Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Kleine aanpassing website

Pagina: 1
Acties:

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:12
Ik heb een standaard wordpress thema gedownload en helemaal naar eigen smaak aangepast. Alleen kan ik een klein ding niet vinden. Ik wil dat de zijkanten op de mobiel aansluiten aan het scherm rand. Er zit nu iets van 10-20px ruimte tussen. Ik kan nergens in het css bestand vinden waar het zit. Wellicht zie ik iets over het hoofd? Het gaat om www.qlickfotografie.nl

Dit is hoe het er op de mobiel uit ziet: Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/8xcd3r6hl/image.jpg

Ik wil dus dat de zijkanten aansluiten op de rand van het scherm.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Installeer xcode (gratis) en analyseer de css op je iphone :)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Op mijn galaxy s2 gaat hij automatisch naar de 440 pix brede versie in portrait mode. Aangezien m'n s2 een resolutie heeft van 480 pixels, krijg je dus effectief margins van 20 pixels links en rechts. Zo te zien heb jij t' zelfde.

• Scripted
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 26-10 15:28
Is de margin en padding wel goed op 0 gezet?

html, body{
margin:0 !important;
padding:0 !important;
}

[ Voor 16% gewijzigd door Scripted op 01-08-2013 10:00 ]

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:28

Vos

AFCA

Ik zie de div#container op respectievelijk 728px, 440px en daarna 280px staan als ik de browser verklein. Verhoog dat eens? ;) of 100% breedte?

[ Voor 28% gewijzigd door Vos op 01-08-2013 10:05 ]

• sweebee
Bedankt voor de snelle reacties. Ik zal na het werk is even wat proberen.

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 09:49

Bosmonster

*zucht*

Vos schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:01:
Ik zie de div#container op respectievelijk 728px, 440px en daarna 280px staan als ik de browser verklein. Verhoog dat eens? ;) of 100% breedte?
Fixed breakpoints (zonder fluid) zijn sowieso nogal 2010.. Je kunt vandaag de dag niet meer realistisch zeggen welke resoluties er bestaan, dus kun je beter alles schaalbaar houden (100% dus).

• sweebee
Ik heb hem aangepast. Op mijn iphone ziet die er nu goed uit. Ik weet alleen niet wat de site doet op bijvoorbeeld een galaxy s4 met een 1920 x 1080p resolutie.

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:55

Zoefff

❤ 

Wat Bosmonster zegt; zolang je een vaste breedte aanhoudt en je site niet fluid in elkaar zet kan je er niet van uit gaan dat het er overal uit ziet zoals je wilt, namelijk zonder marges links en rechts.

Op jouw telefoon ziet het er nu goed uit omdat je daar specifiek rekening mee houdt, maar op ieder andere resolutie komen de marges weer tevoorschijn. Ter illustratie van het probleem, dit zijn 'alle' verschillende resoluties van huidige Android apparaten:

Afbeeldingslocatie: http://assets.sbnation.com/assets/2982875/screensize.png
Bron: The Verge

En daar zijn de verschillende iOS resoluties nog niet eens in meegenomen.

Kortom, voor een fluid resultaat geen width (of 100%) definieren voor de #container, de foto's 50% breed maken en op die manier alles laten schalen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1