Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• meneer william
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-11-2024
Beste mensen, ik werk veel met php en ben momenteel student applicatie ontwikkeling. Ik heb thuis zelf een webservertje staan te bereiken via http://paperboat.tk hier bewaar en test ik mijn projectjes en school opdrachten.

Nu bevalt het mij zo prima zon .tk domein naam. Het is gratis en ik heb zelf een webserver dus kost me niks. Nou als ik later wat meer vastigheid heb kan ik altijd nog een .nl nemen en een webserver huren maar voorlopig zou ik het graag bij een .tk houden.

Echter ervaar ik de laatste tijd dat .tk geen 100% uptime garandeert. Ik heb nu al 5 keer in één week (tenminste zolang ik er gebruik van maakte) een DNS error in mijn browser gekregen.

Wat voor error nou in de trend van: Host kan niet gevonden worden. :-(

Ik zit dan net lekker bezig en dan plots kan ik niet meer op mijn webservertje komen. Dit duurt dan 5 minuten en dan werkt alles weer. Nou kan ik gewoon via mijn wan ip de server bereiken maar ja.

Hebben andere mensen hier ook last van?

Als dit erger wordt ga ik binnen kort maar eens een .nl registreren en dan laat ik die maar verwijzen naar mijn eigen webserver. ;w .tk

sirwilliam

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

meneer william schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:15:
[..]

Als dit erger wordt ga ik binnen kort maar eens een .nl registreren en dan laat ik die maar verwijzen naar mijn eigen webserver. ;w .tk
Iets anders kan ik er niet van maken. Wegblijven bij die gratis hassie-bassie meuk van .tk

Dan kan je nog beter een no-ip.com nemen die stabieler werkt :P

Ey!! Macarena \o/

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Kun je bij .tk niet gewoon je eigen nameservers opgeven? Dan verwijs je die naar nameservers die wel gewoon goed werken.

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Een .nl domeintje kost je 4 euro per jaar (www.transip.nl), dat moet lukken

Verwijderd

Heineken schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:23:
Correctie € 9,06 per jaar het eerste jaar kost het € 4,83 ;)
Tarieven op de site van Transip worden gecommuniceerd exclusief 21% BTW en als je goed zoekt zul je zien dat de actie tarieven bij domeinnamen voor één (1) jaar gelden.

Ik zou als het gaat om goedkoop, gaan voor een dyndns, no-ip, nl.eu.org domein gaan o.i.d. DotTK wordt geregeld geblokkeerd door bijvoorbeeld McAfee SiteAdvisory (wordt gebruikt bij McAfee Internet Security) waardoor het je nog wel n's bezoekers kan/zal kosten.

Het kan zijn dat de DNS-Servers van DotTK of die van jezelf niet helemaal lekker zijn en daardoor het domeinnaam niet resolved naar je ip-adres.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2013 18:37 ]

• meneer william
Heineken schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 18:23:
Hum als je het zo stopt dan lijkt het wel erg aantrekkelijk. Bedankt ik zal eens kijken op trans-ip!

sirwilliam

Verwijderd

De DNS servers van .tk zijn inderdaad niet fijn. Heb je overwogen om een gratis DNS dienst zoals Cloudflare erbij te gebruiken?

Verwijderd

CloudFlare NS servers zijn vlugger i.v.m. Anycast? Ben benieuwd hoe efficiënt nieuwe IDONS systeem wordt.

[ Voor 215% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2016 00:04 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik gebruik deze.. en bevalt mij prima en geen downtimes -> http://nl.eu.org/

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-11 11:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Er zijn genoeg DNS / domeinregistars te vinden op het internet, weinig nut om ze allemaal te gaan opnoemen :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• NeHoX
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-11 18:15

NeHoX

Gamer + PV

Bij versio.nl

.nl Nederland 1ste jaar €3.49 verlenging €4.39 p/j

Gratis real-time nameserver en DNS beheer
U kunt op ieder gewenst moment (geheel gratis en real-time) de nameservers en DNS records van uw domeinnamen beheren.

zie:
https://www.secure.versio.nl/domeinnamen.php

[ Voor 10% gewijzigd door NeHoX op 01-08-2013 11:10 ]

23x330Wp NNO & 8x405Wp op Zuid = 10.830Wp

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 17:59
In het kader van Pay peanuts, get monkeys: Pay nothing, get nothing expect nothing

• Inge801
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Inge801

Iron Maiden

Ik zou eerst je webserver even beveiligen. Je root wachtwoord van het inlogscript staat gewoon in een tekstbestandje. Of misschien is het een voorbeeld/download voor anderen? :)

[ Voor 20% gewijzigd door Inge801 op 01-08-2013 11:15 ]

你还记得吗 记忆的炎夏

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11 10:36

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

SinergyX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:58:
Er zijn genoeg DNS / domeinregistars te vinden op het internet, weinig nut om ze allemaal te gaan opnoemen :P
Alleen als je zoekt dan staat er niet bij of deze ook last van het zelfde hebben als bij .TK. ;)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-11 11:16
NeHoX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:10:
Bij versio.nl

U kunt op ieder gewenst moment (geheel gratis en real-time) de nameservers en DNS records van uw domeinnamen beheren.

zie:
+21% BTW ;)

• Slechdt
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
NeHoX schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:10:
Bij versio.nl

zie:
Speedener schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:12:
In het kader van Pay peanuts, get monkeys: Pay nothing, get nothing expect nothing
Wat Speedener dus zegt, lees ook dit topic over bijvoorbeeld versio. Versio GEEN aanrader.. bezint eer ge aan Versio begint

Weinig geld is leuk en aardig, maar soms is de service/kwaliteit er ook naar!

• meneer william
Inge801 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:14:
Ik zou eerst je webserver even beveiligen. Je root wachtwoord van het inlogscript staat gewoon in een tekstbestandje. Of misschien is het een voorbeeld/download voor anderen? :)
Welk root wachtwoord!? En wat beveiligen!? :| :?

ps,

Als je het over de volgende directory hebt: root/mark/inlogscript/
Zoals je kan zien aan de directory naam is dit een mapje van ene Mark. Ik ben William en ik verleen Mark ruimte op mijn web server. Mark is een goede vriend die een opleiding applicatieontwikkelaar volgd en kreeg van mij daarvoor ook wat ruimte voor zijn school werk.

Mijn eigen schoolwerk staat er namelijk ook op!

Niets met mijn beveiliging te maken dus... :o

[ Voor 39% gewijzigd door meneer william op 09-08-2013 14:54 ]

sirwilliam

Pagina: 1