Laptop verliest internet als WMM uitgeschakeld is op router.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
Ik wil WMM uitschakelen op mijn router omdat de wifi verbinding van mijn iPad 2 erg traag is (WMM uitzetten is de oplossing hiervoor). Als ik WMM uitzet kan de Windows 7 laptop geen internetverbinding meer krijgen. Enig idee wat ik hier aan kan doen? Ik begrijp niet waarom WMM uitzetten de internetverbinding sloopt aangezien WMM QoS is voor video streaming en dat soort zaken.

Mijn router is een Netgear WNDR3700 en de laptop is een Acer van een paar jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Als het goed is moet je zonder WMM ook gewoon een verbinding hebben. Maar mogelijk vertrouwen enkele programma's erop dat dit actief is. Welke modem is het want zelf ken ik de WMM functie van modems niet? En welk type adapter heeft je laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 16:22
De WMM functie zit op mijn router, de Netgear WNDR3700. De netwerkadapter in de laptop is een Atheros AR5B97.

Ik begrijp er ook geen barst van, WMM heeft normaal gesproken niets te maken met de internetverbinding an sich maar meer met QoS voor video en muziek streaming.

Als ik WMM uitschakel op de router zie ik op de laptop gelijk staan dat er geen internetverbinding meer is, de laptop heeft nog wel verbinding met het WIFI netwerk maar niet met het internet. Ik heb de verbinding al verwijdert en opnieuw gemaakt maar dat maakt niks uit.

Ik heb ook een andere (oudere) WLAN driver geïnstalleerd op de laptop maar dat maakt niks uit.

[ Voor 8% gewijzigd door EnigmaNL op 01-08-2013 00:16 ]