MSI laptop upgraden met SSD Harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444477

Topicstarter
Hallo,

Een jaartje geleden heb ik een laptop van MSI gekocht met de volgende hardware.

Processor Intel Core i5 2430M CPU 2.40 GHz
Intern RAM-geheugen 4 GB
Opslagcapaciteit 640 GB 5400 rpm
Type videokaart NVIDIA GeForce GT 540M

Nu zit ik erover te denken om er een SSD hardeschijf van minimaal 256 GB in te plaatsen. Daarover heb ik een paar vragen.

1. Merk je duidelijk verschil in prestaties na het plaatsen van een SSD? Is het echt aan te raden? (bijv bij gamen, opstarten en filmbewerking)
2. Wat zou hiervoor een goede keuze zijn?
3. Gaat de batterij hierdoor ook langer mee? (Al ben ik nu al tevreden over de batterijduur ivm intel switch)
4. Zijn er ook nadelen?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaph
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-09-2022

Xaph

Professioneel Dyslecticus

1. Bij opstarten vooral, games laden ook. Filmbewerking weet ik niet.
2. Samsung of de Crucial m4 lijn hebben goede recensies. Check de pricewatch.
3. Het verschil zal niet echt merkbaar zijn.
4. Ja, je hebt beperkte schijfruimte.

[Desktop] CM Storm Stryker | Gigabyte GA-Z77X-D3H | i5 3570k | Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 | Corsair Vengeance 16GB Dual-Channel | Asus HD7950 DirectCU II Top V2 CrossFireX | Samsung 830 128GB | TL-WDN4800 | Corsair TX750M [/Desktop]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-06 21:50
De batterijduur zal niet merkbaar achteruit gaan. Een SSD gebruikt hooguit een paar Watt. Zoals Xaph al zei hebben de Crucial SSDs op dit moment de beste bang for the buck. Een groot nadeel aan een nieuwe SSD plaatsen is dat je alles erop moet zetten.. Ik weet niet of er een manier is om het OS en andere belangrijke bestanden over te zetten zonder alles er opnieuw op te zetten. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-06 21:17
1. De computer reageert gewoon sneller bij het dagelijks gebruik.
2. Voor de beste kijk hier: CiPHER's Storageblog: SSD best buy guide
3. Je zal weinig tot geen verschil in in batterijduur merken.
4. 2 nadelen: 1. je wilt nooit meer zonder. 2. de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavelineMusic
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-03-2022
Ik gok dat je pc er nu 1/2 minuten over doet om op te starten zo ongeveer. Met een SSD wordt dit ongeveer 15 seconden max gok ik.

Je games zullen veel sneler laden, alleen zal de prestatie ervan niet zozeer omhoog gaan.

De prestatie van je filmbewerking zal niet merkbaar verbeteren. Dit ligt namelijk meer aan de hoeveelheid RAM. Wel zal de software sneller opstarten. Aangezien SSD flash geheugen is kan het de bestanden veel sneller verwerken en meerdere dingen tegelijk doen. Voor filmbewerking is pure power nodig.

Als je genoeg hebt van het wachten op processor en de taken niet per se vlotter wil laten lopen, vooral doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zelf een ADATA SX900 in m'n notebookje gezet (een MSI U270). Daar zat eerst een 320GB HDDtje in. Wat ruimte betreft ben ik er dus amper op achteruit gegaan, wat betreft prestaties is het nu een zeer prettig machientje om mee te werken.

Als je die ruimte kunt missen dan zou ik er zeker een 256GBer induwen.
Pagina: 1