Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• siard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-11 13:05
hallo,

Ik zoek een nieuwe mobiel ter vervanging van mijn iPod 3 in combinatie met een Samsung Galaxy Ace. Ik wil niet meer met twee apparaten lopen, maar deze combineren in één apparaat.
Hierbij kwam ik op de iPhone 4S (5 ligt buiten mijn budget) en de HTC One. Beide zijn vergelijkbaar ik prijs, maar er zijn ook (grote) verschillen.
Eerst intern:
De iPhone 4S (versie ik die ik wil) heeft 16GB opslagcapaciteit, processorsnelheid van 1 GHz, werkgeheugen van 512MB.
De HTC One hierintegen: 32 GB opslagcapaciteit, processorsnelheid van 1,7 GHz, werkgeheugen van 2GB.

Extern:
De iPhone 4S heeft een scherm van 3,5" met een resolutie van 960x640 (retina)
De HTC One heeft een scherm van 4,7" met een resolutie van 1920x1080 (Full HD 1080p, LCD)

Nou is mijn vraag aan jullie welke het beste is/welke jullie mij aanraden (graag met motivatie). Ook is er de mogelijkheid nog suggesties te geven voor andere smartphones die vergelijkbaar zijn. De prijs moet echter vergelijkbaar zijn met de iPhone 4S/HTC One.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Bij voorbaat dank,
Siard.

[ Voor 3% gewijzigd door siard op 01-08-2013 19:25 ]

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
De HTC One is de betere telefoon op basis van hardware. De vraag is dus wat je ligt, Android of iOS. En in dit geval moet de voorkeur voor iOS toch al zwaar doorwegen om de gebreken van de 4S tov de One goed te maken.

Persoonlijk zou ik voor de One kiezen.

Andere opties zijn een Nokia Lumia 925 of een Samsung Galaxy S4.

Verwijderd

Welke gebreken heeft de 4S dan precies tegenover de One?

• AndRo555
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-11 21:56
802.11ac, LTE, DC-HSPA (42Mbit) vs HSPA (14,4Mbit), deftige speakers, goede low light performance camera. (veruit het belangrijkste bij een smartphone camera imo) ,...

• siard
Zoals het er nu uit ziet ga ik toch voor de iPhone 4S, dit kan alleen nog veranderen. De Game-changer was dat ik even naar de mediamarkt ben gegaan om ze beide uit te proberen. Hierbij merkte ik dat de HTC One veel te groot was voor in mijn hand (heb kleine handen :P).
Maar als iemand nog een suggestie heeft die qua formaat tussen de One en de 4S in ligt, wordt dit gewaardeerd.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:36

Umbrah

The Incredible MapMan

One Mini? Lumia 820? Galaxy S4 Mini? Ik zal niet zo snel een antieke telefoon als de 4S nemen, en daarnaast... iOS moet je maar net liggen.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ik weet niet hoe groot je muziekcollectie is, maar misschien verstandig een mobiel te kiezen waar je het geheugen van kunt uitbreiden?
Je gaat immers op je mobiel vast meer doen behalve alleen muziek luisteren. (16 gig aan muziek is wel genoeg, maar met apps, navigatie, filmbestanden e.d. krijg je 16 gig zo vol hoor...)

Dat betekent dat je juist naar een andere mobiel moet kijken ipv de one en iphone.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• siard
Umbrah schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 01:30:
One Mini? Lumia 820? Galaxy S4 Mini? Ik zal niet zo snel een antieke telefoon als de 4S nemen, en daarnaast... iOS moet je maar net liggen.
iOS ligt me zeker wel, omdat ik dit wel gewend ben van m'n iPod 3.
Quacka schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 08:46:
Ik weet niet hoe groot je muziekcollectie is, maar misschien verstandig een mobiel te kiezen waar je het geheugen van kunt uitbreiden?
Je gaat immers op je mobiel vast meer doen behalve alleen muziek luisteren. (16 gig aan muziek is wel genoeg, maar met apps, navigatie, filmbestanden e.d. krijg je 16 gig zo vol hoor...)

Dat betekent dat je juist naar een andere mobiel moet kijken ipv de one en iphone.
Welke zou je mij dan aanraden die aan de eisen voldoet?

[ Voor 47% gewijzigd door siard op 02-08-2013 11:21 ]

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Ik heb m'n vriendinnetje een paar maanden geleden een Galaxy S3 kado gegeven om d'r irritaties en frustraties van de iphone 4S weg te nemen. Op een paar kleine dingen na is ze diep gelukkig met de overstap.

1) Veel betere low-light modus van de camera + veel professionelere camera software
2) Fatsoenlijke front-cam
3) Heerlijk groot scherm waar browsen, films kijken, spelletjes en fotos bekijken véél fijner is
4) Véél betere accuduur. Haar 4s haalde meestal de helft van de dag niet, moest ie op d'r werk aan de lader...savonds weer leeg. De S3 haalt een dag op een lading.
5) Fatsoenlijke widgets (agenda op d'r homescreen was een soort van wereldwonder voor haar..hoe lief hé?)
6) Beduidend vlotter in gebruik met laatste software (minder wachten op applicaties openen, fotos editen)
7) "wow er is echt enorm veel leuke gratis software...waarom kost dat niets? bij iphone moet ik altijd betalen, is dit wel oké?" (Nova launcher, quickpic, agenda widgets enz enz enz enz)

Ze mist haar iphone op een aantal punten, en die zullen generiek zijn bij alle android toestellen.
A) Standaard Missed notifications op whatsapp/gesprekken/sms/mail. Sinds kort is er Holo Launcher die dat gratis bied, er zijn ook betaalde launchers die die functionaliteit bieden.
B) Sneller laden (3 uur vs 4 uur oid). Klein 1450mha accutje is natuurlijk sneller vol dan een grote 2100+ accu.
C) Wat hogere helderheid van het scherm in volle zon. De S3 is één van de minst heldere android telefoons.
D) Betere camera whitebalance bij moeilijk licht, neutralere kleuren

Kortom, ik denk dat je met een 4S eigenlijk gewoon een beetje een verkeerde keus gaat maken. T' is een duur toestel, je krijgt oude hardware die je bij Android voor de halve prijs koopt. Je krijgt een enorm slechte accu prestatie (heel het apple forum staat er mee vol...). Het toestel weet iOS7 maar met moeite soepel te draaien (iOS6 was ook al geen verbetering). Ik betwijfel dus of je echt heel erg veel toekomst nog hebt met het apparaat.

Er zijn een hoop fraaie telefoons in de Android wereld voor weinig geld die je een véél fijnere gebruikservaring geven dan een iphone, tenzij je zegt : Ik wil *niks* customizen, niet een paar uurtjes spenderen aan de boel aanpassen naar mijn wensen (wat apps disablen, launcher installeren, wat widgets installeren enz).

• siard
okey bedankt.
Ik ben ook gaan kijken naar de Galaxy S4 mini.

Zouden jullie de Galaxy S4 mini ook verkiezen boven de iPhone 4S?

• majic
Ik ben normaal geen fan van de S4 mini omdat ik de S3 wat betere waar voor je geld vind. Maar in jou geval vind je de S4 (en dus de S3, die bijna even groot is) onhandig qua formaat. De S4 mini is dan een leuk toestel geworden ja, mits de prijs oké is.

Als je de camera niet zo belangrijk vind (De galaxy lijn, iphones en Sony experia Z o.a. hebben de hoogste camera kwaliteit zo'n beetje) dan zijn er opeens veel meer leuke toestellen van andere merken. Dat scheelt in prijs.

• siard
Waar zat je dan aan te denken Majic?

• majic
Je zou eens kunnen kijken naar de volgende toestellen met prijzen tot c.a. 320 euro.

pricewatch: LG Optimus 4X HD Zwart (wel 4.7" maar compactere behuizing dan een Galaxy S3, goede accuduur)

pricewatch: Huawei Ascend G615 Zwart (4.5", goede accuduur, goedkoop)

pricewatch: Sony Xperia SP Zwart (4.6", goede accuduur, fijne standaard software aanwezig)

Al die toestellen zijn wat kleiner dan een S4, en vooral een stuk goedkoper (255-327 euro). Performance loopt ruim voor op een iphone 4s in alle gevallen. Accuduur zal véél beter zijn bij de genoemde voorbeelden.

Windows toestellen heb ik geen verstand van, maar daar zit vast ook wel iets interessants tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door majic op 02-08-2013 13:10 ]

• siard
Bedankt maar ik denk dat ik toch bij de S4 mini blijf. Ik heb de suggesties nog eens bekeken en vooral de Xperia SP was een grote concurrent. De tegenvaller was alleen de breedte en de lengte. Ik denk dat de Galaxy S4 beter bij mijn formaat past, en de accuduur neem ik dan maar voor lief. De mobiel/iPod die ik nu heb moeten ook bijna elke dag aan de lader...

Verwijderd

majic schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 12:06:
Verhaal over vergelijking Android S3 met iOS 4S
Ondanks dat de inhoud van je posts grotendeels informatief zijn vind ik je argumenten waarom een S3 en Android de voorkeur zouden moeten genieten nogal subjectief en erg eenvoudig te weerleggen in het voordeel van Apple. Maar dan wordt het weer een standaard discussie waar niemand zin in heeft :).

Duidelijk is dat TS geen idee heeft van wat hij zelf wil en getuige zijn vragen ook niet erg veel onderzoek doet om hier achter te komen. Het lijkt me verstandiger om een concrete lijst met wensen en eisen te hebben dan allerlei telefoons en modellen aanraden omdat iemand specifiek dat toestel prettig vindt.

• siard
Ten eerste weet ik wel wat ik wil. Een smartphone met ongeveer dezelfde opties als wat ik kan met m'n iPod 3 en Galaxy Ace samen. Alleen dan nog een beetje een upgrade zodat alles wat beter wordt. Ook moet het scherm niet groter zijn dan 4,5" want anders ligt die niet lekker meer in de hand bij mij.
Onderzoek doe ik zo goed mogelijk, maar ik heb absoluut 0 verstand van mobieltjes, dus lijkt het me logisch dat ik om hulp vraag. Daarbij is het niet erg om ook subjectieve antwoorden te krijgen omdat je dan ook mensen hun gebruikerservaring te horen krijgt --> Erg belangrijk vind ik!
Volgens mij heb ik door de posts heen genoeg eisen en wensen aangegeven...

• majic
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

Ondanks dat de inhoud van je posts grotendeels informatief zijn vind ik je argumenten waarom een S3 en Android de voorkeur zouden moeten genieten nogal subjectief en erg eenvoudig te weerleggen in het voordeel van Apple. Maar dan wordt het weer een standaard discussie waar niemand zin in heeft :).

Duidelijk is dat TS geen idee heeft van wat hij zelf wil en getuige zijn vragen ook niet erg veel onderzoek doet om hier achter te komen. Het lijkt me verstandiger om een concrete lijst met wensen en eisen te hebben dan allerlei telefoons en modellen aanraden omdat iemand specifiek dat toestel prettig vindt.
Het zijn een aantal observaties van een ex-apple gebruikster (m'n vriendin) + m'n eigen bevindingen + algemeen op internet te vinden informatie. Is heel weinig subjectiefs aan (behalve dat ik het positieve punten vind. Als jij bijv. een korte accuduur beter vind, ja, dan zijn het subjectieve observaties ;)

Ik zou zeggen, puur ter compleetheid, weerleg aub m'n punten? Ik ben helemaal niet merk-trouw, dus mij heb je er echt niet mee hoor :) TS wil gewoon goede informatie.

[ Voor 5% gewijzigd door majic op 02-08-2013 16:05 ]

• Quacka
siard schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 11:20:
[...]
Welke zou je mij dan aanraden die aan de eisen voldoet?
Samsung S4. Die is volgens mij vrijwel net zo groot als de One, het scheelt 2 mm. En het toestel is ook nog eens dunner en goedkoper.

Wil je dat toestel niet, dan is de One een goede, maar onthoud dat je het geheugen niet kan uitbreiden.

De s4 mini heeft een te lage resolutie, althans: zeker voor die prijs. Die zou ik echt niet nemen.
Dan heb je nog meer aan de eerder genoemde Huawai G615, dat best een aardige optie is. Standaard 8 GB, vul dat aan met een 32 GB sd-kaartje en je hebt meer ruimte dan op de One. Qua geluid heeft deze ook 2 speakers aangevuld met Dolby Digital Plus, wat wellicht voordeel oplevert.

De Acer Liquid E2 kan ook nog. Ook die heeft 2 speakers. (DTS)

http://tweakers.net/price...;327724;333899/categorie/

[ Voor 7% gewijzigd door Quacka op 03-08-2013 10:36 ]

• siard
Zoals al had aangegeven, vind ik de suggesties van Quacka te groot. Deze liggen niet lekker in de hand vind ik, en ik moet constant m'n hand verplaatsen om bovenaan te komen. Ook zal bijvoorbeeld de S4 niet in m'n broekzak passen omdat deze zo groot is. :/

• Quacka
2 milimeter!!! Hij is 2 milimeter groter. Pak eens een rolmaat of een liniaal.... 8)7 8)7
De One is eigenlijk dus ook te groot naar je zin.

Conclusie: neem gewoon een kleine iPhone. Je betaalt teveel, maar je hebt dan wel een kleine telefoon.
Wil je een betere telefoon, dan zul je echt een grotere telefoon krijgen.
Echt, ik zou niet zo'n minitelefoon als de iPhone willen. Misschien leuk als je er vooral mee belt en muziek beluistert, maar voor veel apps is een groter scherm toch echt fijner. Alles wordt net wat duidelijker en groter.

Tegelijk vind ik 500 euro voor een telefoon waar je alleen mee belt en muziek luistert ook aardig duur. Maar goed: rare wensen, hoge prijzen...

Nog even een link met je mogelijkheden. Ik was de relatief nieuwe Huawei G6 vergeten. Weer een beetje kleiner dan de One, maar een stuk groter dan de iphone.
http://tweakers.net/price...;339260;331839/categorie/

Eigenlijk heb je vanaf het begin je keuzes al aardig beperkt, met je wens voor een kleine telefoon...

[ Voor 78% gewijzigd door Quacka op 03-08-2013 17:30 ]

Pagina: 1