Ik hoor wellis mensen zeggen dat een proc moet inbranden ofzo. Als ze hem hebben overclockt. Wat is dat percies dan?? Het klinkt toch als iets wat ik niet graag zie gebeuren.
ik heb het ook gehad met me p266.. kijken hoever die ging.. bepaalde delen van proc. waren doorgebrand.. half jaartje ging het goed.. daarna uit het niets in windows ineens foutmeldingen e.d. khad waarschijnlijk beter moeten koelen 
edit:
hmmmzzz... ik had het dus fout begrepen als ik het hieronder lees.. soz
hmmmzzz... ik had het dus fout begrepen als ik het hieronder lees.. soz
ik zag twee beren fout parkeren....
Verwijderd
dit is vandaag ook al behandeld maar het schijnt te zijn dat je je cpu op een hogere voltage gaat stressen maar de echte ins en outs ken ik daar ook niet van... sorry..
Verwijderd
Vroeger moest je je auto inrijden en nu moet je je cpu inrijden (inbranden) zodat je verder kunt oc'en of de stabieliteit verhogen.
Hoe doe je dit??
• Het hoogste voltage instellen.
• Een iets slechtere koeler dacht ik zodat de temp hoog is.
• Je cpu 100% belasten bijv. met
• En wat geduld!
Dit was het wel zo'n beetje dacht ik.
Hoe doe je dit??
• Het hoogste voltage instellen.
• Een iets slechtere koeler dacht ik zodat de temp hoog is.
• Je cpu 100% belasten bijv. met
• En wat geduld!
Dit was het wel zo'n beetje dacht ik.
Verwijderd
in branden is iets anders als doorbranden.
In branden doe je bij een nieuwe proc om de interne verbindingen echt aan elkaar te laten "smelten" dus dan worden die verbindingen beter.
Het schijnt te helpen bij het verder OverClocken.
(ik kan het natuurlijk verkeerd hebben
)
In branden doe je bij een nieuwe proc om de interne verbindingen echt aan elkaar te laten "smelten" dus dan worden die verbindingen beter.
Het schijnt te helpen bij het verder OverClocken.
(ik kan het natuurlijk verkeerd hebben
Verwijderd
Ook bij mij heeft het geholpen, alleen dan niet met het hoogste voltage want dan ga je idd doorbranden.
Let wel, het is nooit bewezen en het kan best psychologisch zijn.
Let wel, het is nooit bewezen en het kan best psychologisch zijn.
eXistence gebruikt een goede vergelijking. Zie het als een auto die je los moet rijden.
Als je die nooit eens doortrekt in z'n toeren, of in zijn 4 tegen een berg op laat trekken, en er nooit mee over de 110 gaat, word dat ding lui. Het omgekeerde is ook waar. Als je hem een periode lang wel vol doortrekt. Wel in z'n 4 een berg opknalt en wel over de 110 gaat. Gaat ie met de tijd soepeler lopen.
Bij een processor precies hetzelfde. Hij kan iets verder overklokken. Of je kunt bijv. dezelfde snelheid met een iets lager voltage doen.
Sommige mensen zeggen dat het bullshit is. Bij mij is het altijd zo geweest.
Als je die nooit eens doortrekt in z'n toeren, of in zijn 4 tegen een berg op laat trekken, en er nooit mee over de 110 gaat, word dat ding lui. Het omgekeerde is ook waar. Als je hem een periode lang wel vol doortrekt. Wel in z'n 4 een berg opknalt en wel over de 110 gaat. Gaat ie met de tijd soepeler lopen.
Bij een processor precies hetzelfde. Hij kan iets verder overklokken. Of je kunt bijv. dezelfde snelheid met een iets lager voltage doen.
Sommige mensen zeggen dat het bullshit is. Bij mij is het altijd zo geweest.
Geen inspiratie
Verwijderd
Zie dus deze post [topic=154998]
Kijk ook naar mijn reactie in dat topic en uitvoeren. Gegarandeerd dat ie stukken sneller draait.
Kijk ook naar mijn reactie in dat topic en uitvoeren. Gegarandeerd dat ie stukken sneller draait.
Pagina: 1