Extreme Networks switch webconfig

Pagina: 1
Acties:

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb laatst een switch overgekocht van iemand, namelijk een Extreme Networks Summit 200-24 (vrij oud ding, maar doet 't prima)
Nu zit ik hem te configureren, en ik denk van: laat ik eens die webconfigurator induiken. Nou dat had ik dus mis. Ik kreeg doodleuk op m'n scherm: 'The requested URL '/' was not found on the Extreme Networks ExtremeWare (c) HTTPd.'

Nou weet ik niet 100% zeker of dit normaal is op deze switches (omdat er misschien een duurdere nodig is voor die functionaliteit), maar 't lijkt van niet naar wat ik kan vinden.

Verder zag ik dat ExtremeWare nog op 6.2e draaide ipv de laatste 7.2, alleen heb ik geen toegang tot het eSupport center van Extreme Networks omdat ik de switch als particulier heb..

Is er iemand die mij een beetje verder kan helpen met óf die webconfig werkende te krijgen, óf aan een nieuwe firmwareversie komen :)?

Alvast bedankt voor de moeite

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Weet je zeker dat er een webconfig is ? ik niet zo gauw niet in de manual

Summit 200 Series Switch Installation and User Guide
53
5
Managing the Switch
This chapter describes the following topics:

Overview on page 53

Using the Console Interface on page 54

Using Telnet on page 54

Using Secure Shell 2 (SSH2) on page 57

Using SNMP on page 58

Iperf

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
als ik op de switch 'show management' uitvoer dan staat daar ook tussen

http (NetLogin only): port 80 enabled
Dus vandaar dat ik er vanuit ga

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Let op de woorden "netlogin only". Die httpd is niet voor management.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
CyBeR schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:17:
Let op de woorden "netlogin only". Die httpd is niet voor management.
Volgens degene waarvan ik m gekocht had wel.. maar dat kan aan mij liggen

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Eerder aan die persoon.
NetLogin
The ExtremeXOS NetLogin feature (also referred to as Network Login) provides the underlying framework and technologies to perform authentication and authoriza- tion, and facilitate accounting services in the network.
Network Login controls the admission of user packets into a network by allowing MAC addresses from users that are properly authenticated. Network Login is controlled on a per-port basis. A port with NetLogin enabled does not forward any packets until the user is authenticated.
Clients can use one of three authentication methods: Web-based, MAC, or IEEE 802.1X.
Authentication requests (which are sent to the authenti- cation servers) and responses (from the authentication servers) are handled by the ExtremeXOS AAA applica- tion. The AAA application communicates with the authentication servers using the RADIUS protocol.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Ja oke, dat ga ik dan ook denken, alleen die persoon blijft claimen dat hij 'm via de WebGUI kon beheren :s

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nou breng dat ding naar hem toe, map een poort, whatever, en laat hem het maar zien dan.

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 01-08-2013 15:45 ]

Iperf

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:56
ShadowAS1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:40:
Ja oke, dat ga ik dan ook denken, alleen die persoon blijft claimen dat hij 'm via de WebGUI kon beheren :s
Hoi,

ik ben de persoon waar je die switch van hebt gekocht :w
Toevallig zag ik je topic hier voorbij komen.
Het kan ook zijn dat het een andere Extreme switch is geweest waar ik wel de webGUI draaiend heb gehad. De werkgever die ik toen had deed veel met Extreme hardware en ik heb er een aantal in m'n handen gehad.
De switch die je hebt gekocht heb ik zelf nooit in m'n netwerk gehad, beetje overkill voor thuis.

Misschien ligt het aan het type licentie dat erin zit, is geloof ik een 'Edge'.
Er zijn ook 'Advanced' licenties voor te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door EverLast2002 op 02-08-2013 13:35 ]

• EverLast2002
ShadowAS1 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 14:08:
[...]

Volgens degene waarvan ik m gekocht had wel.. maar dat kan aan mij liggen
Na een hoop heen en weer gemail en een aantal opties die niks opleverden, zag ik dit in de manual voorbijkomen. Maar ik had al een sterk vermoeden dat die netlogin niks met Management te maken had. ;)

• ShadowAS1

ShadowAS1

IT Security Nerd

Topicstarter
Een advanced edge license zit er niet op, had ik al getest.

maar dat lost het dus op ;)

• EverLast2002
ShadowAS1 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:16:
Een advanced edge license zit er niet op, had ik al getest.

maar dat lost het dus op ;)
Het lijkt erop van wel, al kan ik dit nergens terugvinden in de documentatie.
Bij de nieuwere modellen kun je een Management IP address configureren, dat IP adres heeft dan admin/beheer toegang.
Pagina: 1