Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Laptops met twee videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen haha.

Ik ben aan het zoeken voor een goede en sterke laptop voor m'n opleiding en ik kom steeds vaker Laptops tegen die ineens twee videokaarten hebben. Overal zie ik ineens dat een Laptop een Intel HD Graphics 4000 heeft en een ATI of Nvidia kaartje ernaast.

Ik heb net een Laptop teruggebracht die dit ook had, maar niet aan de specs hield. Een Benchmark haalde maar 10 - 12 FPS en zelfs m'n veroudere Laptop haalde rond de 25 - 30 FPS op die test. De Intel videokaart leek alle prioriteit te hebben, en die ATI draaide totaal niet volgens de tests.

Toen ik het bedrijf hiervoor belde vertelde ze me dat "de ATI kaart zou gaan draaien bij hogere inspanning, zodat de batterijduur niet omlaag gaat in lagere programma's."
Nou om eerlijk te zijn merkte ik er niks van :/

Ook met instellingen kloten, bijv. in het BIOS en de Catalyst Control Center werkte totaal niet en ik heb geen zin om straks weer terug te kunnen naar de winkel.

Heeft iemand een ervaring hiermee en welke laptops worden aangeraden?

Joey.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Vaak werkt de dedicated videokaart ook alleen als het systeem is aangesloten op de netstroom. Draai je op enkel de accu dan werkt het vaak alleen op de IGP.

En anders even kijken of de programma's die je wilt draaien wel goed zijn ingesteld.

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-11 13:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Je moet even iets duidelijker zijn: welke laptop, welke videokaarten, welke benchmark, welke instellingen?

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Ik heb net een Laptop teruggebracht die dit ook had, maar niet aan de specs hield. Een Benchmark haalde maar 10 - 12 FPS en zelfs m'n veroudere Laptop haalde rond de 25 - 30 FPS op die test. De Intel videokaart leek alle prioriteit te hebben, en die ATI draaide totaal niet volgens de tests.
Als je niet verteld welke notebooks dit zijn met welke specificaties dan schieten wij en jij er niets mee op.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️
nggyu nglyd

Verwijderd

voor m'n opleiding
twee videokaarten
Wat klopt hier niet?

Waar ga je je laptop precies voor gebruiken en waarom gaan twee videokaarten je daarbij helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Haha sorry :)

het ging om de HP Pavilion G7-2310ed. Daarvoor was het een oudere ASUS K52JB.
de HP Pavilion had de Intel HD Graphics 4000 + ATI Radeon 7670m + Intel Core i7 (Hij haalde rond de 12 - 14 fps)
De Asus had ATI Mobility Radeon HD 4500/5100 + Intel Core i3 (Hij haalde rond de 25 - 30 fps)

En voor m'n opleiding is het Art & Design. M'n oude laptop had moeite met het draaien van de Adobe programma's (Bijv. Photoshop, InDesign, Illustrator etc.) door verouderde hardware, dus zoek ik voor een nieuwe laptop.

Ik gebruikte Unigine Heaven Benchmark op de laagste settings, 1280 x 720 windowed.

En het liefst heb ik gewoon één videokaart, alleen is het aardig moeilijk te vinden

als meer info nodig is, please zeg het :)

Verwijderd

Ik heb het zelfde probleem hier met een Intel hd4000 en mijn Nvidea GTX520MX (intelcore i5 @ 2.4GhZ) Misschien opplossingen om de igp the suppressen?

• mrfu
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

mrfu

Quis custodiet ipsos custodes?

Ik heb ervaring met HP G62 met 2 videokaarten (Radeon 4200 en Radeon 4750) en deze moest 'geschakeld' worden door de gebruiker. Oftewel, je moest aangeven op welke videokaart je wou werken, de koele (stille), weinig energie verbruikende 4200 met weinig grafische kracht. Of de 4750 die meer kracht heeft, maar daarbij ook meer energie verbruikt en produceert in warmte. Daar heb ik drie jaar fijn gebruik van gemaakt omdat ik het handig vond om twee videokaarten te hebben.

Nu heb ik deze: pricewatch: HP Envy 17-j009ed
Deze heeft 2 videokaarten; een geïntegreerde videokaart (IGP), namelijk de Intel HD4600 en de Nvidia Geforce 750.
De laptop schakelt de videokaart automatisch afhankelijk van het gebruik van de applicatie.
Dit werkt echt super fijn en ik ben er in ieder geval zeer tevreden mee.
Deze kan ik je ook aanraden voor grafisch gebruik, aangezien ik zelf ook design doe.

Je moet er wat voor over hebben, maar dan krijg je ook wat.
Als je per se twee videokaarten wilt hebben zit je sowieso ergens rond deze prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Nja, mij maakt het niet uit als er twee videokaarten aanwezig zijn, maar zelf vind ik één fijner.
Alleen merk ik bij heel veel merken dat ze standaard bij de hogere prijsklasse ze allemaal over twee videokaarten beschikken. Zelf ben ik totaal niet bekend met het werken met het dynamische overswitchen van videokaarten. Daarom deze post ook haha :)

Mijn HP Pavilion G7 die ik gister had, maakte ook gebruik van dit dynamische systeem, alleen zelf merkte ik niet dat hij echt overschakelde naar higher performance. Bepaalde programma's deden niet wat je zou verwachten van de videokaart die erbij zat.
Pagina: 1