Hoioi,
Nadat onlangs de sata 6 poorten van mijn p8P67 (game-rig) zijn overleden had ik een verse windows installatie gedaan en de HDD en SSD op andere poorten aangesloten
Nu begon ik de afgelopen week weer diverse BSOD's te krijgen (0x7e. 0x1a, 0x19) en dacht ik dus laat ik weer eens een verse install doen (bsods verwezen naar IRQL equal or less, memory management, Bad pool Header, maar meestal dat er iets met drivers was).
System Specs:
i5 2500k (stock)
p8p67 (volgens mij een opgelapte naar b3 revisie, was een launch bord)
8GB 1600mhz Corsair LP
r6850 cyclone
Seasonic S12 520watt
antec 300
Scythe Mugen 2
Crucial m4 128GB
Samsung Spinpoint 1TB hdd
Probleem is dat tijdens het installeren van windows 7 het al fout gaat. Ik heb de ssd geformateerd maar tijdens de installatie krijg ik na 5 minuutjes al weer een BSOD. (ergo kan geen windows installeren.)
Ik heb het RAM uitgesloten (windows mem test tool, en werkt gewoon in de HTPC)
Ik heb de HDD uitgesloten (want afgekoppeld maar nog steeds BSOD's)
Ik heb de BIOS uitgesloten (upgedate naar 3607, maar geen verschil)
Voeding is het 9 tegen 10 ook niet.
Nu vermoed ik dat het de SSD is, het mobo of de CPU zelf (2500k)
(HDTune health scan van ssd gaf geen errors)
Nadat onlangs de sata 6 poorten van mijn p8P67 (game-rig) zijn overleden had ik een verse windows installatie gedaan en de HDD en SSD op andere poorten aangesloten
Nu begon ik de afgelopen week weer diverse BSOD's te krijgen (0x7e. 0x1a, 0x19) en dacht ik dus laat ik weer eens een verse install doen (bsods verwezen naar IRQL equal or less, memory management, Bad pool Header, maar meestal dat er iets met drivers was).
System Specs:
i5 2500k (stock)
p8p67 (volgens mij een opgelapte naar b3 revisie, was een launch bord)
8GB 1600mhz Corsair LP
r6850 cyclone
Seasonic S12 520watt
antec 300
Scythe Mugen 2
Crucial m4 128GB
Samsung Spinpoint 1TB hdd
Probleem is dat tijdens het installeren van windows 7 het al fout gaat. Ik heb de ssd geformateerd maar tijdens de installatie krijg ik na 5 minuutjes al weer een BSOD. (ergo kan geen windows installeren.)
Ik heb het RAM uitgesloten (windows mem test tool, en werkt gewoon in de HTPC)
Ik heb de HDD uitgesloten (want afgekoppeld maar nog steeds BSOD's)
Ik heb de BIOS uitgesloten (upgedate naar 3607, maar geen verschil)
Voeding is het 9 tegen 10 ook niet.
Nu vermoed ik dat het de SSD is, het mobo of de CPU zelf (2500k)
(HDTune health scan van ssd gaf geen errors)
[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 31-07-2013 16:45 ]