Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Chrome&Firefox] site-elementen missen

Pagina: 1
Acties:

• Duncank
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-11 12:56
Sinds kort heb ik een raar probleem: sommige websites functioneren niet goed in Chrome en Firefox. Het gaat dan om menuitems of knoppen die niet werken of zelfs niet getoond worden.

Ik heb op dit moment 2 voorbeelden van sites die in Chrome en Firefox niet werken, maar in Internet Explorer wel:

1. Radio538.nl. Op deze site krijg ik de cookie-bar niet weggeklikt en komt er bovenaan naast de "Luister nu" knop geen afbeelding en naam te staan van de huidige dj. Klikken op de knop werkt ook niet. De console toont alleen een error over dat er iets misgaat met hammer.js, iets waar ik volgens mij op desktop niets mee te maken zou moeten hebben aangezien dit voor multi-touch gestures is.

2. Gamma.nl. Op deze site kan ik het menu niet gebruiken. Normaal gesproken zou je bij het hoveren van de links "assortiment" en "klusideeen" etc, een dropdown menu moeten krijgen met de links naar subpagina's. Dit menu opent echter niet waardoor verdere navigatie op de site onmogelijk is. Ook hier in de console 1 javascript-error: de site kan analytics niet laden geloof ik. Als ik in de developer console handmatig het menu laat tonen kan ik wel navigeren, het element is in de code dus wel beschikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://projectfive.nl/files/tweakers_pic_thumb.jpg

Wat heb ik al geprobeerd:
- Ik gebruik standaard Chrome, die heb ik eerst in incognito-modus gebruikt om te zorgen dat er geen extensies dwarsliggen. Daarna heb ik een complete herinstallatie van Chrome gedaan en het ook geprobeerd voordat ik ingelogd had, dan zijn er dus nog geen oude instellingen overgenomen.
- Firefox gebruik ik alleen voor het testen van websites, die heeft verder geen plugins geinstalleerd dus die is clean verder.
- Ik heb het ook op andere computers en op een chromebook geprobeerd in Chrome en Firefox. Daar doet dit probleem zich niet voor.
Verder draaien er geen rare dingen zoals proxy's of iets dergelijks.

Ik gebruik Windows 8.1, Chrome is de laatste dev-build (30...), Firefox de laatste stable-build (22) en IE 11.