Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

ESXI herinstalleren op datastore ipv SSD

Pagina: 1
Acties:

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 12:48
Situatieschets:

Ik heb thuis een servertje draaien met daarop ESXI 5.1.
ESXI en de swapfiles staan op een 60GB SSD en daarnaast draait een 2 x 2 TB datastore.
Omdat er nauwelijks gebruik gemaakt word van de SSD wil ik deze eigenlijk opnieuw gaan inzetten in een desktop.

Concreet wil ik dus de SSD er tussen uit halen, hoe ga ik dit doen? Gaat dit dmv de guests veilig stellen en dan ESXI op de datastore opnieuw installeren en dan de guests weer terug zetten of zijn hier andere makkelijkere manieren voor?

Gewoon Michael

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-11 15:12
Pak een 2GB USB stick, zet daar ESXi op.
Schrijf netjes alle instellingen op van ESXi (IP adres en netwerk instellingen zijn het belangrijkste).
Zet je servertje uit.
Prik de USB stick in je servertje en trek de SSD er uit.
Start op van de USB stick en log in met de vSphere Client.
Zorg er voor dat alle instellingen weer netjes zo staan als je gewend was.
Open de 2x 2TB datastore met de datastore browser (ja, die vindt ESXi zelf tijdens het opstarten).
Blader naar de VM toe (*.vmx bestandje) en klik er met de rechter muisknop op. Kies voor "register VM".
Start de VMs.

while (! ( succeed = try ()));

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:25

tomtom901

Moderator General Chat
Eigenlijk bedoel je "Add to inventory" maargoed. Als je dus de Virtual Machines op de SATA datastore hebt staan kan je ze simpelweg opnieuw toevoegen vanaf de .vmx file. Die vind je op de datastore, in de folder van de specifieke virtual machine. Zorg dus ook dat de namen dusdanig duidelijk zijn dat je ze later nog terug kunt vinden.

• michael21
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-11 12:48
Ok, thnx, het werkt!

[ Voor 73% gewijzigd door michael21 op 02-08-2013 23:18 ]

Gewoon Michael