Netwerk (switch) problemen

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Goedemiddag op deze zonovergoten dag,

Ik heb het volgende probleem:
Sinds gistermiddag valt regelmatig de netwerkverbinding weg op 95% v/d computers/servers.
Ik vermoed een probleem met de switch maar het gekke is dat alle lampjes gewoon branden en dat de ene computer aangesloten op die switch wel werkt en de andere niet.

Ik heb een drietal switches met allemaal hetzelfde probleem. Zou natuurlijk kunnen omdat deze linken met bovengenoemde switch. Ik kan uiteraard een andere swtich aanschaffen, maar is dat wel het probleem...?
Iemand enige tips waar ik nog naar kan kijken of dat ik nog iets over het hoofd zie ?

Bedankt alvast voor de reacties.

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-12 13:17

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Je moet even systematisch gaan kijken wat er fout gaat. Koppel een deel af en kijk welke delen wel werken, check ook met wireshark of er foutmeldingen binnen komen. Het kan ook een loop zijn, dat er een netwerkkabel met beide plugs in de switch zit. Of je switch is te warm?

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Bedankt voor de snelle reactie. Probleem echter is dat ik op dit moment niet de boel kan leegtrekken. Tevens werkt nu alles weer, dus kan ik het ook niet controleren. Je tip over de warmte zat ik ook al aan te denken...heb de airco ook al wat kouder gezet, maar kan het door de warmte komenn dat de ene patch wel werkt en de ander niet ?

• atze
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-03-2023
Het lijkt me ook nuttig dat je even idd een schematische tekening maakt. Verder is het handig om te weten wat voor type switch het gaat. Ook het belangrijk om te weten wat er niet werkt.
Heb je nog wel link? (branden de lampjes op je server/computer?)
Wat zegt je OS?
Gebruik je DHCP?
Wat zijn de ip adressen van de machines?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Soms word het spannend als er war goedkopere switchjes gebruikt worden die in een lus via ergens anders dubbel verbonden worden. dan veranderd je hele netwerk in een echo put.

leuk als jij net in de serverruimte bent geweest, en nog geeneens 2 meter in de buurt van de switches bent gekomen.
- ring ring 10e keer telefoon in 1 kwartier
- zeg heb jij toevaliig iets met het N*.....
-- NEEEEEEEEEEEEEEEEE
*klik*

4 uur later de schuldige vinden, met een netjjes gereagereerd bureau,

Iperf