Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KMS server instellen voor Office 2010

Pagina: 1
Acties:

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-11 12:01
Beste mede tweakers,

Ik ben bezig om binnen het bedrijf waar ik werk de KMS server aan te passen voor het gebruik van Office 2010. De KMS draait op een 2008 R2 machine.

We hebben een office KMS license key maar het is mij onduidelijk hoe ik deze in de KMS server geactiveerd krijg zonder de domain controller aan het internet te hangen voor activatie.

Zie ook http://ivan.dretvic.com/2...n-windows-server-2008-r2/

Verder niet zo spannend maar bij het activatie proces krijg ik een error (omdat er geen internet beschikbaar is) Via de MS website heb je dan de mogelijkheid om het telefonisch te activeren echter heb ik dan geen mogelijkheid om onze eigen KMS key in te vullen.

Via het vbs script kun je het ook invoeren echter kan de KMS dan nog steeds niet controleren of de juiste key gebruikt wordt omdat er geen verbinding met internet mogelijk is.

Misschien dat ik iets over het hoofd zie :?

Concreet: Hoe zet ik een license key in de KMS server en zorg ik ervoor dat alle clients gebruik maken van de juiste key?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Even zo een vraag, staat je KMS server op een DC geïnstalleerd? Normaliter gebruik je een aparte server voor de KMS functie. Ik zou die rollen niet combineren, maar een aparte machine inrichten voor KMS doeleinden. Die kan je dan via je proxy aan het internet hangen.

Een handig tooltje voor je KMS server is VAMT, dit is een management tool van Microsoft waarmee je alle soorten licenties kan beheren, KMS, MAK, Retail, VLK etc. etc..

Manage Product Keys Using Volume Activation Management Tool 2.0
Product Activation Using Volume Activation Management Tool 2.0

Je KMS server moet met Microsoft kunnen communiceren om de KMS key te verifiëren. Maar je kan ook je KMS key telefonisch activeren:
http://www.windows-noob.c...can-i-setup-a-kms-server/

• biggydeen2
Dank voor je reactie.

De KMS staat inderdaad op een DC. Volgens mij is dit ook best practice vanuit MS meen ik ergens gelezen te hebben maar kan het mis hebben. Een aparte server zou inderdaad een oplossing zijn zodat deze via de proxy naar buiten kan.

Die VAMT ken ik niet, ga ik even verder onderzoeken :)

Ik begrijp alleen het gedeelte van de telefonische activatie niet helemaal. Zie ook http://technet.microsoft....=office.14).aspx#section5

Ik heb nergens de mogelijkheid om onze eigen office KMS key in te vullen, dus hoe weet MS welke key wij gebruiken? Als ik een telefonische activatie doe kan ik dit alleen doen met een generieke activatie code zoals bovenstaande url aangeeft. (zie gedeelte To activate a KMS host by telephone) Nu wordt er wel iets geactiveerd maar zonder verbinding richting het internet kan de KMS toch nooit controleren of die office KMS key wel klopt?
Zoals ik het nu begrijp wordt de KMS klaar gemaakt voor office met een generieke activatie key die altijd werkt zodat office wel geactiveerd wordt maar word niet onze eigen office KMS key gebruikt. Licentie technisch zou dat niet veel uitmaken aangezien we de licentie wel hebben maar in theorie kan ik het ook thuis installeren terwijl ik geen licentie heb. Misschien dat ik de werking niet goed begrijp.

Hetzelfde geldt eigenlijks voor Windows 7 welke wij straks gaan uitrollen, hier hebben we ook KMS keys voor maar die heb ik nog niet in de KMS zet maar alle clients zijn al wel geactiveerd. Dit komt omdat de KMS draait onder win2008 R2 waar Windows7 dus al in de KMS zit.

Het beste zou zijn op het op een aparte server te zetten, volgens mij is dat ook niet zo spannend maar kost even tijd om klaar te maken en de omgeving aan te passen (pva en al het andere geneuzel je weet vast hoe dat gaat :))

Misschien is de werking wel heel simpel en maak ik het zelf moeilijk maar ik zie het nog niet...

• --Mulder--
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-11 14:45
Installeer het onderstaande en voer tijdens de installatie de juiste KMS client key in. Deze is te downloaden via je MS VLSC login. Zorg ervoor dat poort 1688 in de firewall openstaat.

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=25095

Wil je zaken kunnen beheren c.q. in kunnen zien, installeer dan VAMT 2.0.

http://www.microsoft.com/...oad/details.aspx?id=11936

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
biggydeen2 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 13:40:
De KMS staat inderdaad op een DC. Volgens mij is dit ook best practice vanuit MS meen ik ergens gelezen te hebben maar kan het mis hebben. Een aparte server zou inderdaad een oplossing zijn zodat deze via de proxy naar buiten kan.
Nee, dit is zeker geen best practice. Volgens MS moet voor elk aparte functie of rol een nieuwe server ingericht worden. Dat wil niet zeggen dat je niet kan combineren, maar ik zou DC's en KMS server liever gescheiden houden. Beiden vervullen een gevoelige rol in je netwerk.
Die VAMT ken ik niet, ga ik even verder onderzoeken :)

Ik begrijp alleen het gedeelte van de telefonische activatie niet helemaal. Zie ook http://technet.microsoft....=office.14).aspx#section5

Ik heb nergens de mogelijkheid om onze eigen office KMS key in te vullen, dus hoe weet MS welke key wij gebruiken? Als ik een telefonische activatie doe kan ik dit alleen doen met een generieke activatie code zoals bovenstaande url aangeeft. (zie gedeelte To activate a KMS host by telephone) Nu wordt er wel iets geactiveerd maar zonder verbinding richting het internet kan de KMS toch nooit controleren of die office KMS key wel klopt?
Zoals ik het nu begrijp wordt de KMS klaar gemaakt voor office met een generieke activatie key die altijd werkt zodat office wel geactiveerd wordt maar word niet onze eigen office KMS key gebruikt. Licentie technisch zou dat niet veel uitmaken aangezien we de licentie wel hebben maar in theorie kan ik het ook thuis installeren terwijl ik geen licentie heb. Misschien dat ik de werking niet goed begrijp.

Hetzelfde geldt eigenlijks voor Windows 7 welke wij straks gaan uitrollen, hier hebben we ook KMS keys voor maar die heb ik nog niet in de KMS zet maar alle clients zijn al wel geactiveerd. Dit komt omdat de KMS draait onder win2008 R2 waar Windows7 dus al in de KMS zit.

Het beste zou zijn op het op een aparte server te zetten, volgens mij is dat ook niet zo spannend maar kost even tijd om klaar te maken en de omgeving aan te passen (pva en al het andere geneuzel je weet vast hoe dat gaat :))
Je Office vraag wordt al door Mulder beantwoord. Je hebt nog wat extra nodig. Ik zou voor de rest met VAMT aan de slag gaan. Dat maakt het invoeren van je keys makkelijker en ook het beheer. VAMT ondersteund rapporting ook. Erg handig, zo kan je tijdig zien als te veel clients niet meer activeren.

Overigens is KMS in Server 2012 een stuk vriendelijker geworden. Zit nu een mooie wizard omheen ook om je key te activeren via internet danwel telefonisch.

Windows licentie op Server 2012 KMS:
http://blogs.technet.com/...-to-setup-a-kms-host.aspx

Office 2013 op Server 2012 KMS:
http://blogs.technet.com/...-windows-server-2012.aspx

• biggydeen2
Dank voor jullie reacties.

Die Microsoft Office 2010 KMS Host License Pack had ik al geinstalleerd maar dat is nu juist het probleem. Omdat de DC niet aan het internet hangt kan ik die key dus niet activeren. Ik krijg dan een foutmelding dat de key niet geactiveerd kan worden, de enige reden die ik kan bedenken is omdat de DC niet aan het internet hangt en de Key dus niet kan controleren.

Vervolgens wil ik het telefonisch doen maar zoals je bij de host license pack wel je eigen KMS key kan invoeren wil dat bij het telefonisch activeren dus niet.

Wat betreft server 2012 zal het nog wel enkele jaren duren voordat we daar op overstappen :)

Ik ga mijn tijd steken in VAMT 2.0 en ga het op een andere server proberen in te richten, denk dat dat de snelste manier is.
Pagina: 1