Toon posts:

Is de Haswell stock cooler goed genoeg?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een PC die niet te veel geluid maakt, ik heb geen intentie om te overclocken.

Is de stock cooler die Intel levert bij de Haswell CPU goed genoeg of zou ik beter een 3rd party cooler kopen die misschien stiller is?

Dank U.

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-02 17:23
"niet te veel geluid".... :-\
Dus een beetje geluid maken mag wel?

De Ivy Bridge stock koeler vind ik best stil, zolang de CPU/GPU zich niet langdurig hoeft in te spannen.
Dan zal de Haswell-koeler ook wel meevallen, denk je ook niet?

Verwijderd

Topicstarter
Dank je!

Okay...ja hoor, het moet niet muisstil zijn, zolang het maar "ok" is. Ik had vroeger problemen met AMD stock coolers die een beetje ratelden.

Ik zal bij de stock blijven dan denk ik.

Voor GPU heb ik me op reviews: Snelle HD 7800- en 7900-kaarten and op http://be.hardware.info/r...eling-en-geluidsproductie gebaseert, ik denk dat the Asus 7850 een goede keuze is voor een lage geluidsproductie. Mijn kast zou een Antec 1100 worden en een Gigabyte mobo.

Eeen stapje verden met mijn PC same te stellen. Dank U ^-^

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:15
ik zou voor de 3 tientjes dat een 3rd party cooler nog kost het zeker niet laten als je kan betalen.
ik heb er een scythe ninja 3 rev b opgegooit (intel 3770k) en het verschil met stock cooler is idle al 9 graden met een kamertemp van 22.5 graden en onder load scheelde het bijna 20 graden !

buiten dat het echt veel beter koeld ziet het er ook nog eens een stuk strakker uit zeker in de Antec 1100 :)
en het voordeel van de scythe ninja 3 rev.b is dat je ook nog eens handmatig de toeren kan regelen door een draai knopje achterop de kast.

wat betreft geluids productie van videokaarten zodra je deze 100% gaat belasten gaan ze allemaal best veel geluid maken maar vaak niet genoed om boven je speakers of hoofd telefoonuit te komen :)
mijn 7970 lijkt soms wel een stofzuiger als ik mijn geluid zacht heb staan haha.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Sinds Core2Duo's ben ik aardig happy met stock Intel coolers als het op geluidsproductie aankomt. Bij mij op het werk zitten ze in verschillende machines en ze zijn overdag zeker niet te horen.
Als je de CPU op stock gebruikt en geen muisstilte wilt, dan is de stock cooler waarschijnlijk voldoende voor je. Ik vermoed dat de 3D kaart die je er naast wilt zetten meer geluid zal maken onder belasting.

Daarnaast: een CPU koeler is zo vervangen als de stock koeler niet mocht bevallen.
Kun je die paar tientjes steken in een videokaart die betere/stillere koeling heeft of de paar tientjes in de zak houden voor het geval dat de stock koeler toch niet voldoet.

Kleine noot: ik heb nog geen hands-on ervaring met de stock koeler van Haswell. Maar ik verwacht niet dat deze anders zal zijn dat de afgelopen paar stock koelers. Zeker niet omdat er wat het socket betreft vrij weinig is veranderd.

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 01-08-2013 00:44 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• knoffy
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:05
het ligt er ook aan wat voor cpu een pentium of een dikke i7... ik heb een ivy bridge celleron gehad maar daar hoefde de koeler niet eens te draaien om het koel genoeg te houden.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ultraman schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:36:
Daarnaast: een CPU koeler is zo vervangen als de stock koeler niet mocht bevallen.
Kun je die paar tientjes steken in een videokaart die betere/stillere koeling heeft of de paar tientjes in de zak houden voor het geval dat de stock koeler toch niet voldoet.
Dat, ook omdat een koeler na wat jaartjes slijten en stof happen wel wat luidruchtiger kan worden. Tegen die tijd kun je de koeler altijd nog vervangen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Pagina: 1