Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

IE cookie locatie probleem.

Pagina: 1
Acties:

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11 15:57
Ok ik heb nu al een week het probleem dat mijn computer geen passwords en gebruikers namen meer onthoud en had geen idee wat er de oorzaak van was tot vandaag.
Ik had werkelijk iedere tip op het internet al geprobeerd op een herinstalatie na maar het kan zijn dat die er alsnog aan zit te komen als ik dit niet op kan lossen.

Het probleem is wel bekend maar de oorzaak voor velen niet nu heb ik zojuist de culprit gevonden namelijk het volgende.
Ccleaner verwijderd de temp folder wat normaal gesproken geen probleem is aangezien je cookies daar niet in thuis horen.
De standaard cookies map is immers :

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Cookies

Hier staan de vertrouwde beveiligde cookies (tegen verwijderen beschermd) dan ook nog steeds in.
En ook in het register staat deze locatie nog steeds als de standaard cookie folder ingesteld.

De reden dat ik echter steeds mijn inlog gegevens verlies is dat IE9 de volgende map u voor cookies gebruik tegen de instellingen van het register in :

C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Temp\Cookies

Zoals je kan zien staat deze in de temp folder die dus vanzelf gewist word met alle subfolders erbij.
Het wijzigen in het register haald ook niks uit omdat ze daar niet opgeslagen worden en het pad daar genegeerd word.

De cookies mogen van mij overal opgeslagen worden BEHALVE in de temp map omdat die vanzell opgeschoond word en ik dat niet kan blokkeren tenzij ik alles weer handmatig schook ga maken.

Als iemand een idee heeft hoe ik toch deze folder kan wijzigen of wat de oorzaak hiervan kan zijn hoor ik het graag.
Ik heb dit probleem een jaar geleden ook al eens gehad en heb toen uit frustratie maar opnieuw geinstaleerd.
Maar helaas ben ik op het moment niet in staat op te herinstaleren vanwege alles wat ik aan het doen ben op de pc en geen backup kan maken tot ik klaar ben.

Mijn dank is groot als iemand de oplossing vind !

Verwijderd

De map "C:\Users\gebruikersnaam\AppData\Local\Temp\Cookies" uitsluiten bij de automatische opschoon actie..?

• computerjunky
zou een optie zijn maar helaas niet een optie waar ik mee kan leven aangezien hij dan ook alle cookies laat staan die ik niet wil hebben.
het nut van ccleaner is juist het verwijderen van dat wat ik niet hebben wil.

edit : dacht ik probeer het toch even maar dit is niet eens mogelijk omdat je niet kan browsen naar een superhidden folder. en dus de folder niet toe kan voegen in ccleaner.

[ Voor 29% gewijzigd door computerjunky op 01-08-2013 15:07 ]

• computerjunky
grasppig om te zien dat net als ik de de rest van het internet niemand de oplossing lijkt te weten.

ik heb gister maar even alles geupdate en en de waardeloze ie10 geinstaleerd en helaas het probleem is er nog steeds.

ik denk dat ik maar bij ieder bezoek aan iedere site voorlopig mag inloggen...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:05

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Internet Opties > Privacy > Sites en Advanced, daar je instellingen maken die je wilt, dan je cookies instelling op block zetten. Geen troep, maar je behoud toch je sessie.

Disclaimer: niet zelf getest.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• computerjunky
nee dat is helaas niet het geval.
hij slaat namelijk de cookies op in de verkeerde map waardoor ze automatisch gewist worden.

de correcte oplossing is zorgen dat de cookies weer in de correcte map opgeslagen worden maar het probleem is dat niemanhd de oorzaak of oplossing weet :(

• computerjunky
jammer dat niemand de echte oplossing wist hehe maar heb voor nu maar alle andere temp mappen via het register gewijzigd en handmatig de nieuwe temp mappen in de cleanup lijst gezet zodat het alsnog opgeschoond word maar de cookies met rust gelaten worden.
helaas schoond die nu cookies helemaal niet meer op maargoed dat is beter dan 20x per dag in moeten loggen.
Pagina: 1