Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Woestijn
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Ik had eerst een HD2 met 4.3 inch scherm, en nu S4 Mini ook met 4.3" scherm. Als ik ze naast elkaar leg zijn beide schermen in de hoogte even lang, maar het scherm van de HD2 is een stuk breder.

Het kan goed dat het aan verschil in de verhouding ligt, 16:9 vs 16:10 bijv, maar hoe kunnen ze dan beiden op papier een diagonaal van 4.3" hebben, als ze in de lengte even lang zijn?

• Shivan_20
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21-11 13:47
Meetkundig gezien is dat niet mogelijk.
Tenzij iemand de stelling van Pythagoras kan weerleggen natuurlijk ;)

• Woestijn
  • Niet online
Leek mij ook, maar weet niet hoe fabrikanten afronden, dat bijv. 4.26 en 4.34 inch beiden als 4.3 verkocht worden. Heb toevallig geen lineaal bij de hand, anders zou ik het even nameten.

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21-11 11:50
Op samsung.com staat het volgende: 4,27 inch. De HD2 staat voor zover ik weet wel overal vermeld als zijnde 4.3 inch.

• Ceze85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10-2023
Laat het even weten wat je vind, best interessant eigenlijk.

• Woestijn
  • Niet online
-Roy- schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 21:34:
Op samsung.com staat het volgende: 4,27 inch.
Dat verklaard al wat, zou alleen niet zeggen dat zo'n klein verschil van 0.03 inch zo overduidelijk met het blote oog te zien is, want het scherm van de HD2 lijkt echt wel een halve centimer breder, maar misschien rond HTC naar beneden af.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:47
Zie ik ook wel eens vaker ja. Zal wel met afronden te maken hebben.
Ik zelf vind een breder scherm fijner dan een langer scherm als ze beiden dezelfde diagonaal hebben.

Wat je kunt doen is gewoon meten, weet je gelijk waar het probleem zit.
Pagina: 1