Een overklok vraagjes.

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The Genie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 17:01
Ik heb een paar dingen te vragen:
1. Ik zie iedere keer de kreet GFD langs komen, wat is dit ?
2. Ik heb m'n Athlon 750 nu stabiel draaien op 885 (119 FSB), met standaard voltages (1.9 I/O & 3.3 Core) op een ABIT KA7, iemand die hier nog meer heeft uitgeperst ?
3. Wat houdt 750 Mhz op een 900 Mhz core in ?
4. Wat is het verschil tussen Core en I/O voltage ?
Ik heb wel een aantal machines overgeklokt, maar dit zijn toch een vraagtekens voor me.
Alvast bedankt voor iedere opheldering
Greetz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

GFD= Gold Finger Device, dit is een klein apparaatje dat je bovenop de Athlon Slot A klikt hiermee kan je dan de multeplier veranderen :)

Oh en punt 3, dat betekent dat je een 750 hebt met een core van 900MHz, deze snelheid is dus makkelijk te behalen als je overklokt, omdat de core gewoon 900Mhz aan kan. aangezien 900MHz makkelijk kan, zou je ook veel verder kunnen komen, 1GHz???

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• The Genie
He mooi,
Hoe kan ik aan zo'n GFD gevalletje komen en is ie moeilijk te installeren ?

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

GVD, kun je gewoon op internet bestellen, als je een paar zaakje bekijkt of op deze site bij prijzen daar staan d'r zelfs al met prijs erbij, het schijnt niet moeilijk te zijn zo'n GVD d'r op te zetten al heb ik het zelf nog niet gedaan dus kan het niet met zekerheid zeggen.
mvg FFF :D

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

The Genie=> Je moet er wel dat zwarte kapje van je athlon afslopen. Ben je wel je garantie kwijt(DUH). enne FFF het is GFD geen GVD

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:26

FFF

sorry ik weet het, Gold Finger device maar ik onthoud het altijd aan GVD daarom :D
maar het moet idd GFD zijn.....
mvg FFF

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
En ikke denken dat FFF een beetje agressief werd van deze newbie vragen en GodVerDomme bedoelde met GVD. :) >:)
Maar ach, we zijn allemaal newbies geweest...

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• The Genie
Een newby ?
Okdat ik m'n eerste AMD heb en me nog niet in technieken voor AMD procs verdiept heb, betekent dit automatisch da'k een newby ben ? Ik zit al een paar jaar in systeembeheer, m'n kennis ligt gewoon erg anders.

Greetz

P.S. Ik heb nog steeds geen antwoord over het verschil tussen die 2 soorten voltages.

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-09 01:48
Rustig rustig...
Core voltage is het voltage van de processor 'core' en I/O voltage weet ik niet precies, maar het zal wel zoiets zijn als de voltages die gebruikt worden in de chipset en dergelijke (northbridge)
Maar dat laatste boeit me niet zo, want dat kan ik op mijn MB toch niet instellen.
Enne.... als systeembeheerder mag je wel wat aan je grammatica gaan doen (lees: Een overklok vraagjes)..... (om de boel nog wat op te naaien >:))

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

• The Genie
Dat ha'k ook wel gezien, maar goed in ieder geval thanx voor de info Wimpy, 'k ben weer wat wijzer geworden.
Greetz
Pagina: 1