al, de verwachting is dat dit er meer worden maar hoe snel die ontwikkelingen gaan is niet bekend.
De FX is een processor die er nu al vanuit gaat dat de toekomstige software/games beter gebruik gaat maken van meerdere cores, in het geval dat dat zo is, is hij sneller dan de i5 en bijna gelijkwaardig aan de i7. Als dat niet zo is, is hij echter langzamer dan de i5. Daarnaast is de FX echter wel overklokbaar wat hem dichter bij de i5 brengt voor niet geoptimaliseerde software.
Als je toch gaat overklokken kun je ook de FX8320 overwegen, dat is nagenoeg dezelfde chip en overklokt bijna hetzelfde als de 8350, echter dan 40 euro goedkoper.

Het is dus een beetje glazen bol werk, maar de verwachting is dat de software/games beter multithreaded worden en hierdoor relatief beter zullen gaan draaien op de FX en i7 (ten opzichte van de i5).
De i7 is eigenlijk in alle situaties de snelste van de 3, maar dus ook (ruim) 100 euro duurder.

Mugen 3 pcgh vs mugen 4 is imo duidelijk:
Als je extreem gaat overklokken en veel hecht aan 'stilte' tijdens het gamen kan de mugen 4 net ietsje beter zijn (maar imo is dat verwaarloosbaar), doorgaans zal de videokaart op dat moment meer geluid produceren.
Als je veel waarde hecht aan stilte tijdens het internetten/office/film kijken/muziek luisteren is imo de mugen 3 de betere keus.
Al is het inderdaad maar de vraag of er niet andere onderdelen in je pc zitten die sowieso meer herrie maken (voeding, videokaart, case fans, harde schijf), kijk daar dus ook naar als stilte belangrijk voor je is.

[ Voor 23% gewijzigd door mitsumark op 06-08-2013 22:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:48:
Met alle 3 de processors doe je geen miskoop, je zult achteraf geen spijt krijgen.

De i5 is op dit moment met de huidige software wellicht de beste koop, het is nooit een hoogvlieger maar ook zeker geen laagvlieger.
De i7 is een i5 met een paar extra theoretische threads/cores, dit kan wat voordeel (tot 30%) geven bij software die hier gebruik van kan maken. Een handvol games kan dit al, de verwachting is dat dit er meer worden maar hoe snel die ontwikkelingen gaan is niet bekend.
De FX is een processor die er nu al vanuit gaat dat de toekomstige software/games beter gebruik gaat maken van meerdere cores, in het geval dat dat zo is, is hij sneller dan de i5 en bijna gelijkwaardig aan de i7. Als dat niet zo is, is hij echter langzamer dan de i5. Daarnaast is de FX echter wel overklokbaar wat hem dichter bij de i5 brengt voor niet geoptimaliseerde software.
Als je toch gaat overklokken kun je ook de FX8320 overwegen, dat is nagenoeg dezelfde chip en overklokt bijna hetzelfde als de 8350, echter dan 40 euro goedkoper.

Het is dus een beetje glazen bol werk, maar de verwachting is dat de software/games beter multithreaded worden en hierdoor relatief beter zullen gaan draaien op de FX en i7 (ten opzichte van de i5).
De i7 is eigenlijk in alle situaties de snelste van de 3, maar dus ook (ruim) 100 euro duurder.

Mugen 3 pcgh vs mugen 4 is imo duidelijk:
Als je extreem gaat overklokken en veel hecht aan 'stilte' tijdens het gamen kan de mugen 4 net ietsje beter zijn (maar imo is dat verwaarloosbaar), doorgaans zal de videokaart op dat moment meer geluid produceren.
Als je veel waarde hecht aan stilte tijdens het internetten/office/film kijken/muziek luisteren is imo de mugen 3 de betere keus.
Al is het inderdaad maar de vraag of er niet andere onderdelen in je pc zitten die sowieso meer herrie maken (voeding, videokaart, case fans, harde schijf), kijk daar dus ook naar als stilte belangrijk voor je is.
Oke, ik denk dat ik dan toch de i7 neem voor die €70 extra.
Nog een vraag, is 520W voeding genoeg voor deze build?

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GV-N770OC-2GD€ 359,30€ 359,30
1Scythe Mugen 4€ 35,10€ 35,10
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 58,40€ 58,40
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Samsung 840 EVO 250GB€ 154,50€ 154,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.126,25

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog even rondgekeken, en ik ben uiteindelijk tot dit systeem gekomen±

#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 78,50€ 78,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 91,90€ 91,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,40€ 36,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Seasonic M12II 520W€ 56,-€ 56,-
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,70€ 82,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.025,75

Ik wil dit vanmiddag nog bestellen, dus graag nog even een ´compatibility check´.
Ik denk dat ik nu het voor mij juiste systeem heb, maar misschien is er toch nog iets dat veranderd moet?

• SmokingCrop
  • Niet online
Ziet er goed uit.

alleen is deze cpu cooler misschien wat overkill omdat je de cpu niet zult overklokken ;)
Maar als het niet op die 10 euro neer komt, dan zou ik hem er gewoon in laten zitten.

520w is overigens meer dan genoeg.
De kaart verbruikt max 235~ watt, voeg daar nog een max 100~ watt bij voor de cpu en een max van 25~ watt voor de rest en je hebt nog ruim genoeg over. Je zal dus al moeite moeten doen om aan die 350watt te geraken.

Bij het gamen deed hij zo'n 180 watt (crysis 2 op extreme).
http://www.techpowerup.co..._770_WindForce_OC/25.html

[ Voor 150% gewijzigd door SmokingCrop op 08-08-2013 17:03 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat de FX8350 overklokbaar is melden als pluspunt in 1 lijn met de i5 3570K is nogal een loos statement; de laatste kan nml. ook overklokt worden en misschien wel beter ook nog, gezien het sneller stijgende stroomverbruik bij de AMD cores.

De 3570K is ook al geen middenmoter, maar een echte subtopper, net als zijn Haswell broertje..
http://www.pcgameshardwar...st-CPU-Benchmark-1056578/
hier zie je idd de acht-core winnen van de Intel quads, maar nu valt me ineens op; de resolutie!
1280x720 is natuurlijk een absurde resolutie. Bovendien geeft deze uitslag een vertekend beeld:
http://www.tomshardware.c...chmark-gaming,3451-8.html
Op 1920x1080 met AF zie dat een i5 3550 al prima meekomt. Wel ligt de min fps wat hoger bij de FX.

Als je dan de gpu scores erbij pakt zie je waar de echte pijn zit:
http://www.tomshardware.c...chmark-gaming,3451-6.html
Crysis 3 snakt naar gpu power.

[ Voor 10% gewijzigd door Madrox op 08-08-2013 17:17 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 17:14:
Dat de FX8350 overklokbaar is melden als pluspunt in 1 lijn met de i5 3570K is nogal een loos statement; de laatste kan nml. ook overklokt worden en misschien wel beter ook nog, gezien het sneller stijgende stroomverbruik bij de AMD cores.

De 3570K is ook al geen middenmoter, maar een echte subtopper, net als zijn Haswell broertje..
http://www.pcgameshardwar...st-CPU-Benchmark-1056578/
hier zie je idd de acht-core winnen van de Intel quads, maar nu valt me ineens op; de resolutie!
1280x720 is natuurlijk een absurde resolutie. Bovendien geeft deze uitslag een vertekend beeld:
http://www.tomshardware.c...chmark-gaming,3451-8.html
Op 1920x1080 met AF zie dat een i5 3550 al prima meekomt. Wel ligt de min fps wat hoger bij de FX.

Als je dan de gpu scores erbij pakt zie je waar de echte pijn zit:
http://www.tomshardware.c...chmark-gaming,3451-6.html
Crysis 3 snakt naar gpu power.
Wat wil je hier mee zeggen :?

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:57:
Ziet er goed uit.

alleen is deze cpu cooler misschien wat overkill omdat je de cpu niet zult overklokken ;)
Maar als het niet op die 10 euro neer komt, dan zou ik hem er gewoon in laten zitten.

520w is overigens meer dan genoeg.
De kaart verbruikt max 235~ watt, voeg daar nog een max 100~ watt bij voor de cpu en een max van 25~ watt voor de rest en je hebt nog ruim genoeg over. Je zal dus al moeite moeten doen om aan die 350watt te geraken.

Bij het gamen deed hij zo'n 180 watt (crysis 2 op extreme).
http://www.techpowerup.co..._770_WindForce_OC/25.html
Over de voeding, als ik bijvoorbeeld voor de pricewatch: Seasonic G-Serie 450Watt van 450W zou gaan zou dat me direct weer 20 euro extra kosten, vandaar deze genomen.

Heb kleinere voeding genomen, en nu wel 80 Plus Gold:
#ProductPrijsSubtotaal
1Gigabyte GA-B85-HD3€ 78,50€ 78,50
1Corsair Carbide 500R Black€ 91,90€ 91,90
1Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition€ 36,40€ 36,40
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 57,50€ 57,50
1Samsung SH-224BB Zwart€ 14,95€ 14,95
1Cooler Master Silent Pro Gold 450W€ 59,80€ 59,80
1Plextor PX-128M5S 128GB€ 82,70€ 82,70