Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laaK
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 16:26
Hallo,

Ik ben al een tijdje bezig om realistische belichting in een 3dsmax space scene te krijgen. Tot dusver heb ik het gewenste resultaat behaalt. Maar nu wil ik verder en loop ik tegen het probleem aan dat ik niet meer dan 1 lichtbron in de scene krijg. Bijvoorbeeld om een engine exhaust licht te laten geven naast de al aanwezig lichtbron van de de Zon.

Ik maak gebruik van de volgende belichtings en render elementen:

Mental ray renderer
Mr Sunlight
Skylight
volume light

Nu heb ik standaard lights, Mr lights en photometric(?) lights geprobeert. Aan beide type lights heb ik volume lights toegevoegd. Geen van alle geven me ook maar enigsinds een straaltje van licht. Eerlijk gezegt denk ik zelf dat ergens iets fout heb staan, of de belans niet goed heb staan in de volume lights.

Verder heb ik vele forums en toturials bekeken die mij enigsinds een kant op sturen, echter niet op de manier zoals ik zou willen verwachten. Kortom ik heb wat advies nodig.

Kan iemand mij de juiste richting opsturen hierin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Heb je ook in je atmosphere je volume effect aan staan?
http://youtu.be/sQbzbI61pqM?t=10m26s
Het hele filmpje is misschien wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laaK
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-09 16:26
Thanks voor je reactie. Zodra deze hitte voorbij is duik ik er op in en laat ik even weten of dat voor mij heeft gewerkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-08 12:46
Goed idee, mijn pc doet ook geen zwaar werk deze dagen, dan wordt het hier een sauna ;) Hmmm nu ik dat schrijf, goed idee: sauna openen door renderfarm als warmtebron te gebruiken! :P