Paypal gestopt met Automatische Incasso

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-11-2024

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Één van de dingen die ik van Paypal altijd erg handig heb gevonden en waar ik jarenlang met plezier van heb gebruik gemaakt is de betaling middels 'Automatische Incasso' vanaf mijn Nederlandse bankrekening.
Op 26 juli, ja je leest het goed, ontving ik echter een mailtje dat deze methode al sinds de 23e juli niet meer mogelijk was. Zonder verdere vooraankondiging is dit dus zomaar stop gezet.
Verder had het mailtje een nogal commercieele toon waarbij het via iDeal geld toevoegen aan de paypal account hevig werd gepromoot.
Geld toevoegen wordt eenvoudiger

Beste Carnager,

Op dit moment kunt u op drie manieren geld van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening overmaken:

Met iDEAL via Money2 (instant)
Top-up via internetbankieren (1 á 2 werkdagen)
Automatische incasso (4 tot 6 werkdagen)
Automatische incasso is sinds 23-07-2013 niet langer beschikbaar. De snelste manier om vanaf nu geld van uw bankrekening naar uw PayPal-rekening over te maken, is via onze PayPal-partner Money2.

..enzovoorts..
In het byzonder voor terugkerende automatische betalingen is het enorm onhandig dat PayPal deze wijziging zonder blikken of blozen heeft doorgevoerd.

Wat het nog veel problematischer maakt is dat er bij een aantal van de opties geen mogelijkheid is om de funding options aan te passen dwz er worden wel selectierondjes weergegeven met opties maar de rondjes zijn niet aan te klikken. Bij een aantal anderen gaat het echter wel goed. Zeer frustrerend aangezien paypal zich er vanaf maakt met een standaard mailtje waarin precies dat staat wat ik probeer te doen. :S

Even een grote afknapper aan het adres van Paypal dus |:( en voor wie dit nog niet gemerkt heeft handig om te weten.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 318025

Hier werkte het toch vaak niet en zat ik om een of andere vage reden aan die echeck welke best lang duurt, dus Money2 is best handig en voor rest heb ik mijn credit card aan paypal gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 182177

Had het ook al gezien.
Ik gebruikte deze optie 9/10 keer.

Beetje jammer dat ze op deze manier toch weer naar iDeal, (Money2) pushen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@Diqiu-Long
Ik probeer het dus ook over te zetten naar credit card maar bij een gedeelte van de automatische betalingen lukt dit dus niet doordat de selectierondjes niet te selecteren zijn. Bij andere automatische betalingen had ik geen probleem om het over te zetten naar credit card. :S

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 04:38
Ik heb directe afschrijving bij Paypal. Nog nooit problemen mee gehad, Paypal haalt het geld dan direct van mijn rekening.

Onder profiel bankrekening toevoegen, lijkt me nagenoeg hetzelfde als automatische incasso.

[ Voor 28% gewijzigd door steffex op 01-08-2013 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wel vreemd voor iets wat sinds 23 juli niet meer mogelijk zou zijn, wel op 30 juli bij mij is uitgevoerd. Althans, ik heb een bankrekening gekoppeld aan mijn PayPal en als ik iets betaal word het 'direct' van mijn rekening gehaald. Dat lijkt mij toch ook een automatische incasso.

[ Voor 46% gewijzigd door MegaTronics op 01-08-2013 18:01 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06:32
steffex schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 17:49:
Ik heb directe afschrijving bij Paypal. Nog nooit problemen mee gehad, Paypal haalt het geld dan direct van mijn rekening.

Onder profiel bankrekening toevoegen, lijkt me nagenoeg hetzelfde als automatische incasso.
Dit dus.
Bij mij gaat het ook gewoon direct van de rekening af. Vroeger via bankrekening, nu gewoon via CC.
Dus ik zie het probleem niet echt, maar waarschijnlijk mis ik dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
@steffex Ja we hebben het over exact hetzelfde alleen iets anders benoemd.

@MegaTronics Dat is inderdaad heel byzonder. Zou het misschien met je bank te maken kunnen hebben? Zelf zit ik bij de ING (voormalige Postbank) dus misschien is het bij andere (Nederlandse) banken onveranderd mogelijk.. o.O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:31
Ik heb afgelopen dagen (vanmiddag nog) ook een aantal PayPal betalingen gedaan met directe afschrijving. Geen problemen mee gehad, en ook geen mailtje gehad dat het gaat stoppen. Zelf heb ik Rabobank, geen idee of dat er iets mee te maken heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Bloemstukje op 01-08-2013 18:04 ]

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb een Rabo rekening en daar word het vanaf gehaald. Als die incasso niet lukt, word die via de CC afgeschreven. Maar zoals al gemeld, de 30e heb ik iets betaald en dat is de 31e afgeboekt van de rekening.

ik heb de betreffende mail wel gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door MegaTronics op 01-08-2013 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:31
Bloemstukje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:04:
Ik heb afgelopen dagen (vanmiddag nog) ook een aantal PayPal betalingen gedaan met directe afschrijving. Geen problemen mee gehad, en ook geen mailtje gehad dat het gaat stoppen. Zelf heb ik Rabobank, geen idee of dat er iets mee te maken heeft.
Idem hier, gisteren nog iets op die manier betaald met Paypal, zonder enig probleem. Ik zit bij ASN Bank. Paypal biedt die optie dus nog gewoon aan. Is die e-mail van je wel echt van Paypal? En heb je al uitgeprobeerd of het inderdaad niet meer werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Voorheen was het bij mij precies zoals bij @MegaTronics dus primair wordt eventueel paypal balance aangesproken, daarna de automatische incasso en mocht dat eventueel niet lukken dan de credit card.
Maar bij mij is inmiddels dus een betaling gewoonweg niet doorgegaan, omdat de automatische incasso niet mogelijk is, en het is ook niet gereroute naar de credit card. Ze gaan het over 3 dagen nog eens proberen, dat dan weer wel.
Vervelend aangezien ik gewoon een ononderbroken dienstverlening wil en ik wil ook dat de dienstverlenende partij gewoon z'n geld krijgt. Dus dit soort geklungel bij paypal wordt dat in het honderd gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Standaard vraag: heb je al contact opgenomen met Paypal?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anakha schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:09:
[...]

Idem hier, gisteren nog iets op die manier betaald met Paypal, zonder enig probleem. Ik zit bij ASN Bank. Paypal biedt die optie dus nog gewoon aan. Is die e-mail van je wel echt van Paypal? En heb je al uitgeprobeerd of het inderdaad niet meer werkt?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
Return-Path: <T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com>
Delivered-To:mijnemailadres
Received: (qmail 32287 invoked by uid 87); 26 Jul 2013 11:07:30 +0200
Received: from outbound.emea.e.paypal.com by server3 (envelope-from <T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com>, uid 0) with qmail-scanner-2.08 
 (clamdscan: 0.97.8/17568. spamassassin: 3.3.2.  
 Clear:RC:0(96.47.30.230):SA:0(-9.2/5.0):. 
 Processed in 11.637952 secs); 26 Jul 2013 09:07:30 -0000
X-Spam-Checker-Version: SpamAssassin 3.3.2 (2011-06-06) on server3.bhosted.nl
X-Spam-Level: 
X-Spam-Status: No, score=-9.2 required=5.0 tests=AWL,BAYES_00,DKIM_SIGNED,
    DKIM_VALID,DKIM_VALID_AU,HTML_MESSAGE,MIME_HTML_ONLY,RCVD_IN_DNSWL_NONE,
    RP_MATCHES_RCVD,SPF_HELO_PASS,SPF_PASS,T_KHOP_FOREIGN_CLICK,
    USER_IN_DEF_DKIM_WL autolearn=no version=3.3.2
X-Envelope-From: T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com
Received: from outbound.emea.e.paypal.com (96.47.30.230)
  by server3.bhosted.nl with SMTP; 26 Jul 2013 11:07:18 +0200
Return-Path: <T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com>
DKIM-Signature: v=1; a=rsa-sha1; d=e.paypal.nl; s=ED-DKIM-V3; c=simple/simple;
    q=dns/txt; i=@e.paypal.nl; t=1374829636;
    h=From;
    bh=IEpxHgE5LVr6SL984f36Ko4rfkg=;
    b=uvBlc48hEv5CCnjx5y7fUIwwgXjl3dAWweq9FK81Tze48+vWh4OoRRLu1ktyKEDo
    ApJouPq+CVmSs1tc3bbBpSj9iwsrJakr0tmyPC+W52IUZwA72CgNlUE5Y1H3z0d3
    t6pW86PD6mBEokDFMJMY/m64rDIdb31Go+gxwHzD9oU=;
Received: from [127.0.0.1] ([127.0.0.1:53091])
    by bm1-06.bo3.e-dialog.com (envelope-from <T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com>)
    (ecelerity 2.2.2.45 r(34222M)) with ECSTREAM
    id E8/17-32655-44C32F15; Fri, 26 Jul 2013 05:07:16 -0400
Date: Fri, 26 Jul 2013 05:07:16 -0400
Content-Type: text/html; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
MIME-Version: 1.0
From: "PayPal" <paypal@e.paypal.nl>
Reply-To: "PayPal" <noreply@e.paypal.nl>
To:mijnemailadres
Subject: Geld toevoegen wordt eenvoudiger
Message-Id: <24001-983-T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@e-dialog.com>
X-Mail-From: T1L4A3K-JELLAX-FD0INH-0UHOG5-GDR7X7-H-M2-20130726-41f4361040bc2b@emea.e.paypal.com
X-Match: emea.e.paypal.com
X-RCPT-To:mijnemailadres
X-Mailer: EDMAIL R6.00.02
X-EsetId: 4853E83D9DAD14341F15B6

De header van de betreffende mail van PayPal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TECHcrime
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-05 15:14
Ik heb dezelfde mail gehad (Ik heb ING) Vind dit wel een beetje jammer.. SWTOR schrijft elke maand geld af via paypal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Heb dat selectieprobleem ook nog eens geprobeerd of het misschien aan Chrome lag, dus heb het dan maar eens met sullige internet explorer geprobeerd, maar ook daarmee zijn die selectierondjes niet aan te klikken bij de partijen. Het gaat dan om Preapproved Payments.

Een aantal van de betalingen wordt het weergegeven als:
Subscription Funding Source:
Echeck

Seller does not accept this method of payment

Direct Debit

Credit Card
Daar doen de rondjes het allemaal niet (terwijl alleen Echeck niet geaccepteerd wordt.

Bij andere automatische betalingen staat het anders:
Funding Source
Primary Funding Source
PayPal Balance What's this?
Backup Funding Source
MasterCard Credit Card XXXX-XXXX-XXXX-1234
Daar kan ik via 'change' wel gewoon wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
gambieter schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:14:
Standaard vraag: heb je al contact opgenomen met Paypal?
Ja, zie openingspost, krijg dus een standaard mailtje terug van paypal waar precies de werkwijze in staat die ik probeer te doen. Op het feit dat die cirkeltjes zich niet aan laten klikken gaan ze domweg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
TECHcrime schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:18:
Ik heb dezelfde mail gehad (Ik heb ING) Vind dit wel een beetje jammer.. SWTOR schrijft elke maand geld af via paypal...
Okay, dan is het dus duidelijk dat mensen met rabo en asn geen problemen hebben maar dat het bij de ing dus is stopgezet om nog per automatische incasso je paypal betalingen te kunnen doen. Maar wellicht is het een voorbode en gaan ze het bij de andere banken ook stoppen.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zou het niet zo zijn dat het alleen geld voor periodieke overschrijvingen (welke je van te voren al accordeert)? Bij mijn betaling van de 30e heb ik zelf de betaling via PayPal gedaan.

Afbeeldingslocatie: http://spilleman.net/gathering/paypal.png

Zoals te zien is, is de incasso de 30e gewoon uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:00
Hier is gister nog wat van mijn ING rekening afgeschreven door PayPal.

Ik had hem voorheen aan mijn Rabobank relening gekoppeld, maar ben een maand of 4 geleden overgestapt naar ING.

Zag wel iets staan van "Uitgestelde betaling" als ik iets bestelde.

[ Voor 16% gewijzigd door ThinkPad op 01-08-2013 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Automatische betaling of een zelf uitgevoerde betaling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
ThinkPadd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:26:
Hier is gister nog wat van mijn ING rekening afgeschreven door PayPal.

Ik had hem voorheen aan mijn Rabobank relening gekoppeld, maar ben een maand of 4 geleden overgestapt naar ING.

Zag wel iets staan van "Uitgestelde betaling" als ik iets bestelde.
Heb je een ING rekening van 7 cijfers (oftewel een 'giro' rekening) of van 9 cijfers?
Misschien maakt dat nog een verschil..
Ter referentie, zelf heb ik een 7-cijferig rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik gebruik PayPal alleen voor eBay bestellingen, dus ik weet niet waar je dat onder wilt scharen :p ?

Mn rekeningnummer heeft 9 cijfers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

ThinkPadd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:38:
Ik gebruik PayPal alleen voor eBay bestellingen, dus ik weet niet waar je dat onder wilt scharen :p ?

Mn rekeningnummer heeft 9 cijfers
Dat lijkt mij dan een eenmalige betaling, (dit soort gebruik ik ook altijd) dus geen automatische betaling.

@carnager: Zijn de betalingen die nu bij jou misgaan automatische betalingen of niet?

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 01-08-2013 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:29
Volgens mij is het zo dat deze zogenaamde "Preapproved Payments" alleen werken icm een bankrekening als je eveneens een CC aan je PayPal account hebt gekoppeld. Mocht PayPal (die de betaling "voorschiet") dan het geld niet kunnen innen van je bankrekening dan kunnen ze het alsnog van je CC afschrijven.

Heb je geen CC en je doet een betaling dan krijgt de ontvanger dus inderdaad eerst een Echeck (uitgestelde betaling), en wordt het ontvangen bedrag pas bijgeschreven als PayPal het van je bankrekening heeft kunnen afschrijven.

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:41
Mijn rekeningnummer heeft 6 cijfers (wat heeft dit er eigenlijk mee te maken? :P), en gisteren liep ik tegen het probleem dat OVH geen bank accepteerde, of Paypal blokkeerde dit zelf. Zéér onhandig

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xahmol
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-03-2024
Wellicht dat ING gestopt is PayPal met directe incasso te faciliteren omdat fraude een te groot probleem werd?
Zie ook dit artikel alweer uit 2011: nieuws: Fraudeurs omzeilen beveiliging ING via Paypal

Dat zou nml verklaren waarom ING maatregelen neemt en andere banken niet. ING is de enige met TAN codes.

(Overigens wil ik zelf Paypal vanwege het gebrek aan twee factor authenticatie niet eens in de buurt van automatische incasso laten komen, maar dat is een andere discussie. Heb daar zelf een vervelende ervaring mee gehad met een gehackt account. Al het geld terug gekregen, maar genoeg geschrokken om Paypal eruit te gooien hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Incasso's kan je namelijk gewoon zo terug draaien, en eventueel kan je de incasseerder blokkeren mocht het niet baten. Waarom heb je dan zo'n probleem met automatische incasso's?

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hmm, raar. Ik heb afgelopen maand zonder problemen nog geshopped op Ebay mbv Paypal die het van mijn ABN rekening schreef, maar heb geen bericht over stopzetten van automatische incasso gehad.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
MegaTronics schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:40:
[...]

Dat lijkt mij dan een eenmalige betaling, (dit soort gebruik ik ook altijd) dus geen automatische betaling.

@carnager: Zijn de betalingen die nu bij jou misgaan automatische betalingen of niet?
Automatische (subscription gebaseerde) betaling die is misgegaan.
Ik heb nog geen handmatige betaling gedaan sinds de automatische incasso optie is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Xesxen schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:54:
Mijn rekeningnummer heeft 6 cijfers (wat heeft dit er eigenlijk mee te maken? :P), en gisteren liep ik tegen het probleem dat OVH geen bank accepteerde, of Paypal blokkeerde dit zelf. Zéér onhandig
Het probleem lijkt zich dan kennelijk te beperken tot de 'giro' type rekeningen, dus die met 7 of minder cijfers. Bij @ThinkPad met zijn 9-cijferige ING rekeningnummer werkt het immers volgens zijn melding nog wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159710

PayPal verzend ook heel storend transactieoverzichten zelfs als niks veranderd is: en het kan ook niet uitgezet!

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 159710 op 18-07-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb de e-mail ook gehad en kan inderdaad niets meer van mijn rekening laten afschrijven. Waardeloos, omdat ik deze optie vaak gebruikte, zonder enig probleem.
Ik had echter wel tot voor kort een oude Postbank rekening gekoppeld staan (inmiddels een Triodos rekening), deze is recent aangepast. Wellicht dat ze nog uit zijn gegaan van de oude gegevens en iedereen met een oude Postbank rekening deze mail hebben gestuurd en de opties hebben gewijzigd? Inderdaad een rekening met 7 cijfers.
Ook hier problemen met betalen nu van automatische rekeningen. "Betaling is mislukt omdat de betaalbron niet beschikbaar is." En geen enkele manier om deze betaalbron te wijzigen. Net als bij de TS zijn de vakjes niet aanklikbaar.

[ Voor 25% gewijzigd door EDIT op 01-08-2013 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Topicstarter
Ik heb inmiddels een tweede maal contact gezocht met paypal (nog geen reactie ditmaal) waarin ik nogmaals vraag om in ieder geval die rondjes probleem op te lossen.

@EDIT Heb je de vraag ook uitgezet bij paypal inmiddels? Dan kunnen ze a) zien dat het meer mensen betreft en b) hopelijk generiek oplossen.
svp laat in het topic weten hoe het bij jou verloopt, ik zal dat ook doen. Zo kunnen we elkaar hopelijk helpen het beste te maken van dit ongemak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Misschien zinvol om contact op te nemen met de ING? Het lijkt namelijk iets specifieks voor die bank te zijn :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb dat desbetreffende mailtje overigens nooit gehad, FYI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwinus
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-04 13:05

alwinus

Tweaked

Uit de header van het mailtje:

From: "PayPal" <paypal@e.paypal.nl>

Ik weet niet wat die e daar doet of dat normaal is. Ik heb dat mailtje in ieder geval nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Hier is gisteren de maandelijkse spotify betaling gewoon goed gegaan (icm Rabobank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
Ik heb net nog even gekeken, en ik heb die email wel gehad...

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:48
J0HAN schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 18:45:
Volgens mij is het zo dat deze zogenaamde "Preapproved Payments" alleen werken icm een bankrekening als je eveneens een CC aan je PayPal account hebt gekoppeld. Mocht PayPal (die de betaling "voorschiet") dan het geld niet kunnen innen van je bankrekening dan kunnen ze het alsnog van je CC afschrijven.

Heb je geen CC en je doet een betaling dan krijgt de ontvanger dus inderdaad eerst een Echeck (uitgestelde betaling), en wordt het ontvangen bedrag pas bijgeschreven als PayPal het van je bankrekening heeft kunnen afschrijven.
Zou best kunnen, bij mij werkt het ook gewoon, en ik heb ook een CC gekoppeld.
Heel soms wordt het via de CC afgeboekt, maar meestal gewoon direct van je bankrekening.
CC (BaseCard) kost trouwens bijna niks (5 hele euro's p/j wow!), en het gekochte is ook niks duurder dan als het direct van je rekening afgeschreven wordt.
Dus waarom de gemiddelde Nederlander geen CC wil vind ik maar vreemd.

[ Voor 9% gewijzigd door Mastermind op 02-08-2013 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:54

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Hier werkt auto-incasso nog zonder problemen :)

Zal wel vervelend zijn als het niet meer kan, waarom zou ik dan nog met paypal betalen.... kan ik net zo goed de creditcard pakken. Juist voor het gemak kies ik voor paypal

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 26-05 19:50
25 juli > 9,99 naar Spotify vanaf bankrekening bij de ING
28 juli > 6 euro naar DealExtreme vanaf 0,20 dollar PayPal Saldo(lol) en bankrekening bij de ING
29 juli > 20,00 naar NCSoft vanaf bankrekening bij de ING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Mattie112 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:47:
Hier werkt auto-incasso nog zonder problemen :)
Gokje: wellicht werkt het alleen nog voor mensen die ook een CC als backup hebben op PP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
Ik heb nooit een creditcard gekoppeld aan PayPal. Ik heb zelfs niet eens een creditcard :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Hier werkt het nog steeds (zakelijk account)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 21:40

Naboo

#WINNING!! DUH!

Gezien de nieuwe SEPA regels zal het mij niks verbazen dat veel bedrijven automatische incasso er uit gooien.... Het is omslachtig, kost extra administratieve handelingen en de terugboek termijn wordt langer... Dus meer risico voor bedrijven....

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Mijn interpretatie van de mail van 26 augustus is dat de mogelijkheid om PayPal eenmalig te machtigen om je saldo aan te vullen (dus niet naar aanleiding van een aankoop of abonnement, maar op je eigen initiatief - te vinden onder 'Geld toevoegen'/'Add funds') per 23 juli 2013 niet meer mogelijk is. Daar zijn Money2 en Top-up voor.

Direct afschrijven (naar aanleiding van een betaling aan derden) is nog steeds mogelijk. Dat het her en der fout gaat lijkt niet met deze wijziging te maken te hebben.

Voor de statistieken, mijn gegevens:
- zevencijferig ING-rekeningnummer
- geen creditcard gekoppeld aan PayPal (premium en verified account)
- eenmalige aankopen worden nog steeds automatisch afgeschreven (recentst: 31 juli jl.)
- abonnementen worden nog steeds automatisch afgeschreven (recentst: 1 augustus jl.)

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:47
Naboo schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:32:
Gezien de nieuwe SEPA regels zal het mij niks verbazen dat veel bedrijven automatische incasso er uit gooien.... Het is omslachtig, kost extra administratieve handelingen en de terugboek termijn wordt langer... Dus meer risico voor bedrijven....
Dit inderdaad. Kan niet anders. Bedrijven die willen incasseren, hebben voor SEPA Direct Debits een mandaat nodig. Dat betekent een handtekening op papier. Voor bestaande periodieke incasso's hoeft dit gelukkig niet, anders zouden wij de komende maanden druk zijn met ondertekenen van mandaten voor onze verzekeringen, energieboeren en providers. Maar voor Paypal dus geen optie vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Laatst online: 18:41
Mag ik vragen waar jullie het over hebben? Het verbaasd mij dat er gespeculeerd wordt dat Paypal stopt met automatische incasso, dit naar aanleiding van een mail. Ik gebruik Paypal al jaren i.c.m. automatische afboeking 7-cijferig ING (Postbank) account. Ik heb geen mail ontvangen op ingeschreven adres. Ik heb dit weekend nog vrolijk spullen kunnen kopen, en zijn reeds betaald. Zelfs de eBay factuur werd afgeschreven.

Ik heb geen creditcard. Nederland is als één van de weinige landen waar een creditcard niet volledig is ingeburgerd. Voor Paypal, om zieltjes te winnen voor hun betaal-methode, heeft dit aangezet tot het koppelen van een bankrekening zonder creditcard aan een Paypal account. Nederland is dus een uitzondering. Wel moet je door een speciale verificatie-methode voor de gekoppelde bank rekening. Ze vragen ook om legitimatie (op zich voor velen een lastig punt).

Is de mailing niet gewoon een phishing mail?

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Hardware Junk schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:14:
Is de mailing niet gewoon een phishing mail?
Nee.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik denk dat hetgeen wat Naboo en 8088 melden van toepassing is voor automatische betalingen. Handmatige betalingen werken wel gewoon (afgelopen weekend nog iets gekocht via PayPal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dumb(?) question: Waarom Paypal gebruiken voor automatische betalingen? Als je de bankgegevens (BIC/IBAN) van de ontvanger hebt is het toch 1* via internet bankieren een herhalende overboeking aanmaken? Dat kan bij de ABN iig wel (al heb ik dat nog nooit met internationale overboekingen geprobeerd). Het enige dat ik mij kan bedenken is dat je bij Paypal meteen een melding krijgt dat het is aangekomen, maar zowel bij gewone overboeking als betalen via Paypal zit er vertraging in het daadwerkelijk beschikbaar zijn van het geld.

[ Voor 7% gewijzigd door Raven op 05-08-2013 17:57 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

MegaTronics schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:37:
Ik denk dat hetgeen wat Naboo en 8088 melden van toepassing is voor automatische betalingen. Handmatige betalingen werken wel gewoon (afgelopen weekend nog iets gekocht via PayPal).
Automatische betalingen werken ook nog steeds, zowel oude als nieuwe. Om dat te controleren heb ik net de machtiging die Spotify had opgeheven (bij PayPal onder 'preapproved payments') en opnieuw een abonnement afgesloten.

Volgens mij wordt de e-mail verkeerd geïnterpreteerd door sommigen en de enige wijziging die plaatsvond is dat het opwaarderen van het saldo door middel van een machtiging niet meer mogelijk is.
Raven schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 17:56:
Dumb(?) question: Waarom Paypal gebruiken voor automatische betalingen?
Omdat dat bij sommige verkopers/dienstverleners de enige optie is.
Het enige dat ik mij kan bedenken is dat je bij Paypal meteen een melding krijgt dat het is aangekomen, maar zowel bij gewone overboeking als betalen via Paypal zit er vertraging in het daadwerkelijk beschikbaar zijn van het geld.
Zoals je zelf al aangeeft is het voordeel van PayPal dat de merchant de betaling via PayPal direct kan verifiëren en daarna direct kan leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door 8088 op 05-08-2013 18:13 ]

Pagina: 1