Kun je een PCI-E en een PCI videokaart in 1 pc gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• Tijn1983
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 13-08-2013
Beste Kenners,

Ik kamp met het volgende, ik heb een Nvidea GTS250 kaart met drie uitgangen, HDMI, DVI en VGA. nu heb ik er drie schermen op geprobeerd aan te sluiten maar hij pakt er maar 2! na wat research gedaan te hebben blijkt dus dat mijn video kaart maximaal 2 schermen kan aansturen.

Het doel is om te gamen met zes schermen waarbij ik de volgende opstelling gebruik,

1 x DVI naar Matrox Tripple Head 2 Go
1 x VGA naar splitter voor 2 schermen (beeld moet gelijk zijn van deze schermen)
1 x extra scherm

het laatste scherm kan ik dus niet kwijt en is zowel VGA, DVI als HDMI aan te sturen.

Ik heb een moederbord van ASUS P5QL-SE, dit moederbord heeft maar 1 PCI-E X16 slot welke mijn huidige videokaart gebruikt.

Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om in het PCI slot nog een videokaart te steken, en daarmee mijn derde scherm aan te sturen?

Graag jullie reacties..

[ Voor 3% gewijzigd door Tijn1983 op 01-08-2013 22:38 ]

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02 07:11
Ja dat kan, maar heb je dan nog een pci videokaart liggen?

• Tijn1983
@ TweaKLeGeND

Nee op dit moment geen PCI kaart liggen, maar vast wel aan te komen denk ik...toch??

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Als je VGA gaat splitten heb je 2x hetzelfde beeld. Om te kunnen gamen op 6 schermen moet je een videokaart hebben die 6 schermen kan aansturen (crossfire of SLI kan wel). 2 verschillende videokaarten kunnen niet samenwerken en 1 beeld vormen op meerdere schermen.

• TWeaKLeGeND
Ik denk niet dat hij wil gamen met deze opstelling, op zijn hoogst poker :P

Verkeerd gelezen, hij wil wel gamen...

Wat wil je spelen?

[ Voor 30% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 01-08-2013 22:40 ]

• PilatuS
  • Niet online
TWeaKLeGeND schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:40:
Ik denk niet dat hij wil gamen met deze opstelling, op zijn hoogst poker :P
Het doel is om te gamen met zes schermen
Dit is wat er staat.

Edit: Verder kan een extra kaart in een PCI slot prima. Je moet alleen een kaart zien te vinden die de resolutie aankan.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2013 22:42 ]

• TWeaKLeGeND
Yep zie t inderdaad, maar kan me niet voorstellen wat er te gamen valt op meer dan 1 scherm met een 775 systeem met een GTS250

• Tijn1983
@ PilatuS

Het is ook de bedoeling dat die VGA schermen hetzelfde beeld geven, en het is niet de bedoeling om op 6 schermen het beeld te verdelen, dat hoeft maar op drie en daar gebruik ik mijn TripleHead2Go voor! het gaat erom om nog een extra scherm in het spel te kunnen gebruiken voor weergaven van instrumenten, het is bedoeld voor FSX (FlightSimulation)

• PilatuS
  • Niet online
Tijn1983 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:42:
@ PilatuS

Het is ook de bedoeling dat die VGA schermen hetzelfde beeld geven, en het is niet de bedoeling om op 6 schermen het beeld te verdelen, dat hoeft maar op drie en daar gebruik ik mijn TripleHead2Go voor! het gaat erom om nog een extra scherm in het spel te kunnen gebruiken voor weergaven van instrumenten, het is bedoeld voor FSX (FlightSimulation)
Ok, dan snap ik het. Een extra PCI videokaart kan dan prima. Alleen dus even een kaart zoeken die aankan wat jij wil. Ik weet niet of een VooDoo 1 4MB gaat werken :P

• TWeaKLeGeND
Ah ok, is FSX zo weinig eisend? Ik dacht dat het met 3 schermen behoorlijk pittig was, en ook best CPU intensive.

Maargoed een pci kaart is gewoon mogelijk om een 3e scherm aan te sturen, maar of het goed gaat werken weet ik niet

• Tijn1983
@Pilatus

Hoe weet ik of zo'n videokaart dat aan kan? moet ik dan gewoon de zwaartse kopen die er nog te vinden is?

@TWeaKLegeND

FSX is best veel eisend, maar als je de Framerate laag houdt is het best te doen, of alles zo gaat werken weet ik niet want ben dus nog bezig om het voor elkaar te krijgen.

Wel heb ik nu 5 schermen draaiend in FSX! Maar er moet echt een 6de bij, en het lieft een 7de! Maar goed, dan kan ik denk ik beter aan een extra PC gaan denken...

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
[b]Tijn1983 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 22:47:
Wel heb ik nu 5 schermen draaiend in FSX! Maar er moet echt een 6de bij, en het lieft een 7de! Maar goed, dan kan ik denk ik beter aan een extra PC gaan denken...
Misschien kan je beter op vliegles (in een echt vliegtuigje). Is best wel leuk, heb het ook gedaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:16
PCI kaartjes zijn eigenlijk al uitgestorven, of je moet een 2e handsje pakken.
Als je het niet erg vindt kun je 1 van je pcie x1 sloten aan de achterkant open maken en dan past zo'n beetje elke kaart.
Eventueel heb je ook speciale pcie x1 kaartjes.
http://tweakers.net/price.../335533;311213/categorie/

• PilatuS
  • Niet online
Ik weet niet of PCI videokaarten nog gemaakt worden. Zo niet dan moet je opzoek gaan naar een 2e hands kaart. Je hebt een kaart nodig met genoeg MB's als je een hoge resolutie wil draaien. Ook even goed opletten of er drivers zijn voor het OS dat je draait.
Dat is denk ik nog de beste oplossing.

[ Voor 35% gewijzigd door PilatuS op 01-08-2013 23:04 ]

• Tijn1983
@ iedereen,

bedankt voor de tekst en uitleg, ik ga er maar eens over nadenken wat ik ga doen, er is ook nog een mogelijkheid om twee PC in hetzelfde netwerk samen te laten werken met wideFS, alleen heb ik daar geen ervaring mee en was het niet mij eerste optie....

@ Reepje

Dat lijkt me inderdaad wat....maar jah je hebt jongensdromen die waarschijnlijk nooit zullen uitkomen, en dat is het vliegen in een Boeing....dus probeer ik het maar met een simulator...hahah ;)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

PCIkaartjes zijn best te vinden. Aan de andere kant, waarom PCI? Je mobo heeft 3PCIesloten. Daar kun je toch gewoon 2 videokaartjes inprikken lijkt me.

• Tijn1983
@TERW_DAN

het moederbord heeft de volgende sloten:

1 x PCIe x16
2 x PCIe x1
3 x PCI

ik weet dus niet hoe ik in een PCI E x1 slot een normale videokaart kan krijgen...mischien met de link welke ik van mitsumark heb gehad...

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-02 16:04
Even los van de videokaarten, wellicht is Tweakblog? Why not zoidberg? iets voor je? het is nog steeds geen echte Boeing, maar toch ;) overigens geen belangen bij ofzo

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tijn1983 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:10:
@TERW_DAN

het moederbord heeft de volgende sloten:

1 x PCIe x16
2 x PCIe x1
3 x PCI

ik weet dus niet hoe ik in een PCI E x1 slot een normale videokaart kan krijgen...mischien met de link welke ik van mitsumark heb gehad...
Met een zaag kom je een heel eind. Gewoon de achterkant van het slot openzagen, dan past een x16kaartje prima.
Pagina: 1