Hoe foto's definitief te verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een aantal foto’s die ik heb verwijderd. (via gewoon verwijderen) Nu heb ik ook begrepen dat deze foto’s makkelijk terug gehaald kunnen worden met programma’s zoals Recuva, maar Recuva heeft ook een verwijder optie, het stelt dat de foto’s definitief worden verwijderd. De foto’s die ik dus ’‘definitief’‘ heb verwijderd komen wel terug als ik weer op verwijderde foto’s zoeken druk. Hoe kan ik er voor zorgen dat ze ook niet meer terug komen als ik op verwijderde foto’s zoeken druk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:14
Je hebt een programma nodig dat het bestand verwijderd, er overschrijft met onzin data.

5 seconden googlen
http://www.wikihow.com/Pe...ase-Data-Off-a-Hard-Drive

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je zal een programma moeten gebruiken dat de locatie van de foto's overschrijft met random data. Dan is alles echt weg en niet meer terug te halen. Verder zelf geen ervaring met specifieke programma's, maar als je gaat zoeken op file shredder moet je vast wat kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

De data blokken erg vaak herschrijven. Als je een foto (of elk ander bestand) verwijderd in windows, dan wordt slechts de link met dat bestand uit windows verwijderd, de data blijft aanwezig op de hdd.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schijf vernietigen. :)

Een harde schijf is een magnetische drager. Alle data die je erop slaat moet je teminste, 7x overschrijven worden wil je het met huis tuin en keuken software nog terug kunnen halen.

Industrieel wordt het overschrijven tot minimaal 17x bevorderd, maar ook dat is niet 100% secure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:26:
Je zal een programma moeten gebruiken dat de locatie van de foto's overschrijft met random data. Dan is alles echt weg en niet meer terug te halen. Verder zelf geen ervaring met specifieke programma's, maar als je gaat zoeken op file shredder moet je vast wat kunnen vinden.
De foto's kwamen ineens op de pc toen ik mijn telefoon aansloot aan mijn pc met samsung kies. Ik heb ze verder niet opgeslagen of dergelijke maar ze waren wel terug te halen via Recuva dus. Daarna heb ik met CCleaner nog 3x lege schijf data overgeschreven (6GB aan lege data) maar ze kwamen nog terug in Recuva, toen heb ik ze maar ''gerecoverd'' en geprobeert te maken met file repair, maar die gaf aan dat het bestand leeg was. Dus ik neem aan dat het met normale software die je kan downloaden of kopen (voor consumenten) niet meer terug te halen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 21:27:
Schijf vernietigen. :)

Een harde schijf is een magnetische drager. Alle data die je erop slaat moet je teminste, 7x overschrijven worden wil je het met huis tuin en keuken software nog terug kunnen halen.

Industrieel wordt het overschrijven tot minimaal 17x bevorderd, maar ook dat is niet 100% secure.
De boel wissen met DoD 5220.22-M zou genoeg moeten zijn. Een tijdje terug eens gepraat met gasten die hier in NL voor Seagate fysieke data recovery uitvoeren. Die gaven aan dat 1x overschrijven met nullen ook op een moderne HDD niet voldoende is. Met het schema wat DoD 5220.22-M gebruikt kunnen hun er ook niets meer mee. Geen idee of de NSA er dan nog wel iets mee kan, maar willen ze daar de moeite voor nemen moet je denk ik eerst lid worden van Al Qaida.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het trouwens mogelijk dat ik de foto's die ik bijvoorbeeld via Kies verwijder dan in mijn Windows Rycle Bin terecht komen? Want nadat ik ze van Kies had verwijderd verschenen alleen de foto's die zijn verwijderd op Recuva (dus heb ik me zelf genaait) Nu heb ik ze ook via Recuva definitief verwijderd maar ze komen wel terug (afbeelding niet zichtbaar maar hij staat er wel die moet weg dus!!!) ect. Dus wat ik al eerder schreef.

Met Eraser heb ik nu gezien dat je een bepaalde map of sector kan selecteren die je specifiek overschrijft.. heeft dus iemand enig idee welke gebieden ik dan gewoon kan verwijderen?(waar worden de bestanden die ik van Kies verwijder alsnog op mijn C:\ opgeslagen?)

Ik heb een hardeschijf van ong 180gb met nu nog 6gb die bruikbaar is. Voldoet het dan als ik alleen die 6GB helemaal overschrijf? Op het moment dat ik de foto's via Kies verwijderde had ik alleen nog 6GB ruimte over. Dat betekend dus dat het op op een gedeelte van die 6GB is geschreven. Dus is het afdoende als ik bijv 3x met CCleaner dat leegge gedeelte overschrijf? (ben super paranoïde!!!)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat je eens moet stoppen met het roken van genotsmiddelen. Tenzij je iets te verbergen hebt, waarom zou je elke foto met veiligheid willen verwijderen?

Een delete tool die sectoren op waarop het bestandje geschreven staat, tot op 7x overschrijft, zou voldoende moeten zijn. Als er inval is van NSA en de FBI met een bevel voor je deur staat wil je dat je de data teminste 18x overschreven is. Bij het echt verwijderen duurt het allemaal veel langer, omdat elke sector keer op keer overschreven moet worden. Windows verwijders normaliter alleen de entry van het bestand, maar laat het hele bestand dan ook achter.

Een schijf fysiek stukmaken, 18x overschrijven of gewoon verbranden zijn enkele middelen om voorgoed van je data af te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

1x overschrijven (al dan niet met random data) is ook genoeg hoor. Tenzij je bang bent voor iemand die bit voor bit met een electronenmicroscoop je data probeert te recoveren. Iemand met en miljoenenbudget speciaal voor jou, zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CCleaner kan je wellicht gebruiken? Die heeft een optie om veilig te verwijderen, tot aan 'NSA' niveau aan to (9x overschrijven ofzoiets).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08 20:06
In een partitie iets overschrijven werkt vaak niet, omdat nieuwere file systems journaal gebruiken. Dus 1 file meerdere keren overschijven is vaak niet goed(vroeger wel).
Enigste manier dat je 100% zeker bent is de partitie verwijderen, dan is echt alle jounaal weg, en dan met dban 3x over de partitie/schijf schrijven.
Dan nieuwe partitie maken, nu heb je nooit oude resten over van je files/journaal.
Dit is de enigste manier dat je zeker bent.
(En als je foto's bijv opent met software, dan kunnen resten nog in de software zitten(programma's en windows)), dus je windows is ook nog gevaarlijk.

Dan heb je nog indien je schijf foute sectoren heeft, deze worden uitgewisseld(automatisch), met goede sectoren, maar de slechte sectoren bevatten nog info, en dit kun je niet wissen.
Dus een harde schijf met foute sectoren moet je dus echt met een hamer vernietigen.
Denk wel dat hier weinig info op staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-07 21:45

@r!k

It is I, Leclerq

Er is een gratis sysinternals tool die je hierbij kan helpen, Sdelete.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thedon46
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-05 13:50
als je er nou echt vanaf wilt koop je toch een nieuwe schijf, zet je je data over.
en bewerk je je huidige met een hamer. klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:45:
In een partitie iets overschrijven werkt vaak niet, omdat nieuwere file systems journaal gebruiken. Dus 1 file meerdere keren overschijven is vaak niet goed(vroeger wel).
Enigste manier dat je 100% zeker bent is de partitie verwijderen, dan is echt alle jounaal weg, en dan met dban 3x over de partitie/schijf schrijven.
Dan nieuwe partitie maken, nu heb je nooit oude resten over van je files/journaal.
Dit is de enigste manier dat je zeker bent.
(En als je foto's bijv opent met software, dan kunnen resten nog in de software zitten(programma's en windows)), dus je windows is ook nog gevaarlijk.

Dan heb je nog indien je schijf foute sectoren heeft, deze worden uitgewisseld(automatisch), met goede sectoren, maar de slechte sectoren bevatten nog info, en dit kun je niet wissen.
Dus een harde schijf met foute sectoren moet je dus echt met een hamer vernietigen.
Denk wel dat hier weinig info op staat.
Ik heb nu dus het 6GB lege gedeelte van mijn schijf gewist(3x) en er komt niks meer tevoorschijn met Recuva, maar ik kan er dus nu niet vanuit gaan dat het echt weg is? Het hoeft zo dusdanig te worden verwijderd dat de FBI het niet meer terug kan halen maar gewoon zo verwijderen dat het niet meer door die stomme recovery progjes kan worden hersteld.
Pagina: 1