Zoals de titel impliceert ondervind ik momenteel vreemde problemen met mijn half jaar oude i5-2500K (helaas geen garantie meer).
Om de een of andere reden is de performance plotseling zwaar ondermaats. In AIDA64 CPU Queen wordt in een Atom D2500 z'n gelijke gevonden. In 3DMark06 scoort de proc slechts 2500 punten, nog erbarmelijker dan mijn oude Athlon II X2 bak. Als ik in taakbeheer neus lijkt core0 continu tussen de 80 en 100% te hikken, terwijl de rest idle is. Er is geen proces toe te kennen aan dit verbruik, echter. Daarnaast is de chip nooit oververhit geweest. Hij is zelden 60 graden geweest, in normaal game verbruik meestal een graad of 48-50.
Games draaien nu als een slappe dweil. Veel gestotter en framedrops waar voorheen een zeer stabiele 60+ framerate werd behaald.
Wat ik tot dusver heb geprobeerd:
- Overclock ongedaan maken, standaard instelingen
- CMOS reset
- Windows herinstallatie
- Videokaart uitgesloten door met een HD5750 te testen
Helaas ben ik blut en kan ik geen testproc erop prikken om te testen of mijn moederbord het probleem is, noch kan ik een nieuwe vervangende i5 kopen.
Het gehele systeem opgesomd:
Intel Core i5 2500K - 3.3Ghz (voorheen 4.5) met een Cooler Master V8
8GB Corsair XMS3 1600Mhz 9-9-9-24 DDR3
OCZ Vertex 3 120GB
1TB Seagate Barracuda 7200.12
Sapphire Radeon HD 7770 Ghz Edition
En dat alles met een MS-Tech MS620VAL op een Asus P8P67-M Rev 3 moederbord.
P.S. systeem is met een andere voeding getest, en resultaat is hetzelfde.
Hulp bij deze kwestie wordt ten zeerste geapprecieerd!
Kleine doorbraak: Affiniteit van games forceren op alleen core 1 2 en 3 (dus 2,3 en 4) zorgt voor goede gameplay en prima performance. Echter is de eerste core, cpu0 nog steeds problematisch.
Om de een of andere reden is de performance plotseling zwaar ondermaats. In AIDA64 CPU Queen wordt in een Atom D2500 z'n gelijke gevonden. In 3DMark06 scoort de proc slechts 2500 punten, nog erbarmelijker dan mijn oude Athlon II X2 bak. Als ik in taakbeheer neus lijkt core0 continu tussen de 80 en 100% te hikken, terwijl de rest idle is. Er is geen proces toe te kennen aan dit verbruik, echter. Daarnaast is de chip nooit oververhit geweest. Hij is zelden 60 graden geweest, in normaal game verbruik meestal een graad of 48-50.
Games draaien nu als een slappe dweil. Veel gestotter en framedrops waar voorheen een zeer stabiele 60+ framerate werd behaald.
Wat ik tot dusver heb geprobeerd:
- Overclock ongedaan maken, standaard instelingen
- CMOS reset
- Windows herinstallatie
- Videokaart uitgesloten door met een HD5750 te testen
Helaas ben ik blut en kan ik geen testproc erop prikken om te testen of mijn moederbord het probleem is, noch kan ik een nieuwe vervangende i5 kopen.
Het gehele systeem opgesomd:
Intel Core i5 2500K - 3.3Ghz (voorheen 4.5) met een Cooler Master V8
8GB Corsair XMS3 1600Mhz 9-9-9-24 DDR3
OCZ Vertex 3 120GB
1TB Seagate Barracuda 7200.12
Sapphire Radeon HD 7770 Ghz Edition
En dat alles met een MS-Tech MS620VAL op een Asus P8P67-M Rev 3 moederbord.
P.S. systeem is met een andere voeding getest, en resultaat is hetzelfde.
Hulp bij deze kwestie wordt ten zeerste geapprecieerd!
Kleine doorbraak: Affiniteit van games forceren op alleen core 1 2 en 3 (dus 2,3 en 4) zorgt voor goede gameplay en prima performance. Echter is de eerste core, cpu0 nog steeds problematisch.
[ Voor 5% gewijzigd door nelizmastr op 31-07-2013 19:00 ]
I reject your reality and substitute my own