[Rasberry Pi] Sysinfo Bash script

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ndonkersloot
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-10 16:01
Edit:
Volledig functioneel script in de volgende post:
Tiwazz in "[Rasberry Pi] Sysinfo Bash script"

Oorspronkelijk bericht:
Ik heb recentelijk een Rasberry Pi gekocht en heb hier Arch linux op gezet. Nou vond ik het leerzaam en leuk om een script te hebben waarmee ik een hoop systeem informatie in één oog opslag kan zien.

Uiteraard zijn op internet tal van dit soort scripts te vinden, echter zijn deze veelal in python en met copy-paste leer ik er niet zoveel van. Nu heb ik besloten om mijn script te maken in bash, dit omdat het dan niet nodig is om een pakket te instaleren zoals python. Ik heb nog geen ervaring met scripten in bash en zal dan misschien ook beginners fouten gemaakt hebben. Alles wat ik gebruikt heb heb ik gevonden in de --help van het commando of op het internet gevonden.

Nu heb ik mijn script zo goed als voltooid echter loop ik tegen enkele zaken aan en hoop hier een verklaring te vinden waarom dit zo is en wat ik moet doen om dit te verbeteren. Uiteraard heb ik oplossingen proberen te vinden op het internet, alleen ben hier niet in geslaagd.

Allereerst het script en daarna de console output.

Script:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
#! /bin/bash
# Rasberry Pi Sysinfo version 1.0
# Author: Nando Donkersloot

###############
#DEFINE VALUES#
###############

#CLOCKS
CPU_CLOCK=$(cat /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_cur_freq) 
CORE_CLOCK=$(/opt/vc/bin/vcgencmd measure_clock core | cut -d= -f2)

#VOLTAGES