Ik heb mijn tv aangesloten op mijn Asus V7100 Combo Deluxe maar heb wat vervelende probleempjes. Ik gebruik de S-Video out (YC kabel) en die sluit ik aan op de scart aansuiting van mijn TV (die S-Video/YC via scart ondersteunt). Ik krijg beeld, maar met een vervelende verlichte 'horizontale balk' die langzaam naar boven beweegt. Verder zit er op het audio signaal een iritante brom. Ik vermoed een aarde probleem, aangezien mijn PC wel geaard is en mijn TV niet. Kan dit? En weet iemand of dit te verhelpen is? Het audio probleem is mogelijk met een DI kastje op te lossen (toch?) maar hoe zit dit met het S-Video signaal? Heeft iemaand hier ervaring mee?
Sjah.... ervaring.... in zoverrre:
Hercules Geforce2 GTS
Gebruik de 'tulp'-aansluiting van de TV en de s-vhs-aansluiting op m'n geforce... dat is meteen een verloopstekkertje naar composiet.
PC is wel geaard, tv niet
Geen problemen hier. Ook niet als ik m'n laptop gebruik (Armada E500). Alleen heb ik dus nog geen svhs-svhs-aansluiting geprobeerd...
wel een ideetje: waarschijnlijk te dom om te noemen, maar toch... soms kan je je suf zitten staren op een simpel probleempje....
Zit er toevallig een knoppie op je scart-stekker om te wisselen tussen 'in' en 'out'?
Ik zie je niet aan voor een complete randdebiel of volledige leek, maar ik ken mezelf.......
Hercules Geforce2 GTS
Gebruik de 'tulp'-aansluiting van de TV en de s-vhs-aansluiting op m'n geforce... dat is meteen een verloopstekkertje naar composiet.
PC is wel geaard, tv niet
Geen problemen hier. Ook niet als ik m'n laptop gebruik (Armada E500). Alleen heb ik dus nog geen svhs-svhs-aansluiting geprobeerd...
wel een ideetje: waarschijnlijk te dom om te noemen, maar toch... soms kan je je suf zitten staren op een simpel probleempje....
Zit er toevallig een knoppie op je scart-stekker om te wisselen tussen 'in' en 'out'?
Ik zie je niet aan voor een complete randdebiel of volledige leek, maar ik ken mezelf.......
heeft ermee te maken dat er iets niet geaard is... heb presies hetzelfde alleen dan met een composite kabeltje. zodra ik de audio erbij aansluit werkt alles perfect ( audio van pc naar ingang van tv)
https://wren.co/join/Devian
Die TV is toch ook geaard via de antenne (ervanuitgaand dat je de TV hebt aangesloten op de kabelaansluiting?)Op dinsdag 05 juni 2001 20:20 schreef skinhead het volgende:
heeft ermee te maken dat er iets niet geaard is... heb presies hetzelfde alleen dan met een composite kabeltje. zodra ik de audio erbij aansluit werkt alles perfect ( audio van pc naar ingang van tv)