USB 2.0 apparaat draadloos uitlezen / besturen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-06 10:41
Beste Tweakers.

Voor een project op werk ben ik op zoek naar het volgende.

Momenteel hangt per locatie een kleine shuttle PC + een usb 2.0 apparaat in een behuizing. De behuizing om alles bij elkaar te houden is echter nogal groot en wordt behoorlijk heet, want passief gekoeld. (fan is geen optie).

Nu wil ik het liefst het apparaat 'los' laten hangen en het computertje zelf bv in een andere ruimte stoppen. Zo wordt de behuizing een stuk minder groot en kan ik ook meerdere sensoren ophangen (en uitlezen) met 1 computer.

Opties waaraan ik zelf dacht:

1: Wireless USB 2.0 (http://www.5050.ie/q-waves-wireless-usb-data-kit.htm) alleen dat ding is a) fokking duur en b) er bestaat maar 1 zo een ding en c) ik kan niets vinden over of ie ook apparaten kan voeden en over compabiliteit. (geen optie, maar 10 meter bereik e.d.)

2: Zelf een klein boardje klussen dat via wifi (of zigby? of wat dan ook?) puur en alleen data transfer regelt naar beide kanten.

3: Andere bestaande oplossing die ik nog niet ken.

Iemand een goed idee?

ps: data transfer vanaf usb 2.0 apparaat is ongeveer (geschat dus) 1megabyte/seconde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Lange usb kabel geen optie? En zelf gaan klussen met zigby/xbee gaat niet veel goedkoper worden dan 75 euro waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
heggico schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:39:
Lange usb kabel geen optie? En zelf gaan klussen met zigby/xbee gaat niet veel goedkoper worden dan 75 euro waarschijnlijk.
Lange kabel is geen optie helaas. Externe setting waar je niet met kabels wilt kutten. Prijs is op zich niet direct een issue, maar maximaal 100 euro is wel fijn, mits oplossing klein en goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sowieso is 1MB/s ook behoorlijk snel, een xbee gaa dat niet trekken. Sowieso gaat de gemiddelde microcontroller daar niet blij mee worden, wat zelfbouw opties een stuk lastiger maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Een Raspberry Pi met een linux-distro er op die de data vanaf USB doorgeeft naar de wifi? Die voedt ook meteen je USB-apparaat en kost 1/3e van de prijs van die draadloze USB dingen die je zelf gelinkt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
Zal even verduidelijken, het gaat om een Asus Xtion 3D sensor, vergelijkbaar met een Kinect. Ik heb zo mijn twijfels of een raspberry die data efficient binnen kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:40
Als een raspberry dat niet kan gaat het je nooit lukken met zelfbouw! Een rpi is vele malen krachtiger dan je met een simple microcontroller voor elkaar krijgt.

-edit-

hier hebben ze het trouwen voor de Asus Xtion 3D icm rpi.
http://www.raspberrypi.or...opic.php?p=115695#p115695

[ Voor 29% gewijzigd door heggico op 01-08-2013 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denpries
Heb nu een iogear usb gevonden, maar is totaal niet duidelijk of een xtion daar ook via gaat werken. Kinect waarschijnlijk niet (is niet zo vergevingsgezind via hub)
YouTube: Iogear 4-Port USB 2.0 Wireless Hub with Adapter

-laatmaar: ding kan niet met webcams. Dus ws ook niet met een xtion. Verder geen linux support. :|

Andere optie: usb to RJ45 stekker.
RJ45 naar Ethernet over Power systeem.
EOP weer naar pc.

Maar of dat werkt :P

[ Voor 28% gewijzigd door denpries op 01-08-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _trickster_
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
denpries schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:01:
Andere optie: usb to RJ45 stekker.
RJ45 naar Ethernet over Power systeem.
EOP weer naar pc.

Maar of dat werkt :P
Dat gaat niet werken denk ik, want EOP is wel het Ethernet Protocol en USB over RJ-45 != ethernet standaard, deze kan je dan ook op een switch aansluiten of opnemen in je netwerk.
Pagina: 1