Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Cartman75
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-08 08:39
Hallo,

Ik wil een navigatie systeem aanschaffen.

Nu weet ik niet goed wat ik moet kiezen een TomTom of een Garmin.

Ik had naar mij weten een leuke Tom Tom start 60 (deze had life time maps) gezien, wat naar mijn zin was, maar men rade mij dat af bij de mediamarkt ivm dat lifetime bij tom tom maar 3 jaar is ??????

Hun rade mij een Garmin te nemen, maar daar lees ik ook allemaal verschillende reacties over, de man in de mediamarkt zei dat ik dan beter de Garmin Nuvi 2567LMT kon nemen...... als je dat type gaat zoeken vindt je amper iets.

Voorheen had(heb ik nog steeds een Mio) wat nu echt een drama is, geen updates.

Wat is dus zoek is een leuk compleet dingetje met veel opties (geen 3d) en wil er max 220 euro aan uitgeven......

Trouwens wie kan mij vertellen hoelang "lifetime maps" is bij Tom Tom of Garmin, staat daar een aantal jaar voor ofzo....???

Groeten,
Cartman75

Verwijderd

Lifetime updates betekent bijna altijd de lifetime van het apparaat (dus zolang het apparaat verkocht word zal je updates krijgen, en waarschijnlijk ook nog wel een tijdje erna maar het is dus niet zo dat je tot in den eeuwigheid updates zal krijgen)

Met de keuze kan ik je verder niet helpen.

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-11 21:34

kevin33

Welkom in Utopia.

Qua kaarten en updates zijn ze beide redelijk gelijk.
Als je kijkt naar extra's dan toch de Garmin ( Bluetooth, TMC e.d. )

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• CedricD
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-11 16:07
Ik stem voor Garmin :p

https://buy.garmin.com/nl...i-2547lmt/prod122509.html

[ Voor 67% gewijzigd door CedricD op 01-08-2013 20:24 ]

• boomsma
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sta ook voor de keuze TomTom of Garmin

Heb de volgende op het oog

TomTom 60 M (€ 155,-)
Tomtom Navi 25 (€ 149,-)
Garmin Nuvi 55 LM (€ 119,-)
Garmin Nuvi 55 LMT (€ 149,-)

Alle typen hebben levenslang update op de kaart

Heb nu een Mio maar die update niet en herkent de satellieten in de stad slecht

Vragen:

* Welk merk reageert het snelst bij aanzetten ?
* Welk merkt heeft de beste kaarten (heb zelf het idee Tomtom)
* Welke herkent de satellieten het snelst ?
* Welke is het betrouwbaarst ?

Zelf neig ik naar de Tomtom 60 (lekker groot scherm) maar de Garmin 55 LMT heeft weer TMC (file alternatieven)

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Voordeel van Garmin is ook dat je heel gemakkelijk openstreetmap erop kunt zetten, dus niet afhankelijk bent van updates door Garmin. Ik vind persoonlijk TomTom prettiger in gebruik, maar aangezien je mio gewend bent, is de overgang naar Garmin niet zo groot, volgens mij

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Ik heb Mio, TomTom en Garmin geprobeerd en was het best te spreken over TT.
Mio beviel me niet wegens te laat afritten aangeven en dergelijke en mijn broer heeft er nu een die hem ook niet echt bevalt.
Garmin beviel goed, alleen heb ik hem maar kort gebruikt wegens de dure uitbreiding naar heel Europa.
uiteindelijk ingeruild voor een TT start 25 Europe die ik drie jaar heb gebruikt.
Nu net een TT start 60 Europe gekocht wegens de ltm en het feit dat de oude al drie jaar oud was en inmiddels echt wel toe was aan kaarten (a 70 euro).

Wat betreft ltm heb ik begrepen dat ze kaarten blijven aanbieden tot het apparaat de geest heeft gegeven.
Mijn vorige was na 3 jaar nog smetteloos en werkte prima, dus dat durf ik wel aan te gaan.

zie ook:
http://nl.support.tomtom....r-gratis-lifetime-maps%3F

Met betrekking tot TMC, dit is ook te gebruiken op de TT maar dan dien je de externe antenne a 50 te kopen en dat maakt de TT wel erg veel duurder dan de rest.
Ik gebruik het niet maar wanneer je veel in de randstad rijdt en te maken krijgt met files kan het een belangrijke feature worden denk ik.

[ Voor 21% gewijzigd door Daniel36 op 18-06-2014 20:57 ]

Pagina: 1