Beelschermstuurprogramma AMD driver reageert niet meer

Pagina: 1
Acties:

• KetchupFTW
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-12-2022
Hallo, ik heb bij de volgende 4 games het volgende probleem: Ik krijg om de haverklap de bovenstaande foutmelding en moet op Alt+Tab drukken om eruit te komen, daarna loopt de game weer normaal tot de volgende freeze.

Deze foutmelding komt voor bij:

- Mass Effect 2/3 (speelbaar, alleen tijdens gesprekken)
- Dead Island (onspeelbaar, elke 15-20 seconden)
- Smite (onspeelbaar, elke 5 minuten + het is MP)

Nu heb ik al gezocht op het internet en er werd me aangeboden om mijn drivers opnieuw te installeren. Zodoende heb ik toestraks mijn vorige drivers er af gehaald (13.4, ook met drive sweeper in save mode gedaan) en 13.6 beta erop geplaatst. De drivers doen het gewoon prima, alleen krijg ik bij deze games nog steeds dezelfde foutmelding.

Ik heb Windows (of microsoft?) fixer gedownload maar met geen resultaat.

Dus, wat kan ik doen om het probleem op te lossen?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:17

D4NG3R

kiwi

:)

Hoe vallen de temperaturen van je videokaart uit? Wat gebeurt er bijv als je furmark voor een minuut of 10 laat draaien op de hoogste instellingen.

Verder, welke videokaart heb je eigelijk?

Edit: En hebben we het hier over gekraakte of gekochte games?

[ Voor 14% gewijzigd door D4NG3R op 01-08-2013 15:29 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• KetchupFTW
D4NG3R schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:29:
Hoe vallen de temperaturen van je videokaart uit? Wat gebeurt er bijv als je furmark voor een minuut of 10 laat draaien op de hoogste instellingen.

Verder, welke videokaart heb je eigelijk?

Edit: En hebben we het hier over gekraakte of gekochte games?
Max 65 graden celcius op 99% workload (nee de CPU wordt ook niet te heet), Gigabyte HD 7950 Windforce 3, gekochte (smite is F2P).

• KetchupFTW
Bump.

• XxRenéxX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-12-2025
Voeding niet voldoende of kapot?

• KetchupFTW
Ik heb een 750W voeding bronze certficated van Corsair (TX-750M). Zowiezo, als mijn voeding kapot was hoorde hij in andere spellen hetzelfde te gedragen.

• KetchupFTW
Ik heb de volgende twee dingen in de tussentijd gedaan: mijn bios gereset en mijn videokaart teruggeklokt naar normale waarden. Eén van die twee (waarschijnlijk de eerste) heeft geholpen, want de problemen in Smite en Dead Island zijn als sneeuw voor de zon verdwenen! Mass effect moet ik nog uit proberen, maar ik verwacht geen ander resultaat :).

• KetchupFTW
Hij begon weer raar te doen na een tijdje, dus ik weer terug naar de stock clocks klokken: en ja hoor, het ligt aan het overclocken. Iemand enig idee hoe dit komt? Ik had mijn kaart op 1100 MHZ en 1300 MHZ geheugensnelheid lopen en hij werd max 70 graden (het is bloedheet in mijn kamer). Als ik hem dus op 1000 MHZ en 1250 MHZ memory laat lopen is er niks aan de hand.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 00:02

faust2016

You yes have my shirt

Lol, je overklokt je GPU met 100 MHz, je mem met 50 MHz. Vervolgens klapt de videokaart driver eruit, en je OC is het niet het eerste wat je verdenkt :s?
Als je geen idee hebt van waar je mee bezig bent kun je je beter even gaan inlezen, of anders gewoon helemaal niet overklokken..

Edit: Er bestaat trouwens een knop om je post mee aan te passen, zodat je 3 post van jezelf achter elkaar hebt staan ;)

[ Voor 17% gewijzigd door faust2016 op 03-08-2013 03:05 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:23
lol @ faust... wel waar overigens

Maar warmte zal idd een hoop doen. Bij specifieke toepassingen onder (full) load, als GPU folding wat ik zelf nogal veel doe de laatste tijd, hangt het af welk onderdeel hard wordt belast.

Ik weet niet of dat bij spellen ook zo is hoor, maar in mijn geval was vaak de geheugenklok de boosdoener voor onstabiliteit. Met GPU-Z kan je de mem-controller load wel uitlezen. Als die hoog is en je klokt ook nog eens over (naast de warmte in je kamer -> ambient temps), kan die kaart er zo uitklappen of je gaat rare dingen zien.

Maar goed, je hebt natuurlijk in jouw geval de core ook aardig overklokt. 100MHz is toch alweer 10% als we het over de turbo hebben en ik weet niet of dat met stock voltage is of dat je daarmee ook nog hebt gespeeld?

• KetchupFTW
faust2016 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 03:04:
Lol, je overklokt je GPU met 100 MHz, je mem met 50 MHz. Vervolgens klapt de videokaart driver eruit, en je OC is het niet het eerste wat je verdenkt :s?
Als je geen idee hebt van waar je mee bezig bent kun je je beter even gaan inlezen, of anders gewoon helemaal niet overklokken..

Edit: Er bestaat trouwens een knop om je post mee aan te passen, zodat je 3 post van jezelf achter elkaar hebt staan ;)
Het is niet het eerste dat ik verdenk aangezien ik al heel lang met deze confiq speel. Pas bij wat recentere games die ik heb geïnstalleerd kreeg ik deze problemen. Zulke hele gekke overclocks zijn het niet imho.
marcel87 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 04:12:
lol @ faust... wel waar overigens

Maar warmte zal idd een hoop doen. Bij specifieke toepassingen onder (full) load, als GPU folding wat ik zelf nogal veel doe de laatste tijd, hangt het af welk onderdeel hard wordt belast.

Ik weet niet of dat bij spellen ook zo is hoor, maar in mijn geval was vaak de geheugenklok de boosdoener voor onstabiliteit. Met GPU-Z kan je de mem-controller load wel uitlezen. Als die hoog is en je klokt ook nog eens over (naast de warmte in je kamer -> ambient temps), kan die kaart er zo uitklappen of je gaat rare dingen zien.

Maar goed, je hebt natuurlijk in jouw geval de core ook aardig overklokt. 100MHz is toch alweer 10% als we het over de turbo hebben en ik weet niet of dat met stock voltage is of dat je daarmee ook nog hebt gespeeld?
Aan de voltages heb ik niet gezeten, alleen aan het powerlimiet.

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-02 00:02

faust2016

You yes have my shirt

KetchupFTW schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 05:03:
[...]

Het is niet het eerste dat ik verdenk aangezien ik al heel lang met deze confiq speel. Pas bij wat recentere games die ik heb geïnstalleerd kreeg ik deze problemen. Zulke hele gekke overclocks zijn het niet imho.
Blijkbaar is je OC niet stabiel (meer). Je kan testen of het je core of mem is door ze apart te overklokken en kijken wanneer je crashes krijgt.
Pagina: 1