Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Welke tv koop ik ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie door de bomen het bos niet meer ..'

Ik wil een nieuwe tv. Geen 3d. Geluid speelt niet veel rol. Verder wil ik met mijn synology nas vlot films kunnen afspelen . Kijkafstand is max 3 meter, dus 50" is wellicht te groot. Wat is aan te raden ?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Een topic in CEA, nu zit je namelijk verkeerd. Geen nood, ik verplaats je even!

Als tip: gebruik even de Quickstart uit het Algemeen Beleid voor wat meer info in je TS. Succes! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De TX-P50VT60.

Je openingspost is wel erg beperkt en wat meer eigen inzet wordt wel gewaardeerd. Aangezien je ook geen budget genoemd hebt, adviseer ik je dus deze tv. Het is verreweg de beste 50 inch tv die je kan kopen. Dat kan nog wel op die kijkafstand.

Wat betreft 3D, daar moet je jezelf niet zo druk om maken. Dat zit nu eenmaal zo'n beetje standaard op elke nieuwe tv, net als het smart-tv gebeuren. Films vanaf een NAS streamen werkt doorgaans niet 100% via een tv dus daar kun je beter een mediaplayer voor gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply ...

Is het omdat tvs niet alle formaten ondesteunen dat niet alles perfect werkt met een nas ? Of wa loopt er net mis?
Zou eigenlijk niet meer dan 1000 euro willen uitgeven, maar dan moet ik wellicht op een aantal items toegevingen doen ...

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Welke je wilt kopen is op basis van je startpost heel lastig te bepalen. Daarom heb ik in de Pricewatch even aan wat knopjes geschoven. Succes. Klik.

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:29:
Bedankt voor je reply ...

Is het omdat tvs niet alle formaten ondesteunen dat niet alles perfect werkt met een nas ? Of wa loopt er net mis?
Zou eigenlijk niet meer dan 1000 euro willen uitgeven, maar dan moet ik wellicht op een aantal items toegevingen doen ...
Ten eerste is DLNA allesbehalve zaligmakend. Daarnaast is het MKV-formaat een containerbestand; de ene MKV is de andere niet wat er toe kan leiden dat sommige wel afspelen en sommige niet. Verder wordt door een tv het bijgeplaatste ondertitelingsbestand niet altijd opgepikt. Zelf zou ik altijd voor een losse mediaspeler gaan. Voor € 100 kun je makkelijk een prima exemplaar kopen en deze dingen spelen werkelijk alles af.

Aangezien je blijkbaar een budget hebt van € 1.000 zou ik je de TX-P50ST60 adviseren. Voor deze prijs de beste tv die je kan kopen. Er zal voor dit geld geen enkele lcd zijn die de beeldkwaliteit kan evenaren.

Welke modellen heb je zelf op het oog?

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al gekeken naar een Philips 42PFL5028H: 46 Inch, of zelfs een 42 omdatik vreesvoor de kijkafstand...
Maar mijn ouder hebben een philips amibilight en ik weet nu niet of ik dat echt een meerwaarde vindt. Ik zou liever een kleine tv hebben met betere beeldkwaliteit, dan een grote waar die kwaliteit minder is ...

Verder heb ik,van samsung eerder het gevoel dat het cheap is of aanvoelt, maar daar kan ik best mis in zijn ...

Ook is het de bedoeling dat ze aan de muur komt, dus aanslutingen moeten goed zitten ...

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Met de eisen die je stelt in je topicstart en de relatief summiere informatie denk ik dat je perfect voor bent voor de MediaMarkt verkopers. Die kunnen je gelijk alles aansmeren, kan je het ook nog eens in het echt bekijken.
Of even naar de pricewatch gaan, filters indrukken en dan sorteren op beoordeling en vervolgens maak je een selectie uit die items en vraagt dan welke je moet kopen.
Succes.

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 02-08-2013 09:36 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Verwijderd

Topicstarter
Oei, kom ik zo over...

Verwijderd

Topicstarter
Watkan je dan wel allemaal van eisen hebben ?

• S1NN3D
  • Niet online
Het is overzichtelijker om de voorgaande post aan te vullen dan 2x achter elkaar te posten in één minuut. Dat houdt het allemaal wat overzichtelijk.

Het is zoals Kecin al aangeeft moet je inderdaad wel weten wat je wil hebben/wat je eisen zijn. Aangezien je gezien de kijkafstand neigt naar 42 inch kun je ook deze 2 overwegen: TX-P42ST60 of TX-P42GT60.

Persoonlijk heb ik voor een tv maar één eis: voor het geld de best mogelijke beeldkwaliteit; vandaar mijn voorkeur voor een plasma tv. Zoals je zelf al aangeeft hebben je ouders een ambilight tv en twijfel je aan de meerwaarde hiervan. Laat dit dan geen dealmaker of dealbreaker zijn. In mijn ogen is het een gimmick waarvan de keuze voor een tv niet zou moeten afhangen. Verder is Philips niet meer het Philips van vroeger aangezien het tegenwoordig volledig in handen in van het Chinese TP Vision die er nog wel Philips-logos op mogen plakken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt.

• Wvr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:45

Wvr

typo 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door Wvr op 02-08-2013 10:10 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:39

skoozie

SCSI

als je geen eisen hebt neem de goedkoopste, probeer wat te schuiven in de pricewatch met wat knopjes, wil je full hd? wil je HDMI? net-tv/bedienen met app(netwerk aansluiting)? ik twijfelde een tijd geleden tussen 42 of 46 inch, ik ben voor 46 inch gegaan, in het begin is het groot, maar het went echt heel snel. als je nu twijfeld tussen 2 formaten neem de grotere. maar als je helemaal geen wensen hebt, neem de goedkoopste uit de pricewatch.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• S1NN3D
  • Niet online
skoozie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:11:
als je geen eisen hebt neem de goedkoopste, probeer wat te schuiven in de pricewatch met wat knopjes, wil je full hd? wil je HDMI? net-tv/bedienen met app(netwerk aansluiting)? ik twijfelde een tijd geleden tussen 42 of 46 inch, ik ben voor 46 inch gegaan, in het begin is het groot, maar het went echt heel snel. als je nu twijfeld tussen 2 formaten neem de grotere. maar als je helemaal geen wensen hebt, neem de goedkoopste uit de pricewatch.
Haha, dit is ook wel een leuke manier om een keuze te maken. :*) Als er toch geen eisen zijn gewoon de goedkoopste kopen die je in het gewenste formaat kunt vinden. Ben je lekker goedkoop klaar. Zou niet mijn keuze zijn maar hij is budgettechnisch wel mooi.

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:39

skoozie

SCSI

S1NN3D schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 10:17:
[...]

Haha, dit is ook wel een leuke manier om een keuze te maken. :*) Als er toch geen eisen zijn gewoon de goedkoopste kopen die je in het gewenste formaat kunt vinden. Ben je lekker goedkoop klaar. Zou niet mijn keuze zijn maar hij is budgettechnisch wel mooi.
Je kan daarna je wensen bijstellen met plasma/LCD, merk preferentie, kleur echtheid, cam/ci+, etc.
maar als er geen wensen zijn kunnen we of wensen voor hem verzinnen of de goedkoopste aanbevelen 8)

edit: zo begint altijd mijn zoektocht: wat is de goedkoopste, en vind ik de gekozen opties het prijsverschil waard. veel dingen wel, somige vallen af.

[ Voor 11% gewijzigd door skoozie op 02-08-2013 10:42 ]

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
sypie schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:02:
Welke je wilt kopen is op basis van je startpost heel lastig te bepalen. Daarom heb ik in de Pricewatch even aan wat knopjes geschoven. Succes. Klik.
Niet echt bruikbaar. Door gebruik te maken van de optie "productbeoordeling", missen er zeer veel televisies in deze lijst die ook zeer goed zijn maar nog niet zijn beoordeeld door Tweakeraars.
Ook de optie "Wifi" zorgt ervoor dat de lijst niet geheel klopt. Als je de optie "nee" kiest, zijn er ook televisies die ertussen staan die eigenlijk wel Wifi hebben. Alhoewel ik die optie sowieso niet snap. Hoezo zou Faecon dit moeten hebben op de televisie?

Zoals eigenlijk standaard zeg ik de ST60 serie van Panasonic. Tenzij je een gamer bent, is dit een zeer goede televisie.

• zool
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:18
Tenzij je een gamer bent, is dit een zeer goede televisie.
en als je nu juist wel een gamer bent, maar toch ook graag een film kijk zo nu en dan?
(wil niet de topic hijacken, maar vroeg mij dit, letterlijk, hardop af toen ik dit las)

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
zool schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:03:
[...]

en als je nu juist wel een gamer bent, maar toch ook graag een film kijk zo nu en dan?
(wil niet de topic hijacken, maar vroeg mij dit, letterlijk, hardop af toen ik dit las)
De ST60 serie is, in tegenstelling tot de generatie daarvoor (ST50 serie), niet zo goed voor gamers omdat de input latentie relatief hoog ligt. Gamers zullen dat merken en de prestaties zullen daardoor lager zijn. Dit is voornamelijk van toepassing bij shooters. Racers en voetbal is dit in mindere mate van toepassing.

Voor de gamers is de ST50 een goede. Hij is nu weer tijdelijk te koop bij plattetv.nl maar zal vast ook daar niet heel lang meer te verkrijgen zijn.

Het is jammer dat de ST60 zo'n hoge input latentie heeft gekregen. Ik had liever gezien dat ze nog een aantal beeldverbeteringen hadden uitgeschakeld zodat de input latentie laag zou blijven. Immers is voor gamen een lage input latentie nog altijd belangrijker dan een iets mooier beeld.
Pagina: 1