Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

[Win 8] Limited connection na ~30 minuten Sony VAIO S15

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Aangezien ik zelf niet uit een bepaald probleem kom plaats ik het hier op het forum in de hoop dat een van jullie het wel weet op te lossen.

zoals in de titel al staat heeft mijn laptop het probleem dat WiFi er soms mee stopt na ongeveer 30 minuten. Dit is niet het geval als de kabel er in hangt en is erg vervelend aangezien ik vaak Skype gesprekken voer.
Wat is er precies aan de hand? Het volgende:

- De WiFi adapter is een Intel Centrino Advanced-N 6235

ID:
PCI\VEN_8086&DEV_088E&SUBSYS_40608086&REV_24
PCI\VEN_8086&DEV_088E&SUBSYS_40608086
PCI\VEN_8086&DEV_088E&CC_028000
PCI\VEN_8086&DEV_088E&CC_0280

- WiFi doet het niet bij mij thuis en ook niet bij vrienden van me, maar probleemloos bij mijn ouders
- Er word weergegeven dat de connection limited is, internet is dan niet toegankelijk.
- het resetten van de WiFi adapter lost het problem op, maar het problem duikt later weer op.
- Al mijn drivers zijn up to date
- Mijn WiFi adapter staat nooit op "powers saving" modus altijd op "Maximum performance"
- De optie "allow this computer tot turn off this device to save power" is uitgeschakeld

Ik weet momenteel niet welke router ik gebruik bij mij thuis (studentenhuis, woon er net :+ )
Router van mijn ouders is een Sitecom WL-582.
Router van vrienden waar ik vaak ben: Sitecom WL-535

Ik weet niet of het van belang is, maar zodra ik weet welk typenummer router ik zelf gebruik dan zal ik dat hier plaatsen. Ik ben momenteel niet thuis.

Ik draai W8.1 Preview maar of het daar aan ligt betwijfel ik.

- Lime

Verwijderd

Welke software gebruik je om verbinding te maken? Als het goed is doe je dan met de Windows tool o niet gebruik deze dan en kijk of die mogelijk een profiel vast houd met het laatst bekend netwerk in gedachte. Update ook alle Wifi drivers en firmware waar je problemen hebt. Sluit blokkades uit met andere zenders / ontvangers en probeer een ander kanaal in de modem om mee te verbinden.
Kijk ook of het apparaat niet warm word of slechter contact maakt als je hem bv. op je schoot neemt & test altijd met netstroom en zonder.