Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers,

Helaas is mijn oude vertrouwde bijna 2 jaar oude galaxy ace door een klein ongelukje verzopen en werkt hij niet meer (touchscreen stuk) Echter heb ik als geluk bij een ongeluk de mogelijkheid om mijn telefoon abbonement te verlengen bij vodafone. Ik heb uitgezocht dat het 1-jarig bel + web + sms 200 A het beste bij mij past en dan betaal ik 170 euro voor een iphone 4 8 GB.

Qua abbonement weet ik wel wat ik wil. Dit is niet het probleem. Data vraag ik niet veel, ik gebruik mijn whatsapp, af en toe laad ik mijn facebook en heel af en toe eens iets op youtube. Downloaden etc. doe ik bijna altijd op wifi en daarom kom ik wel uit als ik 500 mb heb. bellen en smsen doe ik af en toe, maar niet noemenswaardig veel. Het abbonement lijkt mij de beste keuze voor mij, zeker omdat ik ook maar een 1-jarig contract wil.

Hetgeen waar ik mee zit is het volgende. Ik vind die iphone een heel mooi toestel, maar hij moet wel een klein beetje toekomstproof zijn. Nu snap ik dat niemand een glazen bol heeft, maar ik hoop dat jullie me een klein beetje kunnen helpen. Kan deze iphone de meeste nieuwe apps nog aan (gebruikerservaringen) en hoe lang hebben de iphone 4's nog ondersteuning van apple qua updates? Ik vind 170 euro voor deze iphone een leuke investering, maar ik zou wel heel erg balen als het straks een door apple vergeten toestel is.

Ik heb al wel gevonden:
-iOS 7 komt in het najaar uit en volgens geruchten wordt de iphone 4 ook meegenomen in de update. Kan iemand dit bevestigen dat dit uiteraard ook gebeurt?
-telefoons bij vodafone bij dit abbonement die ook zouden kunnen zijn lumia 820 120 euro (echter door gebrek aan apps in WP wil ik liever geen lumia), Galaxy s4 mini 240 euro (vind ik toch net wat te duur), s3 mini 95 euro (een serieuze overweging, echter die samsung en htc versies van android vind ik onzin en onhandig) (LG Nexus 4 staat er niet op de lijst bij)

Graag zou ik hier wat advies inwinnen, zodat ik tot een goede keuze kan komen! Als er een andere optie is, dan hoor ik het graag!

Bij voorbaat dank,
Ego_Draconis

Note: abonnement eindig 26 oktober 2013, ik kan dus alleen verlengen bij vodafone en overstappen is eigenlijk geen optie aangezien ik nu zonder telefoon zit. Ik overleef het wel even zonder telefoon aangezien ik nog op vakantie ben, maar 26 oktober is toch echt te lang!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
echter door gebrek aan apps in WP wil ik liever geen lumia
Heb je dit gecontroleerd of praat je hier de media na? Denk er aan dat 20.000.000.000 bierglas apps ook onzinnig zijn!

Mijn advies aan jou is:
*schrijf op welke apps je allemaal zou willen gebruiken
*ga op onderzoek uit of deze apps te krijgen zijn voor WP8

Je zult zien dat WP8 nagenoeg alle apps heeft die jij zult gebruiken.

Mijn advies is dan ook om WEL voor de Luma 820 te gaan. Je zult zien dat WP8 een geweldig softwareplatform is.

En ja, ik ben een Microsoft Fan Boy 8)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

IOS7 zal idd waarschijnlijk een van de laatste updates voor de iPhone 4 zijn.

Ik heb mijn toestel een tijd terug op marktplaats verkocht gewoonweg omdat het te langzaam werd om eigenlijk nog goed te gebruiken. Ik zou in dit prijs segment eerlijk liever voor een android toestel gaan. Gewoonweg omdat je dan een bruikbaar iets hebt in tegenstelling tot een inmiddels 3 jaar oude iPhone.

Verwijderd

Topicstarter
Panzer_V: Whatsapp, facebook zijn wellicht de belangrijkste, maar veel spelletjes die ik download op android and apple zijn gewoonweg niet of nog niet uitgebracht op WP. Ik heb geen zin om me meerdere malen te ergeren dat mensen een heel tof spel hebben waar ik weer een aantal weken of maanden op moet wachten voordat het op WP uitkomt en de hype al voorbij is (dit is al een aantal keer voorgekomen bij een vriend die WP heeft en er eigenlijk spijt van heeft)

Lasharor: Waarmee werd de Iphone 4 te langzaam if I may ask? Daarnaast als het die update nog krijgt zit ik in ieder geval waarschijnlijk nog een jaar goed met de updates Het verkopen is eigenlijk ook een puntje waarvoor ik een iphone wil kiezen. Een Iphone verkoopt meestal wat makkelijker op marktplaats

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 10-11 21:08
Als ik even ga kijken bij de BelCompany prijzen kom ik op dit lijstje uit bij 1 jaar BSW 200 A:
Samsung S3 mini € 79,99 bijbetalen
Sony Xperia T € 99,98 bijbetalen (aanrader)

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-11 17:10

lasharor

7 december 2004

Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:57:
Panzer_V: Whatsapp, facebook zijn wellicht de belangrijkste, maar veel spelletjes die ik download op android and apple zijn gewoonweg niet of nog niet uitgebracht op WP. Ik heb geen zin om me meerdere malen te ergeren dat mensen een heel tof spel hebben waar ik weer een aantal weken of maanden op moet wachten voordat het op WP uitkomt en de hype al voorbij is (dit is al een aantal keer voorgekomen bij een vriend die WP heeft en er eigenlijk spijt van heeft)

Lasharor: Waarmee werd de Iphone 4 te langzaam if I may ask? Daarnaast als het die update nog krijgt zit ik in ieder geval waarschijnlijk nog een jaar goed met de updates Het verkopen is eigenlijk ook een puntje waarvoor ik een iphone wil kiezen. Een Iphone verkoopt meestal wat makkelijker op marktplaats
Open en sluiten van applications ging niet meer zo vlot als toen ik hem net kocht met een eerdere firmware. Daarnaast had ik af en toe last van vastlopende apps. Zeker wanneer je het vergelijkt met bijv. een iPhone 5 of een recent android toestel is het verschil gewoonweg erg groot.

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Kijk eens wat je moet bijbetalen voor een Galaxy S3. Die is naar mijn smaak beter dan een S4 mini (betere camera sowieso, mooier scherm, groter scherm).

Een Iphone 4 is wel heel erg EOL, en iOS7 maakt dat alleen maar erger (traag...). Een S3 doet niet veel onder voor een S4 in de praktijk, t' is een heel erg vlot toestel met een fraai scherm en één van de beste camera's op de markt.

De S4 mini is gewoon een flop, eigenlijk.

Ipv een S3 mini zoals elders wordt voorgesteld kan je beter wellicht nog overwegen voor een hele mooie S2 te gaan die jong is, dan heb je zo nog 12-16 maanden garantie (gaat op basis van serienummer ook, dus bon niet nodig + repareren bij Samsung service points door heel nederland is snel en fijn!). Ik gebruik dagelijks een S2 als hoefdtoestel met een aangepaste rom (maar wel op basis van 4.1.2 android). Accuduur en snelheid zijn drastisch verbeterd. T' is een heel fijn toestel waar ik met even veel plezier mee werk als een S3 of S4.

Kost je dan ook 150-175 euro, echter kan je een véél goedkoper abbo nemen en bespaar je jezelf dus maandelijks 10-15 euro komend jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door majic op 31-07-2013 18:02 ]

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23

psy

Iphone 4 EOL....hij wordt nog gewoon verkocht dus dat klopt eigenlijk niet ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-10 23:30
Een product waar recente updates gewoon heel slecht op draaien noem ik EOL, sorry. Hij is het misschien verkooptechnisch niet, maar praktisch gezien wel.

Apple's eigen quote "[iOS 7] runs really slow on iPhone 4, the device heats up and everything takes longer than necessary to load."

Lijkt me duidelijk.

De quote komt van een developer, niet van Apple zelf, http://news.softpedia.com...y-Take-iOS-7-360227.shtml

[ Voor 20% gewijzigd door janvanduschoten op 01-08-2013 01:18 ]

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:53
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:57:

Tsja....als je een telefoon voor de hype-spelletjes nodig hebt.... Het zou niet mijn keuze zijn, maar iedereen zijn eigen smaak ;)

In dat geval zou ik je adviseren een Iphone te kopen. Gewoon omdat ik geen vertrouwen heb in niet gesloten software. En je kunt van Apple en MS zeggen wat je wilt...supporten doen ze goed!

Maar waarom een oud model als de 4? Dat is nu drie modellen terug van het gangbare model. Ik sluit mij aan bij de opmerkingen dat dit wel heel erg EOL begint te worden. En met die restwaarde zal het dan ook flink gaan tegenvallen. Juist omdat het toestel nu al drie modellen terug is, en straks na de introductie van de 5s en de 5c (de cheap-ass versie) is er mijns inziens helemaal geen markt meer voor de 4. Want je kunt dan voor hetzelfde geld een 5c halen.

Koop dus gewoon een 5 of een tweedehands 4s. Als je in de majorleages wilt spelen moet je er ook het geld voor over hebben ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Duidelijk. Ik ga bedenken wat ik ga doen. Mijn dank voor jullie tips!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 00:31:
Duidelijk. Ik ga bedenken wat ik ga doen. Mijn dank voor jullie tips!
Zonder de andere berichten hier te lezen:

In september of oktober komt waarschijnlijk de iPhone 5S uit. De iPhone 4 gaat er dan uit en de iPhone 4S wordt dan net zo duur als de iPhone 4 nu is.

Tenminste, zo ging het de afgelopen jaar... MAARRRR...
OOK mogelijk: Apple kondigt een 'budget iPhone' aan, die zal waars. een mix zijn tussen de iPhone 4S-iPhone 5 en (hopelijk) ook rond de prijs van de huidige iPhone 4 zitten

Verder mijn tip: in ieder geval voor een Apple apparaat gaan met A5 chip, aangezien de A4 chip uit 2010 komt en dus hopeloos verouderd is. Het beste, maar ook het duurste, is inderdaad de nieuwst beschikbare iPhone nemen: draait het snelst, heeft de langste software ondersteuning... maar is ook het duurst.

EDIT Gemist dat je niet tot oktober kan wachten... tja, dan raad ik je op z'n minst de iPhone 4S aan. Maar het beste - voor zowel je portemonnee als het beste product - is om nog twee maandjes te wachten.

[ Voor 33% gewijzigd door Uniciteit op 01-08-2013 01:17 ]

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Ik heb juist deze week mijn iPhone 4 verkocht omdat je er nu op marktplaats nog wat voor kunt vragen. Als later dit jaar de iPhone 5s en wellicht 5c aangekondigd worden, is mijn vermoeden dat de iPhone 4 en misschien zelf de iPhone 4s er helemaal uit gaan. Ik denk namelijk dat Apple straks alleen nog maar apparaten met een Lightning connector wil verkopen en dat de apparaten met een 30 pins connector hard in waarde gaan zakken.
De voornaamste reden voor mij was trouwens ook snelheid, de iPhone 4 heeft z'n beste tijd wat dat betreft wel gehad.

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Sorry maar iPhone 4 is helemaal niet traag hoor, dat is onzin tenzij je de nieuwste games wilt spelen is het een prima toestel.

Je kan wachten voor de budget iPhone (waarschijnlijk iPhone 4S met een groter scherm en andere behuizing) of je kan hetzelfde abonnement nemen als die van de iPhone 4 maar dan met een S3 bij Belcompany, hij kost de eerste 6 maanden 18,75 per maand en daarna 37,50 per maand met 200 belminuten en geloof ik 500mb data, de S3 is dan gratis erbij en dat is een prima toestel, die krijgt nog zeker weten Android 4.3 en wie weet zelfs 5.0 (zo niet dan wel via rooten).

Dus als je perse iPhone wilt kun je 4 nemen, prima telefoon maar niet geschikt voor nieuwste games, maar omdat jij hiervoor Android had kun je beter in mijn ogen de S3 nemen.

Ik heb zelf bel+sms 100 met 200mb data plus 300mb (was een actie) en daar kreeg ik de iPhone 4 gratis erbij, ze wilden mij de duurdere bel+sms 200 aansmeren maar ik lees de kleine lettertjes en wist dat bij de bel+sms 100 die iPhone ook gratis is.

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
majic schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 19:33:
Een product waar recente updates gewoon heel slecht op draaien noem ik EOL, sorry. Hij is het misschien verkooptechnisch niet, maar praktisch gezien wel.

Apple's eigen quote "[iOS 7] runs really slow on iPhone 4, the device heats up and everything takes longer than necessary to load."

Lijkt me duidelijk.

[mbr]De quote komt van een developer, niet van Apple zelf, http://news.softpedia.com...y-Take-iOS-7-360227.shtml[/]
Dit had ik ook met mijn iPhone 4S maar de latere beta's (versoe 4) hebben dit probleem al niet meer. Performance meten a.h.v. een beta is het meest waardeloze wat men kan doen. De beta zit vol met debugging code en on-geoptimaliseerde code. Je kan pas een fatsoenlijke meting doen zodra de release candidate er is.

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

• meintje
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Mizgala28 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 11:44:
Sorry maar iPhone 4 is helemaal niet traag hoor, dat is onzin tenzij je de nieuwste games wilt spelen is het een prima toestel.

Je kan wachten voor de budget iPhone (waarschijnlijk iPhone 4S met een groter scherm en andere behuizing) of je kan hetzelfde abonnement nemen als die van de iPhone 4 maar dan met een S3 bij Belcompany, hij kost de eerste 6 maanden 18,75 per maand en daarna 37,50 per maand met 200 belminuten en geloof ik 500mb data, de S3 is dan gratis erbij en dat is een prima toestel, die krijgt nog zeker weten Android 4.3 en wie weet zelfs 5.0 (zo niet dan wel via rooten).

Dus als je perse iPhone wilt kun je 4 nemen, prima telefoon maar niet geschikt voor nieuwste games, maar omdat jij hiervoor Android had kun je beter in mijn ogen de S3 nemen.

Ik heb zelf bel+sms 100 met 200mb data plus 300mb (was een actie) en daar kreeg ik de iPhone 4 gratis erbij, ze wilden mij de duurdere bel+sms 200 aansmeren maar ik lees de kleine lettertjes en wist dat bij de bel+sms 100 die iPhone ook gratis is.
TS vraagt of de iPhone 4 toekomstproof is. Wat mij betreft niet. Mocht je graag een iPhone 4 willen hebben zou ik dat doen in de vorm van een gebruikt toestel met een sim-only abonnement. Met een iPhone 4 kun je niet zorgeloos 2 jaar vooruit.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:58
meintje schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 12:36:
TS vraagt of de iPhone 4 toekomstproof is. Wat mij betreft niet. Mocht je graag een iPhone 4 willen hebben zou ik dat doen in de vorm van een gebruikt toestel met een sim-only abonnement. Met een iPhone 4 kun je niet zorgeloos 2 jaar vooruit.
Helemaal mee eens, ik vind een iPhone 4 op iOS6 al behoorlijk sloom worden. En die 8GB zit zo vol. Je hebt maar iets van 5,5GB effectief beschikbaar en met GTA III en FIFA12 was ik al 2,5GB kwijt. Voor het geld is het best een aardige telefoon. Maar toekomst proof? Nee niet echt.

Ik heb zelf nu een Lumia 920 en dat is echt een verademing. De interface loopt gewoon ALTIJD soepel. Ja er zijn wat dingen die missen aan WP8, maar geen dingen waar ik me aan erger.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik had ook een kapotte telefoon, heb toen voor 2 maandjes een (gare) Huawai gekocht voor 60 euro bij de Phonehouse zodat ik het gat tussen abbo verlengen en zonder telefoon zijn kon overbruggen :)

Last.fm | Code Talks

Pagina: 1