Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• bambinodekat
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 29-02-2024
Ik heb nu een Sony Xperia U, maar die is traag,snel leeg,loopt vast en heeft ICS. Dus ben ik op zoek naar een nieuwe smartphone.

Mijn voorkeur gaat naar volgende smartphone's,in volgorde:
-Nokia Lumia 625
-LG Optimus L7 II
-Sony Xperia M

Ik wil een smartphone die lang meegaat op accu,snel is,geen lag heeft of niet vast loopt. Het liefste ook met een moodlight en met Offline GPS. (semi-)aluminium body vindt ik ook leuk. En natuurlijk een degelijke camera en front-facing camera.

De Nokia heeft mijn grootste voorkeur omdat hij een groot scherm heeft en er leuke Nokia apps bijzitten zoals de OV app die ik vaak gebruik.

Daarna de LG L7 II omdat die er goed uitziet en en een mooi moodlight heeft(notificaties,sms,calls).

De Sony Xperia M heeft ook zo'n lampje maar daarvoor moet je dan een third-party app installeren.

Zou Android op de L7 II en de M goed werken met 1GHz Dual-Core en 768/1024MB RAM?
Mijn Xperia U was een echte ramp met 1GHz Dual-Core en 512MB RAM

De Lumia 625 heeft Windows 8 wat veel vlotter werkt op mindere hardware.

Iemand suggesties?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Nou die lumia zal sowieso sneller en beter werken omdat windows phone niet zo zwaar is al android, de accu zal door de specs langer meegaan en 98% van de apps werkt gewoon op die 512mb ram, het is geen android en systemen als windows phone of ios hebben meer dan zat aan 512mb ram, alleen toptoestellen hebben dat maar het is geen eis.

Ik zou dus gewoon voor de lumia 625 gaan, onthoud wel dat de scherm maar 800x600 pixels heeft, dat is geen ramp voor die prijs maar hou dat in gedachten.

• bambinodekat
Bedankt voor je reactie.

De Lumia 625 is ook compatibel met 4G en heeft Bluetooth 4.0. Dat is ook al een pluspunt.

Ik denk dat het de Lumia 625 zal worden. Is daar al een concrete lanceerdatum van bekend?

• Mizgala28
Rond de sinterklaas, voor zo ver ik het weet (correct me if I'm wrong)

• bambinodekat
Hier staat dat hij 26 Augustus in Engeland komt.

Elders staat gewoon Release: Before the end of Q3 2013

• bambinodekat
Het scherm is maar 201ppi, is dat een zichtbaar verschil met 280ppi?

• bambinodekat
iemand die dit weet?

• Mizgala28
Ja het is zichtbaar, het is alleen zo dat het niet zo erg zal opvallen in WP, als het Android of iOS was zou je dat meer opmerken.

Ter vergelijking, een iPad Mini heeft een 7.85" scherm en een resolutie van 1024x768 dus ook een lage PPI, en het valt mee, tenzij je een ander apparaat hebt die een betere resolutie heeft, dan kun jij je wel aan storen.

Toen ik een iPhone 3GS had, vond ik de resolutie van 320x480 prima en had geen problemen mee, nu ik een iPhone 4 heb met een 640x960 resolutie zou de resolutie van de 3GS mij storen.

Oftewel, ik zou het gewoon het beste in de winkel gaan uitproberen, als het erg stoort dan kies je een andere telefoon, in mijn ogen kun je net zo goed de lumia 520 nemen, die heeft een 4 inch scherm, hetzelfde resolutie (en nee dat stoort absoluut niet) en mist 4G, voor de rest is het hetzelfde toestel en kost maar 150 euro prepaid of 170/180 simlock-vrij.
Pagina: 1