Mini Displayport > VGA met Dualhead2Go analoog werkt dat?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-08 14:22
Hallo!

Ik zit met een vraag waar ik niet uitkom. Voor een setup heb ik 2 touchscreen schermen van 15". Deze moeten op een Mac mini werken. Dit moet stabiel zijn omdat het gebruikt gaat worden voor het bedienen van een theater-show.

Volgens apple kan de Displayport naar VGA adapter max 1920x1200 op 85 Hz aan. Ik wil daarop een Matrox Dualhead2Go aan knopen. Dit apparaat verdubbelt de resolutie horizontaal en split dan het beeld uit naar 2 VGA poorten.

De schermen die erop komen hebben een resolutie van 1024x768 op 75Hz. Gaat dit werken aangezien er een resolutie nodig is van 2048x768 op 75Hz? Is dit te controleren op een of andere manier?

Optioneel: Er zit op een mac mini ook een HDMI uitgang, iemand ervaring met fatsoenlijke HDMI naar VGA verlopen?

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
HDMI naar VGA is niet eenvoudig mogelijk, en is ontzettend duur aangezien je dan een actieve converter moet hebben. Is de Matrox Dualhead2Go al aanwezig? Zonee, dan is het misschien het overwegen waard om voor een Matrox Dualhead2Go DisplayPort te gaan. Deze pakt een DisplayPort signaal, en kan (met adapters!) 2x DVI of 2x VGA (of een combi daarvan als ik het goed snap) uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Snel antwoord thx! De Dualhead2Go is nog niet aanwezig! Maar de displayport versie stuurt geen analoog (VGA) signaal uit. Het is DVI-D wat daaruit komt, is dus alleen digitaal. ;)

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ERIKvanPAASSEN
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 10:12

ERIKvanPAASSEN

Bug Killer

Ik weet niet of de Mac Mini ook multi-stream transport (MST, onderdeel van de DisplayPort 1.2-standaard) ondersteunt, maar in dat geval zou je wellicht met een DisplayPort MST hub (http://www.club-3d.com/in...a-displayport-output.html) en twee actieve DisplayPort <-> VGA-adapters toekunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door ERIKvanPAASSEN op 31-07-2013 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Mooie oplossing, had die nog niet gevonden. Alleen dan kan ik voor dat geld net zo goed 'n actief HDMI naar VGA verloop pakken en het Displayport naar VGA verloop. ;).

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Moet het perse VGA zijn, of hebben de touchscreens ook andere ingangen?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
Nee, dat is juist het punt :s. Er zit alleen VGA op.

EDIT:
Zit trouwens nog ff te googlen en kom op het volgende uit: http://www.csgnetwork.com/videosignalcalc.html

Daar kan je de resolutie en refresh rate invullen en dan rekend het de bandbreedte uit.
De max die Apple voorschrijft voor het verloop. Dus 1920x1200 op 85Hz is: 293.8MHz
De max die ik uit dat verloopje ga halen met 2 schermen via de Dualhead2GO. Dus 2048x768 op 75Hz is 176,9MHz

In theorie moet het kunnen lijkt me dus.

[ Voor 81% gewijzigd door Yoram op 01-08-2013 00:54 ]

Hallo!

Pagina: 1