Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop met triple monitor via docking station

Pagina: 1
Acties:

• jeroen94704
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07-11 12:25
Hallo,

Ik ben aan het nadenken over mijn volgende PC. Op dit moment heb ik een desktop met triple monitor setup via een Eyefinity video kaart. Nou wil ik eigenlijk die desktop vervangen door een krachtige laptop, zodat ik ook op andere plekken dan mijn kamer kan werken, als ik wil. Als ik op mijn vaste plek zit wil ik echter wel die 3 monitoren kunnen gebruiken, want dat bevalt me prima.

Om die reden ben ik op zoek naar een laptop die in staat is via een docking station 3 monitoren aan te sturen (dus niet 2 monitoren en het laptop scherm).

Dit blijkt nog niet mee te vallen, want dat is geen optie die je in pricewatch bv kan selecteren. Dus als iemand in dit forum ideeen heeft hoor ik het graag.

Alvast bedankt,

Jeroen

EV: Skoda Enyaq iV60. PV: 1.6 kWp Z, 3.5 kWp W, 2.8 kWp O

• TWeaKLeGeND
  • Laatst online: 12-11 18:00
Krachtige laptops met docking mogelijkheden zijn heel duur, zonder dock maar gewoon aansluiten met kabels is veel goedkoper te realiseren, wat is je budget en wat versta je onder krachtig

[ Voor 15% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-08-2013 22:46 ]

• jeroen94704
Weet je zo een voorbeeld van een laptop waar je met kabels 3 monitoren op aan kan sluiten?

• TWeaKLeGeND
Ligt aan de monitoren, heb je die al of moet je doe nog kopen, indien je ze al hebt welke aansluitingen zitten er dan aan? Bedoel je overigens 3 monitoren of 2 + laptop scherm

[ Voor 17% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-08-2013 22:48 ]

• jeroen94704
Ik heb inderdaad al monitoren. Dit zijn full-hd schermen van BenQ met VGA, DVI en HDMI inputs.

• TWeaKLeGeND
Dan zit je waarschijnlijk wel vast aan een dock of externe videokaart, tenminste als je 3 monitoren wilt aansluiten, als je er 2 wil aansluiten is t met veel laptops te doen

Verwijderd

jeroen94704 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:47:
Weet je zo een voorbeeld van een laptop waar je met kabels 3 monitoren op aan kan sluiten?
Dat je 3 monitoren kan aansluiten is geen garantie. Je moet ze ook aan kunnen sturen.

Met HDMI/dvi kan dat sowieso niet. Ten minste een van de monitoren moet displayport zijn of aangesloten met een actieve converter vanaf displayport.

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 17:58
een Dell M4700 laptop schijnt tot 4 externe schermen aan te kunnen sturen via dock... :P

Verwijderd

Met welk dock dan? Met het standaard dock (2x dvi, 2x displayport) kan je er maximaal 2 aansturen. Er bestaat nog een ander dock, maar die heeft niet eens 4 porten.

• base_
DisplayPort 1.2
– Voor seriële aansluiting van monitoren (4 monitoren via 1 connector)

http://accessories.euro.d...dt1&sku=452-11518&price=0

overigens kan je een 3e monitor vrijwel altijd alleen maar op displayport aansluiten bij een enkele videokaart (laptops hebben er meestal maar 1)

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat is er mis met gewoon een laptop erbij? Genoeg mogelijkheden om data te syncen.
Of je moet al zitten met hele dure softwarelicenties die je niet op beide geïnstalleerd mag hebben.

Eventueel kun je nog met RDP werken zolang je een redelijke internetverbinding hebt.

• base_
wow schijnt dat er eigenlijk helemaal geen monitors zijn die daisy chaining van displayport 1.2 ondersteunen :(

• jeroen94704
Dat je displayport nodig hebt voor een 3e monitor wist ik al. Zo is het zaakje nu ook aangesloten op mijn desktop: 2x DVI en 1x DP-naar-DVI (een passieve overigens, werkt voor mij iig prima).

Een laptop erbij is een idee, maar mijn desktop is onderhand echt aan vernieuwing toe, dus dan zou ik een desktop EN een laptop moeten kopen. Dat trekt mijn budget niet :).

Die TripleHead2Go lijkt nog de simpelste oplossing. Prijzig, maar dan ben ik wel veel vrijer in de keuze van een laptop.

Bedankt allemaal, voor het meedenken.

Jeroen

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Nou voor het budget van een workstation-laptop die dergelijke opstellingen ondersteund heb je best een leuke desktop + midrange laptop voor erbij hoor ;)

Zelfs voor het geld van zo'n triplehead2go heb je al een laptop. Ok een crappy laptop, maar voldoet natuurlijk voor RDP. Niet dat ik dat aanraad, dan kun je inderdaad toch beter iets meer uitgeven.

Hoe dan ook: prioriteiten stellen. Hoe belangrijk is mobiliteit, en hoe belangrijk is performance. En hoe belangrijk is het dat je dezelfde performance ook buiten de deur hebt.

• Aapje!
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22-10 09:27
Mijn MSIGT70 ondersteund triple monitor.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zolang je niet wilt gamen kan het met een goede USB3.0 Docking Station. Mijn DynaDock U3 kan het, die heeft een aparte DisplayPort chip die twee monitoren via de USB3 aanstuurt, en je kunt een derde monitor aansluiten via de HDMI van de laptop.

Ik ben erg tevreden met de DynaDock U3 na het upgraden van de USB3 drivers.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jwpmzijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 19:04
Met displayport 1.2 kun je daisy chainen (multistream). Er zijn 2 opties:

1. gebruik monitoren die native daisy chain ondersteunen (bijv. de Dell U3014 - geen goedkope optie overigens)

2. neem een Displayport Hub zoals http://www.club-3d.com/in.../product/mst-hub-1-3.html .

Er zijn voorzover ik weet geen notebooks die native 3 externe monitoren ondersteunen (De AW 17M r4 kan 2 monitoren aansturen en dan zou je nog een derde via USB 3 kunnen aansluiten). Als je bestaande monitoren wilt gebruiken dan ben afhankelijk van docking stations.

@Spuitelf
Jouw GT70 heeft inderdaad 3 aansluitingen voor externe monitoren maar kun je die ook alle 3 tegelijk gebruiken ? De Intel GPu waarop de aansluitingen zijn aangesloten ondersteund dat voor zover ik weet niet. Maar ik heb zelf geen Haswell dus weet niet of Intel die beperking heeft aangepakt.

[ Voor 17% gewijzigd door jwpmzijl op 06-08-2013 22:23 ]

Hans van Zijl

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Mijn retina MacBook pro kan 3 externe schermen tegelijk (en niet gekloond) aansturen + ingebouwde scherm. Maar ik moet zeggen dat je wel degelijk merkt dat je zoveel schermruimt gebruikt, want de laptop wordt duidelijke warmer en begint al vlot te blazen als je een filmpje kijkt. Ik denk dat je beter een laptop voor ernaast kan nemen.

Verwijderd

jwpmzijl schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:17:
Er zijn voorzover ik weet geen notebooks die native 3 externe monitoren ondersteunen (De AW 17M r4 kan 2 monitoren aansturen en dan zou je nog een derde via USB 3 kunnen aansluiten). Als je bestaande monitoren wilt gebruiken dan ben afhankelijk van docking stations.
Dat zou wel moeten kunnen. De radeon kan er 2 aansturen met een clockgen. De displayport is bij AMD altijd 'gratis'. Met NVIDIA weet ik niet of het gaat werken (waarschijnlijk niet).

• Aapje!
the GT70 can support up to 3 external displays simultaneously (though one of the outputs is only VGA) while still powering its internal one.

[ Voor 175% gewijzigd door Aapje! op 06-08-2013 23:17 ]

Verwijderd

Maak ook even een screenshot van physx configuration als je 3 schemen heb aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DqK77TDm8lasxhI0O3aF8GrL/full.png

Daarin kan je zien of je de schermen aan stuurt met de IGP of dedicated GPU. Vaak is het zo dat de HDMI wordt aangestuurd door de dedicated GPU en alle andere poorten door de IGP.

Edit: met 'ff checken' had ik iets anders verwacht. Dat heeft geen uitstel over hoe het bij een willekeurige laptop met die serie GPU zit.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 23:18 ]

• Aapje!
Ik heb helaas geen 3 monitoren om dit te testen.... Anders had ik het graag even voor je gedaan.

• RubenSaurus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-10 22:33
de MSI GS70 stealth kan ook 3 schermen aan maar weet niet wanneer hij hier in NL te koop is, mooi dingetje trouwens http://www.msi.com/produc...TEALTH.html#specification

• Aapje!
DigitalError schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 00:41:
de MSI GS70 stealth kan ook 3 schermen aan maar weet niet wanneer hij hier in NL te koop is, mooi dingetje trouwens http://www.msi.com/produc...TEALTH.html#specification
Als het niet al te lang duurt gaat mijn GT70 in de verkoop voor dit beestje. Lever iets in qua GFX 770m vs 765m maar ga er qua formaat / gewicht op vooruit. Maarja.... wanneer....

• base_
jwpmzijl schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 22:17:
Met displayport 1.2 kun je daisy chainen (multistream). Er zijn 2 opties:
1. gebruik monitoren die native daisy chain ondersteunen (bijv. de Dell U3014 - geen goedkope optie overigens)
2. neem een Displayport Hub zoals http://www.club-3d.com/in.../product/mst-hub-1-3.html .
Mijn U2711 heeft die ondersteuning dus ook niet voor zover ik weet :( Wat kost dat ding eigenlijk? Ik zou op langere termijn wel eens een retina ipad display aan willlen sluiten naast een externe monitor (zie: http://emerythacks.blogsp...pad-retina-lcd-to-pc.html)
Pagina: 1