Toon posts:

i5 2500k blijven gebruiken of naar haswell overstappen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al sinds de lancering van sandy bridge de i5 2500k en ben er zeer tevreden over, maar vraag mij af of hij al nodig is om vervangen te worden door een haswell cpu. Of moet ik de 2500k wat hoger overklokken? Voorlopig is hij geklokt op 4ghz.

Mobo: asus p8p67 pro b3

Ram: patriot 2 x 4gb ddr3 1600 mhz

Gpu: asus gtx 580

Koeler: corsair h50

Psu: nzxt hale90 750w

Enig advies? Blijven bij 2500k of overstappen en investeren in andere componenten?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Voor gamen is je huidige CPU meer dan zat en zou het zonde zijn om geld uit te geven voor iets snellers. Overklokken kan wel handig zijn als je CPU misschien ergens eens 100% aantikt per core.

Verwijderd

Topicstarter
Denk ook dat het nog te vroeg is om iets nieuws te kopen. Ik heb me vandaag wat bezig gehouden me et overklokken, maar de temps lopen te hoog op als ik boven de 4ghz kom. Hij draait stabiel, geeft geen errors, maarhij loopt te warm na een tijd. Zou ik voor een h100i gaan? Zou dat veel doen?

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 08:01
mischien even duidelijk aangeven wat je nou echt wil, of er problemen zijn (bijv. je temps) enz.
de cpu is voor deze tijd nog meer dan prima

ik heb ook een 15 2500k op 4.4 met een h50 en draai tijdens gamen ongeveer op 45 graden.

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:43

kevin33

Welkom in Utopia.

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:39:
Denk ook dat het nog te vroeg is om iets nieuws te kopen. Ik heb me vandaag wat bezig gehouden me et overklokken, maar de temps lopen te hoog op als ik boven de 4ghz kom. Hij draait stabiel, geeft geen errors, maarhij loopt te warm na een tijd. Zou ik voor een h100i gaan? Zou dat veel doen?
Hoe warm?

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Verwijderd

Topicstarter
Te warm. Na +- 30 min zit hij boven de 75 graden op 4ghz. Vcore 1.25v

Verwijderd

Topicstarter
beun92 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:43:
mischien even duidelijk aangeven wat je nou echt wil, of er problemen zijn (bijv. je temps) enz.
de cpu is voor deze tijd nog meer dan prima

ik heb ook een 15 2500k op 4.4 met een h50 en draai tijdens gamen ongeveer op 45 graden.
Hoeveel is de vcore bij jou? Want dat zijn lage temps

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Compizfox

Bait for wenchmarks

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:48:
[...]

Te warm. Na +- 30 min zit hij boven de 75 graden op 4ghz. Vcore 1.25v
Stressed? Dat is prima.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Verwijderd

Topicstarter
Als hij prime95 draait.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
75 met Prime is prima. Deze temps zal je met gamen nooit tegenkomen.

• beun92
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 10-01 08:01
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:49:
[...]

Hoeveel is de vcore bij jou? Want dat zijn lage temps
ik kan me vcore niet direct instellen, volgens mij doet hij dat automatisch, moest ik nog naar zoeken als ik tijd heb. ik heb een asrock z68m-itx/ht bordje. ik kan ook niet hoger klokken aangezien hij dan teweinig voeding krijgt denk ik. iig start hij dan neit.

onder prime word hij wel echt een stuk warmer hoor en heb push-pull in de front van de kast dus verse lucht

I love it when women go to school. It's like seeing a monkey on roller skates -- it means nothing to them, but it's so adorable for us. -- General Aladeen

Pagina: 1