Toon posts:

Adapter laptop opgeblazen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP-laptop (2 jaar oud) en adapter stopt er mee (Input 1.8A-Output 90W 18.5V 4.9A). Nieuwe adapter gekocht via Replacedirect(Input 1.6A-Output 90W 19V 4.7A), binnen een week is deze ook stuk.

Heeft hij een verkeerde adapter gekocht?

Heb een 3e adapter van HP liggen en zodra ik die aansluit gaat het lampje op de laptop weer branden.

Ben hier niet zo in thuis (hij helemaal niet), maar kan de laptop (of batterij) de adapters opblazen, of heeft hij gewoon enorm veel pech met de 2e adapter? Is er nog een 3e mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Tja, ik heb t probleem dat die adapters bij mij allemaal draadbreuk krijgen/kregen in de stekker aan de kant van de laptop, de stekker die erbij kwam toen ik m kocht hield het een jaar uit, de 1e vervanger die ik kocht een week, de 2e vervanger na een half jaar.. Ik haal die adapters tegenwoordig gewoon van ebay voor een paar euro, tot nu toe gewoon prima qualiteit gekregen wat de adapter zelf betreft, behalve de stekkers dus blijkbaar.. Dus heb dr nu gelijk 2 besteld en de 1e houd het al een tijdje vol zonder problemen..

[ Voor 9% gewijzigd door AlexanderB op 31-07-2013 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Eigenlijk moet je dezelfde uitgaande spanning aanhouden, de stroom mag altijd hoger zijn. Lager liever niet, dan wordt de accu soms niet meer opgeladen. Het kan ook zijn dat de laptop communiceert met de lader, mijn Dell XPS 17 doet dat. Als ik een "niet-Dell-150W" lader aansluit, wordt de batterij niet opgeladen.

Maargoed, als de stekker gaar is kun je gewoon een nieuw kabeltje/stekkertje eraan knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:44

ThaHandy

Discovery Channel

Ik weet niet of je een goedkope Chinese lader hebt. Deze gaan vaak al over hun nek bij 1/2 - 3/4 van de totale vermogen wat het maximaal kan hebben. Dit was bij 5V USB laders in dit geval.

Om save te spelen een lader nemen met 19v ~7A?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vriend heeft van ReplaceDirect een vervangende adapter gekregen, voor de zekerheid gaat hij m nu via een ander stopcontact aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

je snapt dat het stopcontact niet zozeer de bron van de "ellende" is? de adapter is het probleem

39

Pagina: 1