Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 27-04 21:56
Hallo,

Even een snel vraagje (eigenlijk drie snelle vraagjes :P). Ik ben van plan om een van de volgende notebooks aan te schaffen.
pricewatch: Asus K56CB-XX005H
pricewatch: Asus S56CB-XX009H

Alleen zie ik niet wat nu precies het verschil is tussen de notebooks en de prijs. Een caching SSD kan ik nog zien. Dus even bij ASUS gekeken, er staat dat er "gewoon een 740M" in de K56 zit, en een 740M met 2 GB DDR3 VRAM in de S56. Ook las ik de review bij de K56 en daar wordt gesproken over gedeelt geheugen met de videokaart. Is dit het geval bij de K, en zoja, is dit niet het geval bij de S (waardoor de S dus een betere koop zou zijn?)

Dan mijn tweede vraag...
Ik wil dus een reepje van 4 GB geheugen uit mijn bestaande notebook halen (K53E van ASUS), echter zag ik dat er in deze K en S modellen 1600 MHz RAM zit. Kan ik hier zonder al teveel gedoe een reepje van 1333 MHz bij prikken?

En mijn derde vraag...
Stel ik neem de S56 met caching SSD, en ik zet hier mijn "oude" Samsung 830 SSD in, is er dan een snelle manier om de caching SSD dan uit te zetten?
Iemand die ik ken had anders nog een creatieve oplossing maar misschien kan er iets in de BIOS uitgezet worden ofzo?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 26-06 22:31
1333mhz zal hij gewoon slikken. Over de 1600mhz zal je je ram moeten underclocken. Een sneller manier om de caching ssd uit te zetten is om hem er gewoon uit te trekken. Bij de windows installatie kies je dan gewoon voor je 830 en voila

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Hoi lutkeveld,

Bedankt voor je reactie :)
Hoe zou ik de RAM moeten onderklokken?
Bedoel je met er uit trekken hem er fysiek uit trekken of in Windows uitschakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01-05 11:51

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Yoshi2889 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 23:15:
Hoi lutkeveld,

Bedankt voor je reactie :)
Hoe zou ik de RAM moeten onderklokken?
Bedoel je met er uit trekken hem er fysiek uit trekken of in Windows uitschakelen?
De SSD rustig uit je laptop te halen en hem te vervangen voor de SSD
Ram underclocken doe je in de bios: https://www.google.com/se...&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Volgens mij moet je het voltage dan van 1,66v naar 1,5v zetten. 1333mhz is vaak 1,5v
Maar neem het met een korreltje zout, ik heb nog nooit mijn ram undergelocked. Check daarom ook Google even ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Frozen op 01-08-2013 23:29 ]

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Hoi Stef602, ook bedankt voor jouw reactie :)

Oke, mijn 830 is een "normale" 2.5" SSD, dus ik neem aan dat ik dan de mSATA SSD eruit haal en dan de HDD vervang door mijn SSD? :)

Ik zal even googlen naar het underclocken. Ik zal ook de instellingen van mijn huidige laptop even opschrijven.

Heeft iemand ook een idee naar vraag nr. 1? Dat is namelijk de beslissende factor tussen de twee laptops voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-06 23:51
De S56 is officieel een ultrabook, verder geen idee wat het met het gewicht etc doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NanoSector
Oke dan kan ik eigenlijk dus net zo goed die 3 tientjes in mijn zakken houden en voor de K gaan, tenzij de GPU goed is?

ETA: Net even gekeken bij een aantal shops en blijkbaar zit daar dus ook 2GB geheugen bij. Beslissing gemaakt dus! :)

[ Voor 33% gewijzigd door NanoSector op 02-08-2013 01:34 ]

Pagina: 1