Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64767

Topicstarter
Via Paint heb ik visitekaartje ontworpen om via vistaprint up te loaden en te bestellen. Nu bleek opeens dat de resolutie veel te laag is en het daardoor erg onscherp is.
Weet iemand hoe ik dit goed krijg? Ik ben niet heel handig met computers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91626

Wat heb je zelf al geprobeerd? Hoever je iets kan rekken ligt helemaal aan de resolutie van het origineel! Normaal is het zo:

-Je neemt een doek /canvas van het juiste formaat.
-Hierin / op plak je een (achtergrond) afbeelding en rekt en centreert deze totdat hij goed zit.
-Hier op kan je dan een aantal tekstlagen plaatsen met info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:26
Sowieso vraag ik me af of paint wel de juiste manier is om een visitekaartje te maken. Vistaprint heeft een aantal mooie standaarddesigns, dan hoef je alleen maar de tekst in te geven.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 64767 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 20:52:
Via Paint heb ik visitekaartje ontworpen om via vistaprint up te loaden en te bestellen. Nu bleek opeens dat de resolutie veel te laag is en het daardoor erg onscherp is.
Weet iemand hoe ik dit goed krijg? Ik ben niet heel handig met computers.
Dat wordt lastig. Je kunt niet simpelweg informatie terughalen die er niet is.

Alleen als je het als een vectorimage had opgeslagen had je iets kunnen vergroten.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:37
voor het maken van print/drukwerk gebruik je vector drawings, evt ivm hoge resolutie raster/pixel art. Fotos die er 1:1 op het scherm goed uitzien zijn voor drukwerk gewoon niet goed genoeg. Ook tekst in pixel bewerking zoals paint of zelfs photoshop zijn niet om aan te zien. zie voor het verschil: http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics
Probeer eens inkscape of scribus om hoge resolutie teks,logo's kaartjes te maken, je kan daar evt foto's of raster/pixel images plaatsen, houd er wel rekening mee dat die plaatjes dan wel een hoge resolutie moeten hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64767

Topicstarter
base_ schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:07:
voor het maken van print/drukwerk gebruik je vector drawings, evt ivm hoge resolutie raster/pixel art. Fotos die er 1:1 op het scherm goed uitzien zijn voor drukwerk gewoon niet goed genoeg. Ook tekst in pixel bewerking zoals paint of zelfs photoshop zijn niet om aan te zien. zie voor het verschil: http://en.wikipedia.org/wiki/Vector_graphics
Probeer eens inkscape of scribus om hoge resolutie teks,logo's kaartjes te maken, je kan daar evt foto's of raster/pixel images plaatsen, houd er wel rekening mee dat die plaatjes dan wel een hoge resolutie moeten hebben ;)
thanx,
ga ik nu proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Haha, in paint.. zou idd Inkscape proberen; vergeet niet dat je ook nog rekening moet houden met de marge van de printer. Dus je achtergrond moet over de randen heen lopen, anders krijg je een wit randje op je kaartje (tenzij je gewoon een witte achtergrond hebt natuurlijk).

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:48

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Of je het ontwerp dat je nu hebt nog kunt vergroten hangt helemaal van het ontwerp af. Je canvas vergroten en je teksten aanpassen zal geen probleem zijn, heb je er echter afbeeldingen in gezet/getekend dan zullen die ontzettend lelijk worden als je die gewoon gaat vergroten.
Paint is, zoals al aangegeven, in eerste instantie al geen geweldig programma om dit soort werk mee te doen, daarvoor gebruik je InDesign of soortgelijke goedkopere/gratis varianten.

Als je dus inderdaad afbeeldingen in je ontwerp hebt staan kun je gewoon overnieuw beginnen, maar zou ik wel gelijk even kijken naar betere software. En wat helemaal belangrijk is, kijk eerst naar de specificaties die Vistaprint zelf geeft over hoe groot het aangeleverde werk moet zijn voor je zelf wat in elkaar zet om dit soort problemen in de toekomst te vermijden.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 531710

base_ schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 23:07:
Ook tekst in pixel bewerking zoals paint of zelfs photoshop zijn niet om aan te zien.
Wanneer je in Photoshop op 300 dpi werkt, dan zul je uiteindelijk het verschil niet zien tussen pixel of vector bij het drukwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTuinman
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-06 18:48
Ik zou vistaprint enorm afraden (met hun irritante spam en zogenaamde kortingsbonnen). Té duur en de kwaliteit (zowel druk als materiaal) is erg slecht. Kies eerder voor drukwerkdeal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 18:07

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 531710 schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:16:
[...]
Wanneer je in Photoshop op 300 dpi werkt, dan zul je uiteindelijk het verschil niet zien tussen pixel of vector bij het drukwerk.
Dat verschil zie je met de standaard anti aliasing wel degelijk. Een door photoshop naar pixels omgezette tekst zal minder fraai zijn dan een vector tekst.

Hetzelfde geld voor vormen. Een uit pixels opgebouwde volvlak cirkel zal bijvoorbeeld ook minder strak zijn dan dezelfde cirkel opgebouwd uit vectoren. Dit heeft mede te maken met de omzetting pixels->drukwerk raster of vector->drukwerk raster.

De verschillen zijn wellicht minimaal, maar ze zijn er toch echt.

Mijn vuistregel: Indien mogelijk, verkies vector boven pixels!
deTuinman schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 16:41:
Ik zou vistaprint enorm afraden (met hun irritante spam en zogenaamde kortingsbonnen). Té duur en de kwaliteit (zowel druk als materiaal) is erg slecht. Kies eerder voor drukwerkdeal.nl
Dat kan ik alleen maar beamen!

[ Voor 57% gewijzigd door floriske.nl op 07-08-2013 16:26 ]

Pagina: 1