Hallo allemaal,
Ik heb een super mini budget om mijn PC weer iets beter te maken. Het gaat om een budget van max 100 euro en kom zelf niet helemaal uit over waar ik het aan zou besteden.
Mijn huidige hardware configuratie is:
ASRock 970 Extreme3
AMD FX-8150
8GB DDR3 (2195 MHz)
ATI Radeon HD 4770
250GB Seagate Barracuda 7200RPM ST3250318AS,
450 watt of meer power suply (weet niet precies hoeveel)
Mij maakt het kopen van hardware 2e-hands niet uit, dus kan er best gekeken worden naar 2e-hands prijzen, maar nu zijn er 2 opties:
- Het vernieuwen van mijn videokaart.
- Het toevoegen van een SSD.
Ik heb geen flauw benul waar ik meer aan heb. Ik game graag, maar kan de meeste spellen nog wel op medium doen.
Aan de andere kant scheelt de opstarttijd en dergelijke met een SSD wel weer gigantisch veel en zou 100+GB wel fijn zijn aangezien mijn schijf aan de volle kant zit.
Voor de videokaart zat ik te denken aan:
Radeon HD 7750/7770
GeForce GTX 560
Maar ik weet niet of mijn CPU dat bottlenecken en of ik daar iets aan heb.
Voor een SSD zat ik te twijfelen tussen:
pricewatch: Samsung 840 series 120GB
pricewatch: Sandisk Solid State Drive 128GB
Heeft er iemand tips over wat voorkeur heeft in mijn systeem en eventueel verbeteringen met de gekozen producten?
Groeten,
Bram
Ik heb een super mini budget om mijn PC weer iets beter te maken. Het gaat om een budget van max 100 euro en kom zelf niet helemaal uit over waar ik het aan zou besteden.
Mijn huidige hardware configuratie is:
ASRock 970 Extreme3
AMD FX-8150
8GB DDR3 (2195 MHz)
ATI Radeon HD 4770
250GB Seagate Barracuda 7200RPM ST3250318AS,
450 watt of meer power suply (weet niet precies hoeveel)
Mij maakt het kopen van hardware 2e-hands niet uit, dus kan er best gekeken worden naar 2e-hands prijzen, maar nu zijn er 2 opties:
- Het vernieuwen van mijn videokaart.
- Het toevoegen van een SSD.
Ik heb geen flauw benul waar ik meer aan heb. Ik game graag, maar kan de meeste spellen nog wel op medium doen.
Aan de andere kant scheelt de opstarttijd en dergelijke met een SSD wel weer gigantisch veel en zou 100+GB wel fijn zijn aangezien mijn schijf aan de volle kant zit.
Voor de videokaart zat ik te denken aan:
Radeon HD 7750/7770
GeForce GTX 560
Maar ik weet niet of mijn CPU dat bottlenecken en of ik daar iets aan heb.
Voor een SSD zat ik te twijfelen tussen:
pricewatch: Samsung 840 series 120GB
pricewatch: Sandisk Solid State Drive 128GB
Heeft er iemand tips over wat voorkeur heeft in mijn systeem en eventueel verbeteringen met de gekozen producten?
Groeten,
Bram