Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht voor +/- E1000 na Edu/BTW

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe laptop voor office-taken en muziekproductie. Dit laatste doe ik nu op een 5-jaar oude PC en dat gaat prima. Belangrijk is wel dat ie niet te veel herrie maakt (voor als we opnemen) en dat er geen statische noise vrijkomt bij het aansluiten van een externe geluidskaart. Qua specs kijk ik nu naar een SSD van 250 en RAM a 8GB.

Ik zal er veel mee slepen dus een stevig en licht ontwerp is belangrijk (maximaal 2 kilo). Qua scherm is resolutie minder belangrijk dan de leesbaarheid (en eventuele reflecties), ik ben slechtziend en zal vrij veel uitvergroten of in een lage resolutie werken. In dat opzicht is het ook fijn als het scherm bijna in een hoek van 180 graden kan worden geklapt. Qua accuduur hoop ik op 5 uur of meer. Mijn budget is 1000 euro, en dat is na BTW en eventuele edu korting.

Ik ben nu zo drie maanden bezig met wikken en wegen en zoeken naar het juiste model, maar ik kom niets tegen wat me echt aanspreekt - uitgezonderd een macbook pro retina, maar die zijn te duur, en ik heb liever een windows laptop. Dus heb ik maar besloten het bij deze aan jullie te vragen :)

Mss dat bovenstaande specificaties - RAM en SSD - minder belangrijk zijn dan ik denk voor muziekproductie, maar het lijkt me geen overbodige luxe.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-11 21:37

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Deze: pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E
Vinand schreef op zondag 28 juli 2013 @ 16:51:
Dit is toch de beste keuze dan:
pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

De hheeft een 640M LE, maar die erg goed te overklokken valt vanwege de goede koeling. Met de OC is deze tussen de 650M en de 660M in. Hier kun je hetzelfde resultaat zien van een tweaker die het jonge broertje heeft: productreview: Sony Vaio SV-S13A1C5E (BTO) review door ejdvandenberg
Ook is de S15 erg licht (1,89kg), redelijke accuduur: 5uren (10 uren met de additionele sheet battery) en heeft die een IPS Full HD display.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Rordarok
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-11 22:00

Rordarok

De enige echte

Als je vandaag (of misschien zelfs morgen nog) nog besteld, kan je de XPS 13 (256gb SSD, full HD, 1.36kg) nog krijgen voor rond de 830 euro incl. btw.

#1 Chall 3v3/Challenger soloQ (LoL) - LEM (CSGO)

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-11 13:02
Ik vind het jammer dat er nog advies gegeven wordt om een ultrabook/laptop te kopen met een 3e generatie CPU als de accuduur van belang is. Wacht gewoon nog lekker een maandje als de laptop niet dringend is, zodat je een 4e gen kan kopen ;).

Verwijderd

Haswell staat niet gelijk aan een langere accuduur. Ik kan je een notebook met een pentium 4 noemen met een langere accuduur dan een notebook met haswell CPU als je me niet gelooft.. De accuduur wordt voor 99% bepaald door de optimalisaties van de fabrikant, niet de chip an sich.

Verwijderd

Topicstarter
http://www.bto.eu/html/de...PartnerID=1&ProductID=622
Ik trof deze aan en ik vind de specs zeer nice. Zijn er significante nadelen aan het aanschaffen van een BTO? Bijvoorbeeld op het vlak van stabiliteit / optimalisatie?

Verwijderd

Bijvoorbeeld op het gebied van bouwkwaliteit, toetsenbord, touchpad, fanherrie. Zoals altijd zijn de specificaties goed, maar laat clevo steken vallen op bijna alle punten die niet in de specificaties staan. Je gaat trouwens €100 over je budget heen met dat ding.

De toshiba heeft verder een heel slecht scherm en weegt 1.73Kg. Fors voor die specificaties. Er zijn echter weinig alternatieven als je per se 256GB wilt. De meeste budget thin-n-lights hebben eveneens een slecht scherm, gewicht rond die klasse, en prijs rond de €800-850 met aftermarket 256GB SSD. Behalve de sony S15 ken ik geen een laptop met jouw eisen en budget waar ik achter kan staan.

Verwijderd

Topicstarter
Kee, bedankt voor je uitgebreide post. Wat dacht je van:
http://www.utwente.nl/ict...4/UltrabookModel1314.html
Ik kan deze zelf uitbreiden met meer ram en een grotere SSD. Ik heb het scherm gezien, de kijkhoeken zijn uitstekend, ook buiten, maar de helderheid is niet fantastisch.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:42:
Ik kan deze zelf uitbreiden met meer ram en een grotere SSD. Ik heb het scherm gezien, de kijkhoeken zijn uitstekend, ook buiten, maar de helderheid is niet fantastisch.
Nee nee nee :F

Je gaat toch geen 750 euro betalen voor een scherm met zo'n lage resolutie? :o Ik vind dat in ieder geval zonde van mijn geld.

Wat is de reden dat je niet voor een SVS15 gaat?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:42:
Ik heb nog geen reviews gezien van die laptop, daar kan ik dus weinig over zeggen. We weten ook niet of de accuduur goed is en of je het geheugen kunt uitbreiden, dat is bij ultrabooks niet altijd mogelijk.

In de sony S15 zit ook maar één dimm die je kan vervangen (naast de 4GB dit op het moederbord zit).
Stef602 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:45:

Je gaat toch geen 750 euro betalen voor een scherm met zo'n lage resolutie? :o Ik vind dat in ieder geval zonde van mijn geld.
Idem.

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Lage resolutie is voor mij niet zo erg, ik zie slecht en bij een hoge resolutie zal ik altijd opschalen. Schermkwaliteit is wel belangrijk; het moet goed leesbaar zijn (ook van dichtbij)
Ik ben nu aan het kijken naar die sony, maar ik ben niet zo'n fan van de bouwkwaliteit. Misschien is dat onterecht en zijn er weinig problemen (if so, let me know), maar ik wilde eerst de Pro 13 aanschaffen wat ik niet heb gedaan na hem in m'n handen te hebben gehad. Voelt aan als karton en ik wil iets dat stand houdt als ik er dagelijks mee ga slepen

Verwijderd

Topicstarter
Overigens is mijn budget wat hoger geworden. Denk 1200-1300 eu. Ram is belangrijk (minimaal 8GB en liever meer), net als een grote SSD (256). Ik zou voor de prime gaan als die 8 gig had maar dat heeft hij niet.

Edit: ik bekijk de SV15 maar vind 'm tot nu toe nergens leverbaar

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 13:52 ]

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:49:
Lage resolutie is voor mij niet zo erg, ik zie slecht en bij een hoge resolutie zal ik altijd opschalen. Schermkwaliteit is wel belangrijk; het moet goed leesbaar zijn (ook van dichtbij)
Ik ben nu aan het kijken naar die sony, maar ik ben niet zo'n fan van de bouwkwaliteit. Misschien is dat onterecht en zijn er weinig problemen (if so, let me know), maar ik wilde eerst de Pro 13 aanschaffen wat ik niet heb gedaan na hem in m'n handen te hebben gehad. Voelt aan als karton en ik wil iets dat stand houdt als ik er dagelijks mee ga slepen
Tjah... Ik dacht een beetje dit: Als je slecht ziet, is het belangrijk dat informatie zo scherp als mogelijk op je netvlies komt. Iets wazigs zie jij dan waarschijnlijk nog waziger dan dat je iets scherps zou zien. Ik weet niet hoe het precies zit met ''slecht zien''

Verwijderd

Topicstarter
Dat is correct, maar ik heb het idee dat dit meer te maken heeft met de kwaliteit van het scherm en de helderheid dan met de resolutie. Ik heb weinig gewerkt met een laptop met een hoge resolutie. Wel met met zoommogelijkheden.

• Frozen

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 13:54:
Dat is correct, maar ik heb het idee dat dit meer te maken heeft met de kwaliteit van het scherm en de helderheid dan met de resolutie. Ik heb weinig gewerkt met een laptop met een hoge resolutie. Wel met met zoommogelijkheden.
Persoonlijk denk ik eerder dat het heeft te maken met het contrast en de resolutie.
Wikipedia: Contrast

Kijk even naar dat plaatje rechts.
Als de resolutie hoger is, is het beeld scherper.

Aangezien je budget is opgehoogd zal je nu wel komen binnen de laptops die alleen maar fullHD schermen hebben.

Overigens, deze svs he: pricewatch: Sony Vaio SVS1513M1E

[ Voor 9% gewijzigd door Frozen op 05-08-2013 13:57 ]

• MathijsR
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 28-11 11:09
Muziekproductie is trouwens een erg ruime term. Hebben we het hier over relatief zware VSTi's in Cubase of is het meer in de richting van opnemen en masteren, want dan mag het weer wat lichtere hardware zijn.

Bij het laatste is misschieen een Macbook Air 13" een interessante keuze voor het vernieuwde budget: Licht, lange accuduur (specs zeggen 12 uur) en stil.

Bij zwaarder gebruik is de Macbook Pro 13" ook nog een optie. Beide hebben wel een matige GPU (HD4000 bij de Pro en HD5000 bij de Air). Voor de Pro misschien even wachten op de refresh naar Haswell.

Apple heeft wel aardige studentenkortingen dus vandaar dat het nog een optie is. Wilde het toch even in de groep gooien. Bang for buck is uiteraard matig zoals we van het stukje fruit gewend zijn. Maar afwerking is dan weer prima, wordt wel vaker gebruikt bij muziek productie voor zover is weet.

[ Voor 62% gewijzigd door MathijsR op 05-08-2013 14:07 . Reden: Uitgebreid met eventuele Apple suggestie ]

Verwijderd

Topicstarter
De combo full HD, >8GB ram en <2 kilo heb ik nog niet gevonden. (uitgezonderd een Acer van plastic)
Productie: dat verschilt. Ik werk vooral met Ableton. Dance tracks en demo's met Superior Drummer. Mixen doe ik vrij lichtjes en geen bands van 64 tracks dus.

Ja, ik wilde eigenlijk wel een mac product, maarrrrr veel reflecties ant geen mat scherm. Dus is niet echt een optie.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 14:14 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:13:
De combo full HD, >8GB ram en <2 kilo heb ik nog niet gevonden. (uitgezonderd een Acer van plastic)
Productie: dat verschilt. Ik werk vooral met Ableton. Dance tracks en demo's met Superior Drummer. Mixen doe ik vrij lichtjes en geen bands van 64 tracks dus.
Sony S15. XPS 13, vaio pro, samsung 7. Ik mis er vast nog een paar.

De XPS 13 heeft een glossy scherm, maar is wel belachelijk helder ( 450 cd/m. Hoogste wat ik ooit in een review heb gezien ). Ik zou hem echter niet kopen puur vanuit de wetenschap dat de prijs een paar dagen terug €200 is gestegen..

Verwijderd

Topicstarter
Goed nieuws! Door een financiele meevaller kan ik maximaal 2200 uitgeven :)
Normaal gesproken zou ik voor een macbook pro 15 retina gaan, gezien de effectiviteit en dat dit onder de twee kilo blijft.
Maar ik wil toch kijken naar alternatieven, namelijk windows workstations die onder de twee kilo blijven. Hebben jullie suggesties?

Verwijderd

Had ik de sony S15 al genoemd?

Behalve de sony S15 is er volgens mij niets rond de 15.6" en 2KG. Je hebt nog de samsung ativ book 8, die weegt 2.3KG en heeft ongeveer de dubbele accuduur van de S15, dat is volgens mij het dichtste wat erbij in de buurt komt.

http://www.misco.nl/produ...ecifications&page=1&#tabs

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 10:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt inderdaad de s15 genoemd. Ik heb hem bekeken in de MediaMarkt gisteren, maar ik was niet convinced. Ik heb het idee dat ik te voorzichtig met dat ding zou moeten doen tijdens het vervoeren..

Edit: ik zou ook Windows kunnen runnen via bootcamp op mac, ik lees daar wel goede ervaringen over.. Desondanks nog steeds geinteresseerd in windows laptops met deze specs.

Verwijderd

Je kan beter geen MBPr kopen als je van plan bent daar windows op te draaien. De apple notebooks worden een stuk warmer onder windows, de accuduur is ook een stuk minder.

Neem dan een thinkpad of iets in die richting als je zo veel wilt uitgeven, zwaarder, maar veel beter geschikt voor windows.

Verwijderd

Topicstarter
Zwaarder is voor mij een dealbreaker. Ik zal dan voornamelijk onder OSx werken maar af en toe onder Windows gaan om kleine dingen te regelen

• Salmon
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-10 08:02

Salmon

.NET developer

What about een Sony Vaio Pro voor 935 Euro momenteel (via Surfspot>Sony website), 1080P mat scherm/i5 Haswell/8Gb RAM/256Gb SSD en goede accu?

Verwijderd

Topicstarter
Zeker gave specs, maar heb ik afgeschoten vanwege de constructie
(ik weet het, heb wensen, ben kieskeurig)

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Aangezien je het hebt over EDU-korting: misschien is een Thinkpad T440s iets voor je? Thinkpads staan bekend om hun stevigheid en in dit model heb je voor een mooie prijs een laptop met relatief laag gewicht, goed scherm, 12GB RAM en de mogelijkheid om tegen meerprijs een nette SSD in te bouwen. Let wel: er zit een Duits toetsenbord in en er zit nog geen besturingssysteem bij, maar dat laatste kan je misschien ook wel via een EDU-licentie oplossen :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Wow, dat ziet er zeker goed uit! Ook maar 1.6 kilo!
Komt deze ook naar NL?
Edit: 14 inch, zo'n bolletje naast een touchpad, helemaal awesome. Do like!
Je schrijft over EDU-korting, hoe is EDU-korting involved?

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2013 11:36 ]

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:55

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

De getoonde prijzen zijn voor (aankomende) studenten en medewerkers van onderwijsinstellingen. Aangezien je in de topicstart lijkt aan te geven van die korting gebruik te kunnen maken, leek dit me een interessant aanbod. De prijzen voor de T440s zonder die onderwijskorting zijn nog niet bekendgemaakt.

Er was voorheen een winkel in Nederland die de onderwijsmodellen van IBM/Lenovo aanbood, maar die is een paar jaar geleden failliet gegaan. Ik weet niet zeker of er nu nog een mogelijkheid is om dergelijke modellen in Nederland te bestellen als particulier. Wel kan je bij die Duitse winkel gewoon als Nederlander winkelen - voor 15 euro sturen ze de laptop naar Nederland :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
Awesome! Dat is een prima deal. Ik zou alleen moeten uitzoeken hoe dat gaat met BTW / de duitse variant van BTW

Verwijderd

http://shop.lenovo.com/nl...t-series/t440s/index.html

'coming soon'.

In de EU is vrij handelsverkeer. Je betaalt alleen de duitse BTW (wat volgens mij gewoon 21% is).

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Denk wel aan het Duitse toetsenbord...

• Didyoumeetmax?
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-01 17:29
Wow, zijn ze eindelijk van hun geloof af gevallen bij Lenovo? (geen 3 muisknoppen boven 't touchpad).

14", IPS, anti-glare, Msata en nu een design wat fatsoenlijk oogt.
Als je straks op de site van Lenovo ook nog voor een iets krachtigere processor kunt kiezen raak ik echt geinteresseerd.

Edit, geen Msata maar een zinloze NGFF port waar nog geen fatsoenlijke 42mm kaart voor te koop is :(

[ Voor 15% gewijzigd door Didyoumeetmax? op 07-08-2013 15:25 ]

Pagina: 1